Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hebben jullie ideeën voor een bijbaantje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek zo langzamerhand eigenlijk wel een bijbaantje, maar het wil maar niet lukken. Ik ben 14 jaar en mag dus nog niet zo veel. Ik heb al brieven naar verschillende distributie bedrijven gestuurd voor een krantenwijk maar niemand heeft tot nu toe gereageerd. Ook heb ik een aantal computerwinkels in de wijk aangeboden om te komen helpen (niet aan de balie maar achterin)...

Dit is absoluut geen vraag naar een baantje ofzo, maar gewoon een topic waarin ik misschien nog op wat ideeën gebracht kan worden...

Ik ben nu actief als vrijwilliger op verschillende (grote) fora en ben een vreselijke computernerd, dus iets in die richting...

Thanx,
Pascal :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
14 lijkt me wel een beetje jong voor zoiets. Zelfs voor een krantenwijk lijkt het me lastig om in aanmerking te komen. Misschien kan je proberen om het op je vaders/moeders naam te zetten en dan zelf de kranten te lopen. Voor een winkel moet je echt nog een paar jaartjes wachten, of je moet mensen kennen in je netwerk. Nofi, maar ik zou echt zeggen, ga lekker buiten spelen nog.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:31
Sowieso heb je nu weinig kans om voor het eind van het jaar een krantenwijk te vinden, niemand gaat namelijk nú zijn wijk opzeggen: binnenkort mogen ze weer kerstkaartjes rondbrengen :P. Tenzij ze natuurlijk al een tekort aan bezorgers hebben.

Ik geloof dat je ook te jong bent voor een échte krantenwijk (weet niet zeker, de regels zijn veranderd de afgelopen jaren). Kijk ook eens naar regionale weekbladen, folders of geadresseerde magazines.

Ik ben bang dat je niet zoveel met PC's zal kunnen doen qua werk, gewoonweg omdat je daarvoor te jong bent en er veel te weinig vraag naar is. Wel kan je natuurlijk gewoon mensen gaan helpen (briefjes bij supermarkten ophangen dat je dat kan), maar ik weet niet zeker of je dat wel wil doen.

[ Voor 6% gewijzigd door OnTracK op 05-10-2005 18:28 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 12:51

feej

giraffemeisje

Folders rondbrengen kan toch in principe wel op je 14e? Waar ik woon zoeken ze wanhopig naar folderbezorgers, check es naar de advertenties in bijvoorbeeld je wijkkrantje :).

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Je kan zeker wel wat doen op je 14e.

Folders kan je i.i.g. doen, en met een beetje geluk in een supermarkt o.i.d.

Ik heb op m'n 14e in Super de Boer gewerkt, ben zeker blij dat ik daar niet meer werk :D

En als je al zo'n computernerd bent, dan zou ik al helemaal niet meer in dat gebied gaan zoeken, i.v.m. minder sociaal leven(is mogelijk, niet allemaal gaan aanvechten!), muisarm, slechte(re) ogen.

Je moet trouwens ook niet hulp aanbieden, je moet bijv. vragen als je er ook kan soliciteren, is stuk professioneler e.d.

Vraag aan klasgenoten als ze wat weten, aan kennissen, kijk eens op internet(kan altijd), zelfs op marktplaats worden er genoeg 'baantjes' aangeboden, en kijk wat rond in en rondom je woonplaats.

Anders ga je thuiswerk doen, bijv. etikketten schrijven, plakken, inpakken en meer van die dingen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 22:42
Er zijn wel een aantal wettelijke regels aan verbonden. Kijk eens hier, daar staan ook een aantal voorbeelden van mogelijke bijbaantjes :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja.. daar had ik ook problemen mee...

Vanaf mijn 11e bracht ik krantjes van een supermarkt rond (350 per week, 2 cent per krantje) wat ik op mijn 13e toch wel weinig begon te vinden...

Ik ben toen bij diezelfde supermarkt gaan vragen naar een sollicitatieformulier voor vakkenvuller/algemene hulp, maar ik moest toch écht 14 zijn...

Jaartje later: Ik naar die supermarkt voor een sollicitatieformulier, ingevuld, teruggebracht, werd teruggebeld, sollicitatiegesprek, werd teruggebeld... Ja, wij zijn heel tevreden over jou, alleen er is alleen werk in de avond voor je en dat mag je pas als je 15 bent dus kom volgend jaar maar terug. Toen ben ik in maart veel tuinders langs gegaan voor een baantje in de vakantie en erna maar geen succes.

Gelukkig had ik nog wat connecties en nu werk ik in een succelenten/cactussen kwekerij (ben 14) in de vakantie elke dag op zondag na 5 uur per dag, anders alleen op zaterdag 5 uur per dag.

Ik werk legaal, en verdien (netto) €2,50 per uur, en iemand uit mijn klas werkt zwart voor €2,- per uur...

Kortom, ik ben aardig tevreden...

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Helaas is het steeds lastiger om op jonge leeftijd betaald te werken.

Is het niet een idee om op marktplaats en dergelijke sites een aanbieding te doen voor het maken van eenvoudige websites? Ik neem aan dat je daar als 'computernerd' zijnde wel enig verstand van hebt.
Er is behoorlijk vraag naar eenvoudige, goedkope websites.

Tip hierbij: bied het gratis aan met de melding dat een vrijwillige vergoeding wel ZEER welkom is. Het woord gratis trekt veel mensen en bedrijven en bovendien is het dan legaal.
In de praktijk zul je veelal wel een (kleine) vergoeding krijgen wanneer je goed werk levert.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 22:11

Dentheman

Zie signature

als je dit topic eens doorspit kom je misschien op wat ideeën :)

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
Dentheman schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:32:
als je dit topic eens doorspit kom je misschien op wat ideeën :)
Die link werkt niet...

Bedankt voor alle reacties! Ik ben zo weer op het ideeën gekomen, thanx allemaal :)
Pagina: 1