Talpa tv live streaming

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Gisteravond wilde ik eens Talpa via internet bekijken. Helaas heb ik een vreemd probleem, welke ik al bij Talpa per email gemeld heb, maar geen reactie op gekregen heb.

Wanneer ik met Media Player naar http://stream.crossmediaventures.com/talpastream1 kijk, wordt de stream netjes geladen en speelt af met 759 kilobit/seconde.

Maar al snel na enkele seconden stopt het beeld en geluid met afspelen, de tijd gaat wel gewoon door en Media Player 10 geeft ook gewoon aan "Optimale ervaring met streaming". Na enkele seconden gaat het dan weer voor een paar seconden verder. Media Player buffert niet opnieuw, dus de datastroom blijft gewoon doorgaan.

Na alles gecontroleerd te hebben op mijn pc (dus virussen, spyware etc) heb ik mijn laptop gepakt en dezelfde streaming aangezet. Opvallend is dat op precies dezelfde momenten de streaming stopt (dus niet qua tijd, maar qua beeld en geluid).

Om uit te sluiten dat het aan Xs4all ADSL ligt, heb ik verschillende mensen gevraagd om de stream ook te bekijken. Zij ervaren precies dezelfde problemen.

Ik vraag me nu af, hoe kan het beeld en geluid stoppen terwjl de streaming wel intact blijft? Ligt dit aan Talpa of waar moet ik het probleem zoeken?

PS. Talpa maakt via haar website de stream alleen tussen 18:00 en 02:00 uur beschikbaar. Het is dus waarschijnlijk niet toegestaan of gewenst om de stream buiten deze tijden te bekijken. Dit ter info voor de zekerheid

[ Voor 9% gewijzigd door slaay op 05-10-2005 17:49 . Reden: Info over stream toegevoegd ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

Ik weet zo geen oplossing voor het probleem, maar ik heb hier (Eindhoven, Chello Classic) geen enkel probleem om die stream ook echt streaming te bekijken... ;)

edit:

dus zonder haperen

[ Voor 12% gewijzigd door Mark_640 op 05-10-2005 18:48 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Zo te zien is het probleem opgelost, want ik heb nu ook geen problemen meer. Mogelijk backbone probleem bij Talpa.

Dich bis echt unne foëzen haas