Ik heb hier de volgende situatie:
1 server die draait op Windows XP zonder SP
2 clients die draaien op Windows XP met SP2
Alles loopt nu via een netwerk en internet wordt gedeeld over deze 3 pc's.
Internet komt binnen op de server, vanuit daar naar een hub zonder switch die het verdeeld naar de 2 clienten.
Nu merk ik de laatste tijd aan de lampjes op de hub dat er een client veel zware dingen zoals films aan het downloaden is.
Constant knipperen de lampjes van de server en de betreffende client. Ook het oranje lampje bij 'COL' knippert steeds snel achter elkaar.
Hierdoor hou ik dus zelf weinig snelheid over om normaal, vlot te kunnen surfen. Sommige sites doen er nu wel ruim een minuut over om te laden en ook aanmelden bij MSN gaat traag. Lijkt soms wel of ik via de telefoon aan het internetten ben.
Mijn vraag: Bestaat er een gratis stukje software waarmee ik kan opgeven dat we beiden evenveel ruimte en snelheid krijgen? Hoe stel ik zoiets in?
Ik download ondertussen helemaal niks, puur surfen, en wil ook meer speed.
Is zoiets standaard in XP in te stellen of heb ik software nodig?
Even ter verduidelijking; We gebruiken Chello Classic.
1 server die draait op Windows XP zonder SP
2 clients die draaien op Windows XP met SP2
Alles loopt nu via een netwerk en internet wordt gedeeld over deze 3 pc's.
Internet komt binnen op de server, vanuit daar naar een hub zonder switch die het verdeeld naar de 2 clienten.
Nu merk ik de laatste tijd aan de lampjes op de hub dat er een client veel zware dingen zoals films aan het downloaden is.
Constant knipperen de lampjes van de server en de betreffende client. Ook het oranje lampje bij 'COL' knippert steeds snel achter elkaar.
Hierdoor hou ik dus zelf weinig snelheid over om normaal, vlot te kunnen surfen. Sommige sites doen er nu wel ruim een minuut over om te laden en ook aanmelden bij MSN gaat traag. Lijkt soms wel of ik via de telefoon aan het internetten ben.
Mijn vraag: Bestaat er een gratis stukje software waarmee ik kan opgeven dat we beiden evenveel ruimte en snelheid krijgen? Hoe stel ik zoiets in?
Ik download ondertussen helemaal niks, puur surfen, en wil ook meer speed.
Is zoiets standaard in XP in te stellen of heb ik software nodig?
Even ter verduidelijking; We gebruiken Chello Classic.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200