Arcserve 11.1Netware agent Failed to login to TSA

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Oct-06 08:41:23  I16551: NWAgent buffer size changed from 64 Kb to 48 Kb to   
                 service NT Server job request.                               
Oct-06 08:41:23  Job request from WINSERVER @ 200.1.1.11 (NT Server)            
Oct-06 08:41:34  E3123 Failed to login to TSA on server NWSERVER, fffdffd7     
Oct-06 08:41:34  E3124 Failed to logout of TSA on server NWSERVER, fffeffff    
Oct-06 08:41:34  E3122 Failed to release TSA on server NWSERVER, fffeffff      
Oct-06 08:41:34  Backup NWSERVER/MAIL:\NDSBU to WEDNESDAY sequence 1 session 19   
Oct-06 08:41:34  E3123 Failed to login to TSA on server NWSERVER, fffdffd7     
Oct-06 08:41:34  E3124 Failed to logout of TSA on server NWSERVER, fffeffff    
Oct-06 08:41:34  E3122 Failed to release TSA on server NWSERVER, fffeffff      
Oct-06 08:41:34  Backup NWSERVER/MAIL:\NDSBU to WEDNESDAY sequence 1 session 19
Oct-06 08:41:46  E3123 Failed to login to TSA on server NWSERVER, fffdffd7     
Oct-06 08:41:46  Failed to login to the TSA fffdffd7                          
Oct-06 08:41:46  0 files 0 KB written to WEDNESDAY @ - KB/min                 
Oct-06 08:41:51  Job completed.                                               
Oct-06 08:41:51                                                               
Oct-06 08:41:54  Job request from WINSERVER @ 200.1.1.11 (NT Server)            
Oct-06 08:42:01  Loaded TSANDS.NLM                                            
Oct-06 08:42:02  Connected with TSA NWSERVER.Novell Directory                  
Oct-06 08:42:02  Backup NWTREE/[Root] to WEDNESDAY sequence 1 session 19  
Oct-06 08:42:02  Backup of NDS Schema successful                              
Oct-06 08:42:03  806 Objects 3,577 KB written to WEDNESDAY @ 214,620 KB/min   
Oct-06 08:42:03  Directory Services database protected                        
Oct-06 08:42:11  Job completed.                                               
Oct-06 08:42:11

Versies
Windows 2003 SP1
NW 6.5 SP3
Arcserve 11.1 SP1 + windows 2003 SP1 Patch, op de netware server is het gewoon r11.1
NDS/eDir 8.7.3.7

We gebruiken Windows 2003 server om al onze servers te backuppen, hierop draait dus Arcserve. Op de netware server is enkel de client geinstalleerd.

Volgens alle docs te vinden op het net is de gebruiker niet gemachtigd om in te loggen. Om mn SYS en mn andere volumes' te backupppen gebruik ik de account admin.context om mn NDS te backupen gebruik ik .ADMIN.CONTEXT. In het verleden werkte dit goed, totdat de server gereboot moest worden, dan was het altijd elende om de NDS te backuppen en moest alles opnieuw ingesteld worden. Ik was dit een beetje moe, vandaar ben ik beginnen zoeken naar oorzaken en oplossingen. Arcserve werd overal herinstalleerd (server + netware client) Nu is de situatie dus omgekeerd, met dat verschil dat ik dit vroeger wel nog recht kreeg maar nu dus niet meer.

Ik heb al accounts aangemaakt die securety equal to admin is maar dat geeft hetzelfde resultaat. Server toevoegen in arcserve wissen etc, ik heb het allemaal gehad. Ik heb de admin ook lid gemaakt van de groep "SMS SMDR Group" maar ook dat hielp niet. Vermoedelijk gaat ter iets mis met SMS, want een admin account heeft tenslotte overal rechten op. Helaas heb ik te weinig Netware kennis om dit uit te zoeken. Gebruikersnaam en password van de admin zijn uiterraard correct, en ik kan ook inloggen met die account.

Wie kan me verder helpen? Google.com Novell.com en ca.com gaven me alvast geen oplossing...

Add-On met 9.0 gaat alles nu wel, (tot de volgende reboot waarschijnlijk). Ik snap wel niet waarom een oude versie werkt en een nieuwe niet, mischien dat iemand daar meer info over heeft?

[ Voor 38% gewijzigd door Yalopa op 06-10-2005 10:06 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35

Arfman

Drome!

