Ik heb even een vraagje over de verschillen tussen VB6 en VB.NET (2003).
Ik gebruik in mijn VB6 code altijd With en End With, omdat ik ooit eens had gelezen dat daardoor de applicatie sneller werkt.
Dus:
Nu zag ik dat in VB.NET dit nog steeds kan. Mijn vraag is heeft dat nog zin of is er nu nauwelijks meer snelheidswinst.
Ik vraag dit omdat ik VB.NET code heb, geschreven door iemand anders, waarin het niet wordt gebruikt.
Dus:
Als het geen snelheidswinst opleverd laat ik het gewoon zo, maar als het wel uitmaakt dan pas ik dat geleidelijk aan.
Ik heb al op Google en MSDN gezocht maar ik kan niets hierover vinden.
Weet iemand van jullie dit?
Ik gebruik in mijn VB6 code altijd With en End With, omdat ik ooit eens had gelezen dat daardoor de applicatie sneller werkt.
Dus:
code:
1
2
3
4
5
6
| With frmTo.lblAanpassingen(lIndex)
.top = lNewTop
.Caption = txtBox.ToolTipText & ": "
.Visible = True
lHeigt = .Height
End With |
Nu zag ik dat in VB.NET dit nog steeds kan. Mijn vraag is heeft dat nog zin of is er nu nauwelijks meer snelheidswinst.
Ik vraag dit omdat ik VB.NET code heb, geschreven door iemand anders, waarin het niet wordt gebruikt.
Dus:
code:
1
2
3
4
5
6
| Me.MenuItem5.Enabled = CType(resources.GetObject("MenuItem5.Enabled"), Boolean)
Me.MenuItem5.Index = 3
Me.MenuItem5.Shortcut = CType(resources.GetObject("MenuItem5.Shortcut"), System.Windows.Forms.Shortcut)
Me.MenuItem5.ShowShortcut = CType(resources.GetObject("MenuItem5.ShowShortcut"), Boolean)
Me.MenuItem5.Text = resources.GetString("MenuItem5.Text")
Me.MenuItem5.Visible = CType(resources.GetObject("MenuItem5.Visible"), Boolean) |
Als het geen snelheidswinst opleverd laat ik het gewoon zo, maar als het wel uitmaakt dan pas ik dat geleidelijk aan.
Ik heb al op Google en MSDN gezocht maar ik kan niets hierover vinden.
Weet iemand van jullie dit?