[Asus V9999 - 6800GE] Smartdoctor monitored niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Omdat de Asus support waardeloos is (altijd sites die onbereikbaar zijn en e-mail die niet wordt beantwoord) stel ik mijn vraag even hier.

Ik heb een Asus V9999 (zo'n 6800 Gamers Edition). De nieuwste NVIDIA drivers 78.01 + Enhanced Driver van Asus 1.18 en Smartdoctor 4.75.

Ik heb zojuist alles ook opnieuw geinstalleerd in die volgorde. Echter, Smartdoctor leest de temperaturen niet meer correct uit. hij blijft op 55 gr/57 gr staan .. hetgeen echt niet klopt. Bovendien blijft de weergegeven fanspeed hangen op 2463 rpm .. En ik heb hem op 40 % staan .. dus dit is echt LAGER in realiteit.

Hoe komt dit ? Is Smartdoctor niet compatible met de nieuwere NVIDIA drivers ? Hoe kan ik dit evt. herstellen.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb ook 78.01 drivers en bij mij doet smartdocter het prima.
Met de 80.xx beta drivers deed smrtdocter het nog.
wel vaag probleem......Weet je cker dat hij het niet goed? ook als je de fan op 0% zet gebeurd er niks?
Ik zou het nog maar es 10x nagaan, en anders argumenten posten waarom je cker weet dat hij niet klopt.
pol Interval al een veranderd?

systeem specs

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:42
Ik heb een keer exact hetzelfde gezeik gehad met precies dezelfde kaart en niks hielp meer zelfs niet herinstaleren van besturings syteem. (gebruikte een image dus dat was in een poep en een scheet klaar) Maar niks werkte.

Ik heb daarna ook andere programma's geprobeerd als everest en speedfan maar ook die deden niks meer. Toen inene na een paar dagen werkte het weer maar heb nooit meer smartdoctor gebruikt want ik bleef maar problemen houden met dat programma. Ik gebruik nu speedfan en/of everest. Werkt prima voor mij en nooit meer gehad dat de temperaturen niet te lezen waren.

Ik heb geen idee waar dat dus door kwam maar het kan gewoon geen driver fout zijn (terminste in mijn geval niet) omdat ik zelfs het het besturingsyteem vervangen had wat geen zin had bleek achteraf.

Ik zou zeggen wacht een paar dagen eens rustig af mischien dat hij het dan weer spontaan gaat doen

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ok .. blijft een vunzig programma dat Smartdoctor. Ik heb een power-cycle gedaan (sorry dat ik dat niet gedaan heb voordat ik de Topic startte .. maar goed .. soms denk je daar niet eens aan) .. en nu doet hij het weer .. en monitored hij de temp. en speedfan weer (en geeft hij dus juiste waardes).

Heb Asus nog gebeld en die zeiden dat ik de Asus driver moest gebruiken .. yeah right .. die loopt mijlenver achter op het NVIDIA spul.