"Backup NWSERVERNAME/MAIL:\NDSBU" .. je weet dat je alleen maar een (misschien lege ?) directory backupped ipv. het gehele MAIL volume ?
Al de SYS:ETC/SMS map (uit m'n hoofd) gebackupped en leeg gemaakt en een SMDR NEW gedraaid ?
Welke TSA's laad je precies ? Volgens mij heb je TSAFS.NLM en TSANDS.NLM nodig op 6.5 SP3.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Misschien dat ik er overheen lees, maar ik zie geen foutmeldig? Of bedoel je dat de NDSBU directory 'niet' gebackuped wordt? De Schema wordt wel gebackuped, dus het lijkt niet voor de hand te liggen dat de SMDR fouten geeft.

Zie je enige foutmeldingen op de console log screen?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Foutmelding in log aangepast in de TS:

Arfman:
De dir NDSBU is een testfolder waar weldegelijk dingen inzitten.

Ik heb de \ETC\SMS dir gewist en SMDR new uitgevoerd met de standard parameters, met uitz van IPX, aangezien we dat niet gebruiken. Na dit commando had ik een bestand minder in die map (SBCON.CFG). Het hielp overgens niet. (de NWAGENT opnieuw geladen ook)

JoetjeF
Je hebt gelijk zie ik nu, ik krijg de fouten op mn console maar niet in mn log, ik heb mn startpost aangepast met de logs van mn console.

volgende NLM's worden geladen bij het starten van een job
code:
1
2
3
Loading Module FSTAPE2.NLM                                       [     OK     ]
Loading Module FSTAPE2.NLM                                       [     OK     ]
Loading Module TSANDS.NLM                                        [     OK     ]

Deze nacht heb ik een backup laten lopen met V9 van de agent, daar had ik mn oude gedrag onmiddelijk terug: de volumes worden gebackuped (gelukkig), de NDS niet. Helaas krijg ik nu meldingen dat ik geen licentie heb voor de NWagent, dus binnen 30 dagen is mijn pret ook weer over. Ik heb een licentie geinstalleerd voor versie 11, niet voor 9 maw licenties zijn niet backwards compatible (ook dat nog)

code:
1
2
3
4
5
6
7
Oct-06 10:01:49  Home Directory MCWMAIL/SYS:\NWAGENT  
Oct-06 10:01:49  Client Agent Product Serial Number: .
Oct-06 10:01:49  I16550: NetWare agent configured to use TCP/IP or SPX/SPX2
                 for data transmission.                                       
Oct-06 10:01:49  E16514: Failed to open protocol stack - /dev/nspx2, invalid
                 transport provider name
Oct-06 10:01:49  E16512: Failed to initialize spx protocol

dit is eigenlijk ook wel vaag, ik kan nergens instellen dat de agent IPX/SPX of TCP/IP moet gaan gebruiken. De server heeft echter geen IPX/SPX, en de backupserver al helemaal niet...

De uiteindelijke conclusie:
met versie 11.1 kan ik mn NDS backupen.
met versie 9 kan ik mn volumes backupen.

Is acrserve voor NW dan echt zo brak??

[ Voor 63% gewijzigd door Yalopa op 06-10-2005 10:29 ]

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Wat je zou kunnen proberen is om de username als FDN in te geven (.CN=admin.OU=<container>.O=<organization>).
Is acrserve voor NW dan echt zo brak??
ArcServe vind ik sowieso al brak. Wij gaan daarom ook overstappen Syncsort Backup Express omdat zij NetWare niet als een bijproduct zien, zoals ArcServe en Veritas.

En misschien dat TID10097606 nog helpt (zie vooral de link naar de CA site). Ben trouwens wel een beetje de draad kwijt welk versie van ArcServe je nu geinstalleerd hebt :P

Trouwens al eens aan gedacht om (ook) Hot Continuous Backup te gebruiken? Zelf gebruiken wij DeTroubler, werkelijk een fantastisch product.

[ Voor 105% gewijzigd door JoetjeF op 06-10-2005 10:48 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35

Arfman

Drome!

IS TSAFS.NLM wel geladen ? Die heb je namelijk nodig voor filebackup volgens mij.

En ja, Arcserve voor NW is brak. Wij stappen over van Arcserve en BackupExec naar HP Data Protector, maar dat is nogal duur. Werkt tot nu toe wel goed (we zitten nog in de testfase), ik kan files backuppen, restoren en ook nog eDirectory restoren, zonder ABEND's, SMDR NEW, enzovoort. Dat is me met Arcserve nog nooit gelukt in 1 keer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

check goed je tsa versies etc in combinatie met arcserve. kan al een boel oplossen

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Mij maakt het niet meer uit welke versie ik ga gebruiken ik wil een betrouwbare backup :p Ik heb net versie 9 er weer opgezet en de patch toegepast die je me doorgaf voor versie 9. Een ander product dan Arcserve is echter geen optie, we betalen ervoor, dus het moet werken De server dient enkel als groupwise server, er staat geen echt filesysteem op, een continious backup lijkt me dan ook niet aangewezen (niet dat ik je link deze avond niet zal bekijken)

FDN users op de sys gebruiken bleek geen goed plan, want de login werd geweigerd.

