Hoi allemaal,
Ik heb een form waarin de labels van enkele velden gewijzigd moeten worden aan de hand van de geselecteerde optie:
Als ik bijvoorbeeld 2de optie zou kiezen, dan wil ik de volgende label veranderen, door in select (onchange="MM_changeLabel()") toe te voegen:
die moet dan de waarde key="UPIA.EditPromotion.TextMessageLabel" krijgen. Nou weet ik dat zulke dingen met JavaScript makkelijk te doen zijn, dus dacht ik ik ga het ook doen. Het probleem is dat ik nog niet met JavaScript heb gewerkt.
Ik heb een javascript functie opgezet:
Dit werkt natuurlijk niet, omdat ik gebruik maak van <bean:message> zonder enige property eraan toe te kennen. Dus heb ik in de bean message property="label" toegevoegd. En die "?" in de functie ook met label vervangen. Tot nu toe heb ik het niet werken gekregen. Wat moet ik nog aanpassen wil ik de labels dynamisch veranderen?
Ik heb een form waarin de labels van enkele velden gewijzigd moeten worden aan de hand van de geselecteerde optie:
code:
1
2
3
4
| <html:select name="formBean" property="type">
<html:option value="message.promotion.type.testimonial"><bean:message bundle="msg" key="message.promotion.type.testimonial"/></html:option>
<html:option value="message.promotion.type.activity"><bean:message bundle="msg" key="message.promotion.type.activity"/></html:option>
</html:select> |
Als ik bijvoorbeeld 2de optie zou kiezen, dan wil ik de volgende label veranderen, door in select (onchange="MM_changeLabel()") toe te voegen:
code:
1
| <bean:message bundle="admin" key="UPIA.EditPromotion.QuoteLabel"/> |
die moet dan de waarde key="UPIA.EditPromotion.TextMessageLabel" krijgen. Nou weet ik dat zulke dingen met JavaScript makkelijk te doen zijn, dus dacht ik ik ga het ook doen. Het probleem is dat ik nog niet met JavaScript heb gewerkt.
Ik heb een javascript functie opgezet:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> function MM_changeLabel() { var d=document; if(d.type == "message.promotion.type.testimonial") { d.forms[0].?.value="UPIA.EditPromotion.QuoteLabel"; } if(d.type == "message.promotion.type.activity") { d.forms[0].?.value="UPIA.EditPromotion.TextMessageLabel"; } } </script> |
Dit werkt natuurlijk niet, omdat ik gebruik maak van <bean:message> zonder enige property eraan toe te kennen. Dus heb ik in de bean message property="label" toegevoegd. En die "?" in de functie ook met label vervangen. Tot nu toe heb ik het niet werken gekregen. Wat moet ik nog aanpassen wil ik de labels dynamisch veranderen?