Soundmax 5.1 / geen bass bij stereo

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik heb een Asus k8v deluxe moederboard met een onboard 5.1 codec. Met wat instellingen zorg je er dan dus voor dat de Line in wordt gebruikt voor Bass/Center, en de Mic in voor de achterspeakers.
Ik heb alles correct aangesloten (op een Onkyo 6.1 versterker), en als ik een bestand afspeel met 5.1 geluid werkt het ook perfect. Nou is het probleem dat wanneer je gewoon een mp3tje luisterd in winamp, of een spel speelt in stereo, het center/bass kanaal niet wordt aangestuurd door de pc. Hij gebruikt dan alleen links en rechts. Opzich geen probleem, maar ik wil de bass wel, die dus ook niet wordt aangestuurd.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18
Druk in winamp op Ctrl + P. Ga dan naar het tapblad "Plug-ins" > Output, en klik direct sound aan. Nu zal het moeten werken.

Edit:

Kijk ook even bij de settings van DirectSound of er een vinkje bij "Allow hardware acceleration" staat

[ Voor 36% gewijzigd door Brokencore op 05-10-2005 18:45 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
je moet ergens iets van basverbetering instellen ofso, dat was bij mij iig het probleem...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06
DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:46:
je moet ergens iets van basverbetering instellen ofso, dat was bij mij iig het probleem...
Bedankt allebei, het is gelukt door direct sound in te stellen in winamp. Weet je verder niks over die optie van jou Daniel? Ik kan het zo gauw niet vinden in ieder geval. En hoe zit het met de geluidskwaliteit van direct sound?