Hoi hoi,
Ik ben een hier bezig met een programmatje waarbij ik vanuit een C++ Builder applicatie gegevens wil invoegen in een bestaande excel sheet.
Werkt allemaal perfect wanneer ik een nieuwe lege excel sheet aanroep, maar zodra ik een bestaande excel sheet wil openen gaat het een beetje mis:
Bij de code van:
slaat hij helemaal vast met een foutmelding:
[C++ Error] Unit1.cpp(149): E2285 Could not find a match for 'Workbooks::Open(WideString,OleVariant,OleVariant,OleVariant,OleVariant,OleVariant,OleVariant,
OleVariant,OleVariant,OleVariant,OleVariant,OleVariant,OleVariant,int)'
Heeft er iemand raad voor mij hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Heb heel google vandaag al afgezocht maar kwam bijna alleen maar chinese website hierover tegen.
Ik ben een hier bezig met een programmatje waarbij ik vanuit een C++ Builder applicatie gegevens wil invoegen in een bestaande excel sheet.
Werkt allemaal perfect wanneer ik een nieuwe lege excel sheet aanroep, maar zodra ik een bestaande excel sheet wil openen gaat het een beetje mis:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| WideString Filename;
ExcelApplication1->Connect();
ExcelApplication1->Visible[0]=true;
Filename = "C:\test.xls";
ExcelWorksheet1->ConnectTo(ExcelApplication1->Workbooks->Open(Filename, EmptyParam,
EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam,
EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, 0));
ExcelWorksheet1->Cells->Select();
ExcelWorksheet1->Columns->AutoFit();
ExcelApplication1->Visible[0] = true;
ExcelWorksheet1->Cells->set_Item(Variant(1), Variant(1),Variant(WideString("Datum:")) );
ExcelWorksheet1->Cells->set_Item(Variant(1), Variant(2),Variant(WideString(Edit1->Text)) );
ExcelWorksheet1->Cells->set_Item(Variant(2), Variant(1),Variant(WideString("Naam:")) );
ExcelWorksheet1->Cells->set_Item(Variant(2), Variant(2),Variant(WideString(Edit2->Text)) ); |
Bij de code van:
code:
1
2
3
| ExcelWorksheet1->ConnectTo(ExcelApplication1->Workbooks->Open(Filename, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, 0)); |
slaat hij helemaal vast met een foutmelding:
[C++ Error] Unit1.cpp(149): E2285 Could not find a match for 'Workbooks::Open(WideString,OleVariant,OleVariant,OleVariant,OleVariant,OleVariant,OleVariant,
OleVariant,OleVariant,OleVariant,OleVariant,OleVariant,OleVariant,int)'
Heeft er iemand raad voor mij hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Heb heel google vandaag al afgezocht maar kwam bijna alleen maar chinese website hierover tegen.