Ik heb nu net een backup kunnen nemen van mn NDS en van een folder op een van mn vollumes, maw ik ben wer even gerust. Ik blijf er nu even af zodat ik weer goeie tapes kan archiveren :)

Huidige stand op de netware server:
arcserve v9.0
+QO45869
+QO53395

username om volume te backupen: admin.context
username om volume te backupen: .ADMIN.CONTEXT

Morgen moet ik de server weer rebooten, als ik daarna een goeie backup kan nemen dan is mn probleem opgelost. Versie 11.1 komt er voorlopig niet meer op. Hoe dat gaat lopen met de licentie zie ik dan wel. Het lijkt me onzinnig dat ik betaal voor een nieuwe versie en de oude niet meer zou mogen gebruiken. Dank aan beiden voor de hulp :)

och ondertussen nog tips bijgekomen (dit vesnster stond alweer even open), ik ga ze alsnog nagaan :)
TSAFS.NLM is geladen.
TSA versie: ik ga er de release notes nog eens op na lezen, maar zoals gezegd gaat mijn startpost uit van de laatste patches van zowel Netware als arcserve agent...

[ Voor 11% gewijzigd door Yalopa op 06-10-2005 14:25 ]

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Yalopa schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:20:
De server dient enkel als groupwise server, er staat geen echt filesysteem op, een continious backup lijkt me dan ook niet aangewezen (niet dat ik je link deze avond niet zal bekijken)
Dit is alleen voor NDS, niet voor je data. Ik gebruik eigenlijk nooit backup software om NDS te backuppen want wanneer zou je het willen gaan gebruiken? Als een object verwijderd is, een replica? Daar zijn veel betere tools voor zoals het eerder aangegeven DeTroubler.

Maar ik zal snel weer on-topic gaan :P
TSA versie: ik ga er de release notes nog eens op na lezen, maar zoals gezegd gaat mijn startpost uit van de laatste patches van zowel Netware als arcserve agent...
SP4 is de laatste patch voor NetWare maar die zou ik nog niet installeren. SP4a komt zeer binnenkort uit die een aantal hinderlijke problemen de wereld uithelpen (sommige NLMs van SP4 hebben geen build bump gehad en werden daardoor niet geinstalleerd bij de upgrade).

ArcServe voor NetWare heeft een utility TESTNLM.NLM (in the arcserve\utility directory). Weet niet of Windows zoiets gelijks heeft, maar het is in ieder geval de moeite waard om het op de NetWare box te testen. Kan je meteen kijken of lokaal inloggen op de TSA (ipv remote) wel lukt.

Een ander probleem kan de license connections zijn. Hier is een troubleshooting guide. Mischien dat admin maar 1 concurrent login kan hebben? Zijn er log files in de sys:/system/tsa directory? Is the NDS healthy?

[ Voor 3% gewijzigd door JoetjeF op 07-10-2005 11:28 ]

Verwijderd

JoetjeF schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:33:

[...]
ArcServe vind ik sowieso al brak. Wij gaan daarom ook overstappen Syncsort Backup Express omdat zij NetWare niet als een bijproduct zien, zoals ArcServe en Veritas.
[...]
Wij hebben met ArcServe r11.1 weinig problemen sinds we backups draaien met een aparte user (met de juiste rechten), alleen de management console is traag (maar is te verhelpen door eerst naar Job Status te gaan en vervolgens te gaan doen wat je wilt).

Ik krijg bij SyncSort Backup Express eerder het idee dat ze NetWare als bijproduct zien omdat je voor de Master Server (database/catalogus van de backup) geen NetWare server kan gebruiken (keuze uit Windows/Unix en/of Linux). Plus het feit dat ARCserve vanaf de eerste dag al ondersteuning heeft voor NetWare en Syncsort hier pas later mee begonnen is.

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:49:
Ik krijg bij SyncSort Backup Express eerder het idee dat ze NetWare als bijproduct zien omdat je voor de Master Server (database/catalogus van de backup) geen NetWare server kan gebruiken (keuze uit Windows/Unix en/of Linux). Plus het feit dat ARCserve vanaf de eerste dag al ondersteuning heeft voor NetWare en Syncsort hier pas later mee begonnen is.
Klopt, dat je de Master server niet op NetWare kan installeren is een nadeel. Aan de andere kant zorgt SyncSort ervoor dat ze binnen een maand officiele support geven op nieuw gereleasde patches en producten. OES NetWare/Linux wordt door ArcServe bijvoorbeeld pas met 11.5 officieel ondersteund. SyncSort heeft die ondersteuning al maanden op zowel NetWare als Linux.
Pagina: 1