Configuratie pc

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 21:55
Beste forumbezoekers,

Ik heb voor een vriend een pc samengesteld. Deze computer gaat gebruikt worden voor spelletjes als halo en sims 2, voor typwerk en IM.
Aangezien ik hier zelf niet zoveel ervaring mee heb, zou ik graag een oordeel van jullie willen.

De onderdelen:

Categorie Product+merk+model Prijs
Behuizing 6013-1 Wit Midi 400Watt
€ 39,95
Moederbord Gigabyte K8VT800 VIA s754
€ 74,95
Processor AMD Athlon64 3400+ S754 Box
€ 239,00
Videokaart Asus EAX700 Pro PCI256MB
€ 205,00
Hardeschijf Maxtor 200 GB 8MB U133 7200r
€ 95,95
Werkgeheugen 2 of 1 x DDR 512 MB PC3200 DDR Twinmos
€ 48,95
Cd – rom drive NEC ND-3540 16xR/8xDL Wit
€ 48,95
LG DVD-Rom 16x52 IDE OEM Wit € 24,95

Van www.computerland.nl

Heeft iemand nog tips?

Edit: Sorry moderators en redactie, ik ben nieuw hier en ik had die regel van boodschappenlijstjes niet gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Devil777 op 05-10-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geen S754 nemen, je kunt beter voor S939 gaan, en een PCI-E videokaart gaat niet werken op een AGP bord, en ik zou een Sata schijf nemen.
Je zou ook ns naar Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? kunnen kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 05-10-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

neem socket 939(dual channel geheugen en betere upgrade mogelijkheden)

neem een degelijke kast met degelijke voeding.

als je dezelfde prijs wilt aanhouden zou ik een xfx 6600GT kaart kopen, je bespaart dan zo`n 70€, koop hiervoor dan een betere kast/voeding.

en 50€ voor een cd drive?? voor €39 heb je bij alternate al een DVD-RW

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 151099 op 05-10-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zelf zou ik gaan voor 'n betere behuizing en voeding
Een behuizing en voeding van 400 Watt voor 40 euro kan nooit goed zijn volgens mij
(400 Watt is denk ook alleen 't piekvermogen wattie kan halen)

DVD-brander erin, altijd handig en kosten maar 50 euro

maar dit is wel een boodschappen-opnoem-lijstje heh en dat mag niet op GoT

Hoeveel heeft je vriend te besteden...

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 05-10-2005 17:29 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RoD schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:27:
Geen S754 nemen, je kunt beter voor S939 gaan, en een PCI-E videokaart gaat niet werken op een AGP bord, en ik zou een Sata schijf nemen.
Misschien een domme vraag, maar heb je een onderbouwing, waarom je voor S939 zou gaan en waar je een SATA HDD zou nemen?

Zeggen van "Je kan beter dit of dat" staat zo gek zonder een onderbouwing.

@ TS:
Ik zou toch zeker 1GB werkgeheugen er in hangen. Reden hiervoor is dat de games van nu (zeker veel eisende games) hier beter door gaan presteren, maar ook de games van de toekomst hebben er ongetwijfelt baat bij... :) Plus dat je het voor het geld niet hoeft te doen. Toen ik mijn PC 2 jaar geleden kocht, was ik zelfs méér geld kwijt, voor 2x 256MB geheugen dan er (blijkbaar) tegenwoordig neergelegt word voor 2x 512MB... :)

Voor processor zou ik (net als hierboven) voor S939 gaan. Reden hiervoor is onder andere de dual channel (AMD gaat er niet stukken sneller door zoals bij Intel, maar alle beetjes helpen immers... :)

Als processor zou ik dan kijken naar eentje met een Venice core. Waarom? Omdat deze core allemaal verbeteringen heeft ten op zichte van zijn oudere broertjes, maar ook, omdat deze processor minder stroom gebruikt en dus koeler blijft (en dus beter over te clocken, mocht je gaan overclocken)

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 151099 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:28:
en 50€ voor een cd drive?? voor €39 heb je bij alternate al een DVD-RW
Dat is een NEC dvd brander. Valt mee dus.

