Toon posts:

[MSI] odbc source toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Adminstudio 6, maak een msi pakketje van een programma, nou blijkt dit programma een odbc koppeling nodig te hebben voor een bepaald mdb bestand, nou neemt mijn msi pakketje dit dus niet automatisch mee. Dan probeer ik een MST file erbij te pakken, maar om eerlijk te zijn is mijn skill hierin beperkt, maar goed genoeg om het 1 en ander uit te vogelen, maar hier kom ik dus niet uit.

De bedoeling is dus:

een odbc source toevoegen inclusief de odbc driver(MS Access driver)

Onze omgeving is:

Windows 2003 serverpark
WIndows 2000 Werkstations
Via Ris software distribueren

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen misschien?

Alvast bedankt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? en heb je je al eens verdiept in het geheel?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik allemaal heb geprobeerd:

- Eerst Msi pakket maken
- Dan ben ik naar de Tuner gegaan in het admin studio pakket
- Daar kom ik een odbc Source tab tegen, stel ik de database in, maar krijg ik een melding dat mijn driver niet gecombineerd is met de source.
- Ga ik naar de Editor, hier kan je nog specifieker dingen aangeven, hier kan ik dus ook drivers aanvinken, en de database instellen, dit gedaan, maar laat ik het mst file maken, en laat ik het pakket met mst distribueren op mijn teststation, krijg ik geen Odbc Koppeling te zien, dus programma werkt niet...

Ik weet dat ik in de buurt, maar ik mis denk ik net even een kleine instelling die ik niet kan vinden. Nou ga ik 25 oktober op Cursus Adminstudio 6.5 dus daarna zal ik het wel weten hoop ik, maar ze willen het eigenlijk nu al gaan gebruiken dat programma :*)