Toon posts:

[router] d-link 614+ achter modem/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

kreeg zojuist een telefoontje van kennissen die nu deze opstelling hebben:

internet --> modem/router --> pc boven en pc onder + access point

Nu willen ze het het hele huis wireless laten surfen. Nu hebben ze zich ergens een wireless router meegenomen (d-link 614+) die ze bij in dit netwerk willen hangen, aangezien het signaal niet tot boven raakt. Het huis heeft daarvoor iets te veel beton... Dus nu zou het zo moeten gaan :

internet --> modem/router --> pc onder + access point
modem/router --> wireless router boven --> pc boven

ik heb ondertussen dit topic even doorspit http://gathering.tweakers...routers%2Cachter%2Celkaar
maar ben er niet echt veel wijzer uit geworden. Wat wordt een mens toch duf van school... Dus wat is nu het beste, de kabel op de WAN-poort of op 1 van de netwerkaansluitingen hangen en dan wat goochelen met subnets?

Alvast bedankt,

Dimi

Verwijderd

Je hebt dus twee mogelijkheden: kabel in de WAN en dán goochelen met subnets (je gebruikt dan voor en na de router een andere IP-range en het is vaak niet meer mogelijk bestanden te delen etc.) of je steekt hem in een LAN-poort en zorgt dat DHCP uitstaat.

Verwijderd

Topicstarter
Even een subtiel kickje, omdat de situatie ondertussen weer wat uitgebreid is... Ondertussen hebben we ook een DWL-2000AP+ gekocht. Dit toestel zou ingesteld moeten worden als repeater. Kwestie van het signaal nog dat extra stukje verder te krijgen, want die nieuwe omnidirectionele antennes doen hun werk niet zo :/

Nu komen er natuurlijk weer problemen boven water bij het installeren van dit stukje hardware. Kabeltje erin, ingesteld als repeater voor een DI-614+, maar natuurlijk doet ie het niet. Zonder repeater werkt de draadloze verbinding wel netjes, dus daar geen kwaad woord over. Nu kwam ik op de site van D-Link langs een lijst met compatibele apparaten:

code:
1
2
3
4
5
DI-614+ 2.20 DWL-900AP+ 2.57r2 DWL-120 2.25b Yes

2.27 DWL-2000AP+ 1.12 DWL-520+ Yes
3.35 DWL-2000AP+ 2.10 DWL-G520 3.3.0 Yes
3.43 DWL-2000AP+ 2.10eu DWL-G630 4.10 Yes

De DI-614+ draait nu op firmware 3.20. Kan iemand me uitsluitsel geven of ik juist die specifieke firmware moet kiezen die in de lijst staat, of is alles vanaf die 2.27 in orde? Dan heb ik toch al zo een idee waar ik naar op zoek moet!

edit : Ben ik trouwens verplicht om die DWL-G630 als client te gebruiken? Lijkt me raar en beetje oneerlijk, maar het lijkt me nog het enige resterende struikelblok |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 17:23 ]