Dit soort vragen wordt zo vaak gesteld, het kan toch niet zo moeilijk zijn wat knaps samen te stellen. Kijk bijvoorbeeld eens in de Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2005 voor inspiratie. En je keuze voor de socket is ook genoeg op Got over te vinden. Bijvoorbeeld: socket 754 AMD 3400+ vs socket 939 AMD 3200+

[ Voor 49% gewijzigd door Noork op 05-10-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Videokaart kon beter imho. (Je starterspost ook een beetje, maar goed ;-) Wat heb je al gezocht zelf?
Wat is het te besteden budget?

edit: Check voor die prijs van een videokaart eens naar een NVIDIA 6800 (LE) of 6600GT. Dat er 'maar' 128MB opzit ipv 256 is bijzaak.

[ Voor 84% gewijzigd door Mizitras op 05-10-2005 17:43 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

GJ-tje schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:38:
[...]
Misschien een domme vraag, maar heb je een onderbouwing, waarom je voor S939 zou gaan en waar je een SATA HDD zou nemen?
Sata hdd=sneller, kost niet veel meer, en het mobo ondersteunt het, dus waarom niet? :)
S939 is de opvolger van S754, met S754 zit je eigenlijk op een dood spoor, je hebt weinig om naar up te graden, en S754 heeft geen support voor dual channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 11:51

Krizzie

Progressive Music \o/

GJ-tje schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:38:
[...]
Sata minder kabelzooi (paar %tjes sneller)? Socket 754 is verouderd en bied geen upgrade mogelijkheden meer. :)

Edit: Rod was me voor :P

[ Voor 4% gewijzigd door Krizzie op 05-10-2005 17:44 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:42:
[...]

Sata hdd=sneller, kost niet veel meer, en het mobo ondersteunt het, dus waarom niet? :)
S939 is de opvolger van S754, met S754 zit je eigenlijk op een dood spoor, je hebt weinig om naar up te graden, en S754 heeft geen support voor dual channel.
Sata schijven zijn 'modernere' revisies van bestaande schijven; althans, héél veel van die harde schijven nog. En de nieuwere modellen zijn nu ook niet meteen uitschieters.

SATA basic is een andere connector en andere interface-plaat onderaan de schijf.

DE rede om wel SATA te gaan ligt bij de prijs en toekomst:
- Kost evenveel als gewone IDE ATA100/133 schijven.
- Aansluiting is iets eleganter. (Doch écht vast zit zo'n SATA kabel ook weer niet moet ik zeggen!)
- In de toekomst zullen IDE-sockets op moederborden in voordeel van SATA verdwijnen, dus mee gaan met je tijd is belangrijk. Zeker als dit zonder meerkost kan!

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RoD schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:42:
offtopic:
Ik gebruik zelf ook SATA, maar ik kan nergens merken dat het sneller is. Klopt ergens ook wel, de SATA interface is max 150MB/sec en dat is net zo snel als IDE in DMA mode 4 (dat is 133MB/sec). Leuke is alleen, dat je die snelheden toch nooit haalt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GJ-tje schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:47:
[...]
offtopic:
Ik gebruik zelf ook SATA, maar ik kan nergens merken dat het sneller is. Klopt ergens ook wel, de SATA interface is max 150MB/sec en dat is net zo snel als IDE in DMA mode 4 (dat is 133MB/sec). Leuke is alleen, dat je die snelheden toch nooit haalt... ;)
Inderdaad, je moet al een raptor nemen wil je er voordeel van de snelheid hebben. Dat ligt hem echter meer aan de schijf dan aan de SATA interface snelheid. 133MB/s zou ook genoeg daarvoor zijn. En hiernaast is het vaak omslachtig om via de F6 functie drivers voor SATA te installeren. Dus die keuze moet je gewoon zelf maken. De P-ATA aansluiting is voorlopig nog niet verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 21:45
Als ik jouw was zou ik eerst zelf wat rond gaan zoeken op tweakers. Er zijn al zoveel topics hierover geweest. Zie post hierboven. En wat is je budget.
Volgende lijstje is erg goede prijskwaliteit:

Asus A8N-E S939 met een 3000+ proc. (95 en 120)
Samsung Hd Sata II 200 gb. (95)
Videokaart een X800gt Of een 6600gt ( rond de 170 euro)
Geheugen 1gb pc3200 dual channel (100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 09:33
Ten eerste gaat (zoals al eerder is gezegd) een PCIe videokaart niet werken op AGP.
Ten tweede heb je bij Alternate al een X800Pro AGP voor € 199,-. Dat is minder dan de kaart in jouw configuratie.

