Toon posts:

AMD Athlon64 4000+ (2.4 GHz) Of AMD Athlon64 X2 3800+ (2 GHz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik ben sinds kort bezig met een vervanger van mijn oude systeem (intel 3,2Ghz - 478)
Door al diverse reviews gelezen te hebben lijkt mij op dit moment AMD de beste keuze.
Ik wil voornamelijk 3 dingen doen, Gamen, Video bewerking en websites en overige designen.(De software die ik dan voornamelijk gebruik: Adobe & Maromedia & 3Ds Max/Maya)
Nou hebben diverse reviews mij aan het twijfelen gemaakt, van welke amd ik nu moet nemen. Aan de ene kant lijkt mij de 4000+ wel wat, maar aan de andere kant is de X3800+ wel een dual core processor.

Nu is mijn vraag, welke CPU kan ik in mijn geval het beste nemen, zodat ik soepel de nieuwste games kan spelen en ook soepel video kan bewerken en designen. BTW is het miss wel goed om te weten dat ik er een Nvidia 6800GT video kaarten er in wil hebben(evt een tweede met SLI schakeling).

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Vermoedelijk heeft de dualcore processor meer effect. Je kunt dan sneller renderen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor games 4000+ en voor videobewerking 3800+ (2x2Ghz kan dan wel vol aan het werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar draaien de hedendaagse games wel een beetje op de X2 3800, of hangt dat meer van de videokaart af?
Ook zit ik nog een beetje te twijfelen welke X2 ik ga kopen.. De 3800+ is de goedkoopste in de reeks maar bieden zijn broertjes niet veel meer merkbare snelheid? Of is die snelheid nihil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 15:11

Aapje

Opel-beun
Denk dat je de kracht van de 2de core pas gaat merken zodra je heel veel tegelijk gaat doen :9
Dat is dus mijn ervaring met me dual k7 mp B)
Zolang je 1 programma tegelijk opent merk je er geen verschil in...
Edit:
Ohja, en in de toekomst gaan meer games gemaakt worden voor dual cores..

[ Voor 17% gewijzigd door Aapje op 05-10-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 15:33

HeepH

Dope Rapper

de dual core

1) toekomst
2) nvidia 80.xx drivers met dual core support
3) bijterigheid ©balusC
4) multithread support van jou software...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:22:
Maar draaien de hedendaagse games wel een beetje op de X2 3800, of hangt dat meer van de videokaart af?
Ook zit ik nog een beetje te twijfelen welke X2 ik ga kopen.. De 3800+ is de goedkoopste in de reeks maar bieden zijn broertjes niet veel meer merkbare snelheid? Of is die snelheid nihil?
De hedendaagse games kunnen ook prima op een dualcore CPU lopen. Een singlethreaded game draait dan gewoon alsof het een 2GHz AMD Athlon 64 is :)

Je hebt dan zelfs minder last van haperingen als er een ander progsel tussendoor loopt te rommelen, de 2e core neemt nl. ook nog steeds een aantal taken voor zich.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:55
Hier zijn al vele vragen over gesteld en ook vele antwoorden over gegeven. Ik wil geen spelbreker zijn maar dit topic staat vol met overwegingen: Is de X2 in mijn situatie rendabel?

Neem dat ook door en je hebt genoeg info me dunkt. Overigens kun je de X2 3800+ plus qua gameprestaties het beste vergelijken met een single-core 3200+ (beide 2GHz en 512KB L2 per core)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net de andere topic gelezen.
Miss is het een goed idee om nog ff te wachten op AMD's M2 socket..

Miss is het dan alleen verstandig om mijn grafische kaart up te daten..
Ik heb nu een Nvidia 5900 - 128MB, is dit nog goed genoeg voor de hedendaagse games? of wordt het tijd voor een nieuwe..

Ik kan namelijk nie echt lkkr meer games draaien (BF2 bijv. niet met 1024x768).. en weet nie echt waar het aanligt.. :? Terwijl een pentium 4 - 3,2 Ghz toch genoeg moet zijn om de res een beetje soepel te draaien..toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41
^hier kunnen we slecht antwoord opgeven als je geen computer specificaties geeft he ;) Overigens heb je een 5700 of hoger nodig dus je zit er wel net aan :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:30:
Net de andere topic gelezen.
Miss is het een goed idee om nog ff te wachten op AMD's M2 socket..

Miss is het dan alleen verstandig om mijn grafische kaart up te daten..
Ik heb nu een Nvidia 5900 - 128MB, is dit nog goed genoeg voor de hedendaagse games? of wordt het tijd voor een nieuwe..

Ik kan namelijk nie echt lkkr meer games draaien (BF2 bijv. niet met 1024x768).. en weet nie echt waar het aanligt.. :? Terwijl een pentium 4 - 3,2 Ghz toch genoeg moet zijn om de res een beetje soepel te draaien..toch?
Ik ga de volgende week nog snel een gewone socket939 systeem met dualcore bouwen. Ik wil niet zo snel naar M2, vooral de hoge latencies van DDR2 gooit roet in het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 18:40
bf2 vreet geheugen, op guru3d.com hebben ze een geheugen piek van 1.4gb gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:04

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Ik ben dus die jongen van het X2 rendabel"? Topic, ik ga mijn systeem pas over een poosje bouwen, maar ben dus ook van plan gewoon S939 te nemen. Kijk naar de latencies van DDR2 en kijk naar hoe lang DDR nog ontwikkeld zal worden. Zit niet in de war voor de komende 2 jaar o.i.d. en dan kan ik wel weer updaten hoop ik dus geen probleem. Hoe lang wil je met het systeem doen is een belangrijke vraag. Heel Heel lang, M2 afwachten, Lang, niet extreem is S939 wel veilig.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oki, hierbij dan ff de specs. van mijn systeem...

