[ADSL] Welk modem/router?

Pagina: 1
Acties:

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 10:34
Hallo,
Ik wil een wireless router/modem kopen. Deze moet over onze ISDN ADSL lijn gaan. Momenteel maken we gebruik van een speedtouch ethernet modem. Mijn vraag is nu: wat voor modem moet ik kopen, een ISDN modem of een analoog modem.

De vraag klinkt misschien raar, maar ik zal het uitleggen. Voor de NT1 zit een adsl splitter van alcatel. Het huidige modem staat in directe verbinding met deze splitter, maar maakt gebruik van een analoge kabel. (de stekkertjes in ieder geval). Kan dit dan toch een digitale verbinding zijn?

Alvast bedankt voor de hulp ;)

azteke

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor ISDN moet je toch een abonnement hebben? :? dan moet je toch weten of je ISDN hebt of niet. Je moet gewoon een annex A modem hebben volgens mij.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me dat als je een ISDN verbinding hebt dat je dan een ISDN modem kunt pakken. Die speedtouch die je nu hebt, wat is dat dan voor een geval? ISDN of analoog?. Als je hem namelijk op dezelfde manier aansluit dan zul je ook moeten zorgen dat de verbinding verder gewoon hetzelfde blijft.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je moet dus een Annex B modem hebben. Een ADSL modem geschikt voor ISDN. ADSL ISDN modems worden inderdaad met RJ11 (gewone telefoonplugs) aangesloten, net als ADSL PSTN modems. Maar een ADSL PSTN modem gaat het echt niet doen op jouw lijn.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Heb je anders geen vriend/oom in de buurt met een Annex A modem? kun je even testen of er verbinding mogelijk is :)

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 05-10-2005 18:12 ]

www.google.nl

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:12:
Heb je anders geen vriend/oom in de buurt met een Annex A modem? kun je even testen of er verbinding mogelijk is :)
Gaat het echt niet doen hoor met een Annex A. Het signaal zit op een andere frequentie, je krijgt dus geen linesync. Er zijn wel modems die Annex A en B aankunnen, maar die zijn dungezaaid en eigenlijk alleen nuttig als je van plan bent om eens te (re) migreren.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tropos schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:17:
[...]

Gaat het echt niet doen hoor met een Annex A. Het signaal zit op een andere frequentie, je krijgt dus geen linesync. Er zijn wel modems die Annex A en B aankunnen, maar die zijn dungezaaid en eigenlijk alleen nuttig als je van plan bent om eens te (re) migreren.
Mijn reactie was ook bedoelt als uitsluiting :)

www.google.nl

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Tropos schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:09:
Je moet dus een Annex B modem hebben. Een ADSL modem geschikt voor ISDN. ADSL ISDN modems worden inderdaad met RJ11 (gewone telefoonplugs) aangesloten, net als ADSL PSTN modems. Maar een ADSL PSTN modem gaat het echt niet doen op jouw lijn.
Klopt, hier thuis ook het geval. Vanaf de splitter naar het modem worden er een "normale" telefoonkabel (RJ11 stekertjes) gebruikt. Dus een ISDN (Annex B) modem moet je kopen :Y)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Als je nu al een modem hebt, kun je een wireless AP of router kopen. Je hebt ze ook met ingebouwd modem, dan heb je alles in één. Zit meestal wel wat prijsverschil tussen.

Mijn schoonpa heeft dat geval van LinkSyS (WAG54GS-B geloof ik), bevalt prima. Modem, AP en router zitten in één.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 05-10-2005 19:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• azteke
Ik heb inderdaad een ADSL over ISDN aansluiting hier, sorry dat dat eerder nog niet duidelijk is geworden. Vreemde is, wanneer ik een 'gewoon' telefoonstekkertje in de line in doe, klikt hij niet in zn contact vast. Zelfde geldt voor een ISDN connector en ook met een normale netwerkkabel. Het gaat hier om de Belkin ADSL over ISDN modem/wireless router (keuze van mijn vader, niet van mij).

Iemand ideën om te proberen, of teruggaan en het (on)ding inleveren?

TIA!
azteke

edit:
Nog even een vaagheid wegnemen: sinds mijn eerste post en deze is mijn vader thuis gekomen met die Belkin, van de MediaMarkt

[ Voor 14% gewijzigd door azteke op 06-10-2005 08:12 ]

• azteke
probleem is opgelost!

weet niet wat er fout ging, maar alles werkt nu, heb verbinding met het internet.
Enige rare vind ik is dat het connectortje van de adsl verbinding niet in het modem 'klikt', maar er los insteekt. Niet dat hij er uit zichzelf uit kan glijden, maar echt vast zit het ook niet. Gewoon een keer configureren dus, en dan laten gaan.

Iedereen bedankt!

Pagina: 1