Het betreft een pc die een jaar heeft stilgelegen.
PC Specs
Intel Celeron 2.0Ghz
512mb RAM
120GB HDD
CD-R –drive
Diskette-drive
En voor de rest alles on-board
Nadat het RAM geteld wordt krijg ik dit:
Die RPL-ROM-FFC begint te tellen tot 200 en dan krijg ik:
Als ik dan op een toets druk krijg ik gewoon weer hetzelfde.
Ik heb al geprobeerd CMOS te resetten en jumpers te verzetten.
Ik begrijp niet waarom er wordt getracht om van netwerk te booten terwijl dit zo niet in de BIOS aangegeven staat.
De pc weigert van iets anders te booten dan van netwerk. Dus niet van hd en niet van cd-rom.
USB heb ik niet geprobeerd.
Ik dacht dat omdat de pc zolang heeft stilgelegen dat de batterij misschien op zou zijn. Dus ik loop straks even langs de winkel en test het dan nog eens. Als het dan nog niet werkt dan probeer ik het eens met een andere harde schijf. Heb denk ik te veel lopen klooien met de deze. Ze is namelijk in verschillende partities opgedeeld, zit vol met data en enkele ext3 partities. Misschien maar eens men data backuppen en formatteren. Als ik de schijf in windows wil benaderen met partition magic dan krijg ik simpelweg “bad” te zien en kan ik niets veranderen of zien ivm de schijf.
PC Specs
Intel Celeron 2.0Ghz
512mb RAM
120GB HDD
CD-R –drive
Diskette-drive
En voor de rest alles on-board
Nadat het RAM geteld wordt krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Novell Netware Ready Firmware v1.00 (940810) (C) Copyright 1991 – 1994 Novell, Inc. All Rights Reserved VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet Adapter v3.33 (11/09/2001) Analyzing network Media type, this will take several seconds... OK. RPL-ROM-ADR: 000A E6A2 0B88 RPL-ROM-ITQ: 11 RPL-ROM-PIO: DC00 RPL-ROM-FFC: 1,2,3,4... |
Die RPL-ROM-FFC begint te tellen tot 200 en dan krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
| Searching for Boot Record from SCSI..Not Found Boot Failure Insert BOOT diskette in A: Press any key when ready |
Als ik dan op een toets druk krijg ik gewoon weer hetzelfde.
Ik heb al geprobeerd CMOS te resetten en jumpers te verzetten.
Ik begrijp niet waarom er wordt getracht om van netwerk te booten terwijl dit zo niet in de BIOS aangegeven staat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| BIOS-Settings Pri Master: 120GB HDD Pri Slave: CDROM Sec Master: Not Installed Sec Slave: Not Installed Floppy Drive A: 1.44MB 3½ Floppy Drive B: Not Installed 1st Boot Device CDROM 2nd Boot Device IDE-0 3rd Boot Device Disabled Try Other Boot Devices NO |
De pc weigert van iets anders te booten dan van netwerk. Dus niet van hd en niet van cd-rom.
USB heb ik niet geprobeerd.
Ik dacht dat omdat de pc zolang heeft stilgelegen dat de batterij misschien op zou zijn. Dus ik loop straks even langs de winkel en test het dan nog eens. Als het dan nog niet werkt dan probeer ik het eens met een andere harde schijf. Heb denk ik te veel lopen klooien met de deze. Ze is namelijk in verschillende partities opgedeeld, zit vol met data en enkele ext3 partities. Misschien maar eens men data backuppen en formatteren. Als ik de schijf in windows wil benaderen met partition magic dan krijg ik simpelweg “bad” te zien en kan ik niets veranderen of zien ivm de schijf.