En heb je al eens in de Pricewatch gekeken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Sorry moderators en redactie, ik ben nieuw hier en ik had die regel van boodschappenlijstjes niet gelezen.

Aan de rest van de respondenten: het budget is de €800

Verder bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mizitras schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:47:
[...]

Sata schijven zijn 'modernere' revisies van bestaande schijven; althans, héél veel van die harde schijven nog. En de nieuwere modellen zijn nu ook niet meteen uitschieters.

SATA basic is een andere connector en andere interface-plaat onderaan de schijf.

DE rede om wel SATA te gaan ligt bij de prijs en toekomst:
- Kost evenveel als gewone IDE ATA100/133 schijven.
- Aansluiting is iets eleganter. (Doch écht vast zit zo'n SATA kabel ook weer niet moet ik zeggen!)
- In de toekomst zullen IDE-sockets op moederborden in voordeel van SATA verdwijnen, dus mee gaan met je tijd is belangrijk. Zeker als dit zonder meerkost kan!
Heb je gelijk in :) ik merk zelf ook geen snelheidsverschil, was meer bedoelt als standaardargument, wist niet dat het in het algemeen zo was :X
De aansluiting is inderdaad 10x handiger, al is het mij al ns overkomen dat de connector van de Sata kabel gewoon afbrak toen ik _heel voorzichtig_ in mn pc zat te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Robbbert schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:41:
En heb je al eens in de Pricewatch gekeken? ;)
Het is de bedoeling dat de computer bij 1 winkel gekocht gaat worden vanwege de ondersteuning, hij woont in de buurt van utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Asus A8N-E S939 met een 3000+ proc. (95 en 120)
Samsung Hd Sata II 200 gb. (95)
Videokaart een X800gt Of een 6600gt ( rond de 170 euro)
Geheugen 1gb pc3200 dual channel (100)
Ja, dit is ook het lijstje dat ik aan zou raden. Eventueel een 3200+ ipv een 3000+ (slechts een paar euro duurder...), en wees er wel zeker van dat je dan een processor met een Venice core koopt.
En eventueel een betere voeding + (kast?) dit zijn onderdelen waar je geen geld op moet besparen.
Ook die samsung hardeschijf is een goede keuze: Stil + Snel + Koel :), alleen meestal wel iets van 10euro duuder, maar dan heb je ook wat.
Videokaart: X800gt / 6600gt, zijn nu de kaartjes met de meeste 'bang for the buck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:15:
[...]

Heb je gelijk in :) ik merk zelf ook geen snelheidsverschil, was meer bedoelt als standaardargument, wist niet dat het in het algemeen zo was :X
De aansluiting is inderdaad 10x handiger, al is het mij al ns overkomen dat de connector van de Sata kabel gewoon afbrak toen ik _heel voorzichtig_ in mn pc zat te voelen.
Dankjewel voor de fijne tegemoetkoming. Uiteraard wou ik jou post helemaal niet afbreken of zeggen dat je 'fout' was, maar eigenlijk het mijne er meer aan toevoegen. :-)

En eigenlijk maak je daar nog een héél belangrijke opmerking:"ik merk zelf ook geen snelheidsverschil"

Vele benchmarks kunnen misschien (synthetische) verschillen, die best groot kunnen zijn, aantonen. Maar als het niet zo aanvoelt, kan dit je keuze,...of eigenlijk, ZOU dit je keuze moeten beïnvloeden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

beileveld, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Bij gebrek aan eigen inzet gaat dit topic dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.