[2000] Alle leden van een domein in txt zetten

Pagina: 1
Acties:

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07
Hoi, weet iemand hoe je makkelijk via een script -- het liefst gewoon een batch -- alle leden van een bepaald domein in een txt bestand kan krijgen?

Het script zou worden uitgevoerd van de server met admin rechten.

Sitiuatieschets: Ik heb een handig exe file die op willekeurige clients alle profielen die langer dan 7 dagen niet gebruikt zijn te verwijderen. Nu ben ik dus handmatig bezig om elke computer op te schonen maar het zou makkelijker zijn als ik gewoon een lijst kon fixen.

Het is ook een optie op eenmalig een lijst op te ztten met alle computers, maaaaar er komen regelmatig clients bij en ik wil er graag zo min mogelijk beheer aan hebben -- eigenlijk alleen even een controle of het al dan niet werkt, meet niet.

• Ora et Labora
  • Laatst online: 15:49

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• enveekaa
Krijg een hele hoop zut met dat commando, misschien kan ik een bepaalde OU ermee dumpen in txt, wie weet, thnks :)

Iemand nog meer suggesties?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
Probeer een commando eens af te sluiten met iets van
commando > users.txt

of iets dergelijks :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-03 08:21
Download installeer 'Hyena': http://www.systemtools.com/hyena/download.htm
View all groups van je domein
Copy en paste het via clipboard naar txt

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
een vbscript?

mits de nodige aanpssing heb je hier wel wat aan denk ik:
http://www.microsoft.com/...sers/status/usstvb03.mspx
http://www.microsoft.com/...s/ad/groups/adgpvb13.mspx

[ Voor 20% gewijzigd door the_stickie op 05-10-2005 16:19 ]

• enveekaa
@Bota: Johhh :7

@mo3lla: Handmatig is geen probleem.. ik wil het graag automatisch via een script naar een tekstbestand.

@The_Stickie: ziet er wel handig uit.. helaas een n00b wat vbscript betreft, es kijken of er soep van kan maken :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De meeste antwoorden hierboven veronderstellen dat je op zoek bent naar een manier om alle domain users in een text file te krijgen. Volges mijn ben je op zoek naar een manier om alle computer accounts in een text file te krijgen. En dan nog ben je niet handig bezig omdat je eens per week die job zult moeten opstarten.

Ik zou een group policy maken die voor al je werkstations geldt en bijvoorbeeld een shutdown script runt waarin dat handige toeltje van jou wordt uitgevoerd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 20:05
Waarom stel je niet in je GPO in dat je geen lokale cache wilt hebben van de profielen?

• enveekaa
De meeste antwoorden hierboven veronderstellen dat je op zoek bent naar een manier om alle domain users in een text file te krijgen. Volges mijn ben je op zoek naar een manier om alle computer accounts in een text file te krijgen. En dan nog ben je niet handig bezig omdat je eens per week die job zult moeten opstarten.

Ik zou een group policy maken die voor al je werkstations geldt en bijvoorbeeld een shutdown script runt waarin dat handige toeltje van jou wordt uitgevoerd.
Ik ben dus op zoek naar een lijst van alle computers van een bepaald domein.

Ik heb natuurlijk aan een GPO gedacht, maar de gebruikers hebben in principe geen C schijf, ze dus kan ik met een script ook moeilijk de profielen opschonen/bijhouden.

Ik kan natuurlijk ook vanaf de clients proberen op de server een command te draaien als administrator, dat zou ook een oplossing zijn, psexec zou dat moeten kunnen -- ben ik ook mee bezig.
Waarom stel je niet in je GPO in dat je geen lokale cache wilt hebben van de profielen?
Heb ik ook overwogen, maar dan wordt er zoveel nutteloos dataverkeer gegenereerd, en bovendien zijn het niet de snelste computers. Met het tooltje wat ik wil gebruiken kan ik recent gebruikte profielen gewoon laten staan.

[ Voor 6% gewijzigd door enveekaa op 05-10-2005 17:34 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan dan toch gewoon je AD querien voor alle aanwezige computerobjecten? Mooi vbs scriptje kan je zo een inventory maken: http://www.microsoft.com/...qanda/sept04/hey0902.mspx

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom gebruik je niet gewoon Delprof om de profielen te verwijderen? Geef met deze tool de opdracht:

delprof [/q] /d:<numdays>
This command deletes all profiles that no one has touched in numdays days. The /q option tells DELPROF to complete the deletions without prompting for responses.
Gooi deze regel in een opstart- of aflogscript en klaar ben je....
enveekaa schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:31:
[...]
Ik heb natuurlijk aan een GPO gedacht, maar de gebruikers hebben in principe geen C schijf, ze dus kan ik met een script ook moeilijk de profielen opschonen/bijhouden.
Dat gebruikers geen C-schijf zien wil nog niet zeggen dat deze er niet is ;) Het roaming-profile van de user wordt tijdens het aanloggen wel degelijk gekopieerd naar (standaard) C:\Documents and Settings\%username%.
Door nu delprof via een policy als computerstartup-script in te stellen, wordt elke keer tijdens het opstarten van een machine alle profielen ouder dan zoveel dagen verwijderd.

[ Voor 47% gewijzigd door Question Mark op 05-10-2005 19:22 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• enveekaa
Ik gebruik hiervoor ook delprof :) Maar dan vanaf de server.

Een gebruiker heeft toch geen rechten om op een willekeurig workstation ongebruikte profielen weg te smijten??

@sanfranjake: thnx.. daar moet het zeker mee lukken, maar zoals ik al zei, ik heb nul ervaring met vbscript ;) dus dat wordt even vogelen! maar dat kan geen kwaad.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

enveekaa schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:30:
Een gebruiker heeft toch geen rechten om op een willekeurig workstation ongebruikte profielen weg te smijten??
Klopt, daarom moet het script ook als computer startup-script ingezet worden.

Logon/logoff scripts draaien in de usercontext
Startup/Shutdown scripts draaien als 'system'

En aangezien system alles mag op een machine, gaat dit gewoon werken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• enveekaa
Oke, dat klinkt goed :) Morgen gelijk mee aan de slag, dan heb ik dat script helemaal niet nodig.

Thnx!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor je originele vraag - je zou ook eens kunnen kijken naar 'net view' - het voordeel hiermee is dat je enkel de PC's "ziet" die aan staan :)

Verwijderd

edit: spuit elf :)

net group "domain users" /domain >text.file

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 12:25 ]

Pagina: 1