Processor: Intel Pentium 4 - 3,2 Ghz Prescot (incl Zalman koeler - CU)
Moederboard: MSI 875P Neo-FISR (PCB 2.0)
Videokaart: MSI 5900 - 128MB
Intern Geheugen: 2048MB
HD's: 2x WD Raptor - 74.0GB(S-ATA), 4x Maxtor 200GB (S-ATA)
CD/DVD: Nec DVD Branden - Exact type..? geen idee
Controllers: Promise TX4 S-ATA (voor de 4x Maxtor)

Maare het id dus wel een idee om een nieuwe videokaart te kopen, om nog ff het komen de jaar (todat de M2 socket uitkomt) optimaal van games te genieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DualDevil schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:46:
Ik ben dus die jongen van het X2 rendabel"? Topic, ik ga mijn systeem pas over een poosje bouwen, maar ben dus ook van plan gewoon S939 te nemen. Kijk naar de latencies van DDR2 en kijk naar hoe lang DDR nog ontwikkeld zal worden. Zit niet in de war voor de komende 2 jaar o.i.d. en dan kan ik wel weer updaten hoop ik dus geen probleem. Hoe lang wil je met het systeem doen is een belangrijke vraag. Heel Heel lang, M2 afwachten, Lang, niet extreem is S939 wel veilig.
Naja aangezien de M2 begin volgend jaar uitkomt is het niet extreem lang wachten..
Ook begrijp ik wel dat er dan nog wel blijvend procesoren voor gemaakt zullen worden, maar waarom nu kopen als ik nog wel heel ff-ies kan wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Dual Core CPU's zijn in de volgende Nvidia drivers in het voordeel, daar is de driver voor Dual Core geoptimaliseerd en krijg je een enorme performancewinst. Op dit moment geven die drivers nog wat problemen (ook bij niet-dual core) maar over een paar weken is er een volledig goed werkende versie. Dit zal aanzienlijke performancewinst opleveren, dus ik denk dat je, mede gezien je ook gaat renderen, het beste een Dual Core X2 kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Latencies is totaal geen issue; de totale absolute wachttijd is al jááááren hetzelfde. Traag PC133 CL2 geheugen heeft een totale Cas Latency van 15ns. Mainstream PC3200 CL3 geheugen heeft een totale Cas Latency van 15ns, modern DDR553 CL4 geheugen heeft een Cas latency van 15ns en DDR667 CL5 moet ook 15ns wachten. Het is dus lood om oud ijzer qua latencies en dat zal ook nog wel even zo blijven. Je gaat er iig qua ruwe bandbreedte op vooruit met DDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 15:33

HeepH

Dope Rapper

keldererik schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:45:
[...]
bf2 vreet geheugen, op guru3d.com hebben ze een geheugen piek van 1.4gb gemeten.
Komt een patch die dat fixt. ongeveer 50% eraf

@ TS : een fx5900 is te traag, klaar. koop een 6800gt of een x800, zoek zelf uit welke je wil, en start er niet weer een topic over :) :> dat is slimmer als nu al van je 3.2 ghz p4 afstappen,want die zou idd gewoon nog moeten werken...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:57:
Latencies is totaal geen issue; de totale absolute wachttijd is al jááááren hetzelfde. Traag PC133 CL2 geheugen heeft een totale Cas Latency van 15ns. Mainstream PC3200 CL3 geheugen heeft een totale Cas Latency van 15ns, modern DDR553 CL4 geheugen heeft een Cas latency van 15ns en DDR667 CL5 moet ook 15ns wachten. Het is dus lood om oud ijzer qua latencies en dat zal ook nog wel even zo blijven. Je gaat er iig qua ruwe bandbreedte op vooruit met DDR2.
je vergeet het al oude maar goed presterende pc3200 cl2 die latencies zijn wel wat lager reken maar en verklaar eens het grote prestatie verschil tussen pc3200 cl2 en ddr667 cl5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 12:43

Aight!

'A toy robot...'

Nou omdat mijn ene topic gesloten werd, mijn vraag hier nog eens maar dan aan gamers.

Merk je het verschil echt als je gamed met Dual Core of met 2 GB bij bijvoorbeeld F.E.A.R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:07:
[...]

je vergeet het al oude maar goed presterende pc3200 cl2 die latencies zijn wel wat lager reken maar en verklaar eens het grote prestatie verschil tussen pc3200 cl2 en ddr667 cl5?
Ja, maar PC3200 CL is _niet_ mainstream, dat vind je alleen bij de duurdere, zgn. overclock en performance DIMM's, dat spul met flitsende namen als HyperX, XMS, Balistix etc. Daarnaast vergelijk je het met mainstream DDR667, vergelijk het dan met DDR667 CL4 of zelfs CL3, dan gaat de vergelijking nog eens ergens over :z En je zult zien dat het dan wederom geen donder uitmaakt: 10ns voor PC3200 CL2 vs. 12 en 9ns voor DDR667 CL3 en CL2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Aight! schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:43:
Nou omdat mijn ene topic gesloten werd, mijn vraag hier nog eens maar dan aan gamers.

Merk je het verschil echt als je gamed met Dual Core of met 2 GB bij bijvoorbeeld F.E.A.R?
Ah please :/ Kom op zeg, daar gáát dit topic toch over! Ik vertelde je in je sluitmessage dat er info genoeg te vinden is en plaatste nota bene twee links naar relevante topics. En vertelde dat je zelf zonder problemen je geheugenvraag kunt beantwoorden. En wat doet meneer, hij stelt hier in één schamel zinnetje dezelfde helpdesk vraag. Iets meer moeite mag ook wel.

Pagina: 1