[discussie] Samenwerking Google en Sun

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
http://cgi.omroep.nl/cgi-...naal/bb.woensdag.1300.asf

het nieuws van vandaag 13:00 (minuut 5:05)

in het NOS journaal een aankondiging dat Google gaat samenwerken met SUN.

"De gratis internet en zoek machine gaat samenwerken met de grootste speler in de gratis software"
is ongeveer de vertaling van Scott McNealy (SUN Microsystems) in het stukje.

Gaat dit inderdaad een bedrijging vormen voor windows ? of is dit gedoemd te mislukken?
Hoe kijken de mede-tweakers daar tegen aan?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://www.webwereld.nl/articles/37636

Waarom zou dit een bedreiging vormen voor Windows?? Office misschien ja. Ik zie geen concrete bedreiging of ook maar iets wat er in de buurt van zou kunnen komen. Verwacht maar niet dat mensen nu massaal gaan overstappen, alleen omdat Sun en Google samen zijn gegaan. Daar zullen toch concretere dingen voor moeten gebeuren.

En wat is je eigen mening? En je doel van dit topic?

* RobIII voelt alweer een "Microsoft / Sun / Google / Linux / IE / FireFox / BSD / Open Source / Closed Source / Java / Frikandellen / of whatever"-Sucks! discussie aankomen...

[ Voor 138% gewijzigd door RobIII op 05-10-2005 17:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op de korte termijn gaat het alleen maar over het aanbieden van de Google Toolbar op de java download pagina van Sun.

Het toekomstverhaaltje op teletekst en het nieuws is puur speculatief. Het is in ieder geval dusdanig koffiedik kijken dat je een discussie over 'de bedreiging van windows' nu niet kan voeren. Overigens is er meer in de wereld dan MS vs. de rest, ipv dit als een strijd tegen MS te zien zou je gewoon puur moeten kijken naar of de programma's beter voor je eigen gebruik worden.

Volgens het artikel op onze frontpage: nieuws: Google gaat Sun helpen met promotie Java is het online office verhaal juist een gerucht dat de ronde deed voorafgaand aan deze presentatie. Als dat zo is, is het redelijk jammer dat het immer objectieve NOS nieuws dat idee als een toekomstig feit presenteert.

[ Voor 32% gewijzigd door Voutloos op 05-10-2005 17:34 ]

{signature}

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Microsoft heeft erg veel macht in de PC wereld op dit moment. Sun heeft dat al aan den lijve ondervonden door de JVM-perikelen rond XP vroeger, en google is erg bang dat MS zijn macht gebruikt om hun MSN search erdoor te drukken, een terechte angst denk ik.

Beide bedrijven zijn dus gebaat bij een werkelijk open markt, waar geen fabrikant zoveel macht heeft dat het de keuzes kan opleggen (of iig sterk beinvloeden) aan consumenten. Hoewel de motieven van Sun en Google uiteraard zijn om zoveel mogelijk geld te verdienen, zijn dit twee bedrijven die op dit moment doelen hebben die goed zijn voor consumenten, het zou dus een goede ontwikkeling zijn als zij samen zouden werken.

Zowel Sun als Google proberen zich zoveel mogelijk te richten op de consument, en in die zin ook op open source. Beperkingen ingebouwd in software zijn dingen waar de consument geen baat bij heeft, en bij een open markt zullen er snel alternatieven voor deze software komen die deze beperkingen niet heeft. Vooral Sun zal als speler in de enterprise markt merken dat veel bedrijven graag de broncode willen hebben, en ook bereid zijn daar extra voor te betalen.

Ik denk dat het online office ding niet gaat werken, er zijn tal van dingen die geschikt zijn om webbased aan te bieden, en office is daar niet 1 van. Op het gebied van office zijn er wel andere samenwerkingen mogelijk. Ondersteuning om te zoeken in opendocument documenten bijvoorbeeld.

Wellicht dat Sun ook wel dozen gaat verkopen met daarin google zoekmachines, zoals deze. Kan me voorstellen dat enterprise klanten wel behoefte hebben aan dergelijke machines, en dat de ondersteuning van Sun als erg prettig ervaren wordt.

It sounds like it could be either bad hardware or software