Toon posts:

mp3'tjes live laten horen aan iemand anders..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers!

Ik zou graag willen weten of het mogelijk zou zijn om via een makkelijke mannier mijn muziek die ik aanzet in windows media player te laten horen aan iemand anders. Zelf had ik gedacht aan de mogelijkheid om een internet radio te starten en dat die andere user zich dan connect, maar volgens mij is dat een beetje ingewikkeld, nietwaar?
Ik ben niet erg thuis op dit gebied, dus ik zou jullie advies erg op prijs stellen :).
Bedankt!! groetjes!!!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[google=shoutcast]

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 05-10-2005 15:01 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12

GVR

Als je toevallig met diegene op msn zit kan je ook een audiogesprek starten met diegene. Als je dan zorgt dat de input voor de 'microfoon' het juiste geluidskanaal gebruikt, dan wordt dat netjes verzonden via het audiogesprek

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
opbellen en telefoon bij de speakers?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

als je dat via shoutcast doet, krijg je dan geen problemen met auteursrechten organisaties? Ook al is het alleen voor vrienden en staat nergens de link op het net?

Ik heb namelijk een jaar geleden eens een zendertje opgezet. Max 10 luisteraars @ 192Kbps. Maar in m'n ip blokker kreeg ik direct namen zoals Sony, en de buma enzo. Ik had de instellingen niet op publiek staan, maar alleen voor vrienden.

Voor zover ik kon vinden op internet mocht dit alles alleen met eigen muziek, of muziek waar geen copyrights op staan.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• GVR

GVR

KneppaH schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:48:
als je dat via shoutcast doet, krijg je dan geen problemen met auteursrechten organisaties? Ook al is het alleen voor vrienden en staat nergens de link op het net?

Ik heb namelijk een jaar geleden eens een zendertje opgezet. Max 10 luisteraars @ 192Kbps. Maar in m'n ip blokker kreeg ik direct namen zoals Sony, en de buma enzo. Ik had de instellingen niet op publiek staan, maar alleen voor vrienden.

Voor zover ik kon vinden op internet mocht dit alles alleen met eigen muziek, of muziek waar geen copyrights op staan.
Ooit gezien hoeveel mensen er uitzenden via shoutcast?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

KneppaH schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:48:
Die Mp3's zijn (over het algemeen gesproken) ook niet legaal dus waarom zou iemand zich hier druk om maken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Freaky Gabbur schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:08:
Als je toevallig met diegene op msn zit kan je ook een audiogesprek starten met diegene. Als je dan zorgt dat de input voor de 'microfoon' het juiste geluidskanaal gebruikt, dan wordt dat netjes verzonden via het audiogesprek
Moet je hiervoor dan een microfoon hebben??
En voor shoutcast moet de andere dan ook winamp hebben? of kan die met windows media player connecten?

Bedankt voor al jullie replies :)

• GVR

GVR

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:17:
[...]

Moet je hiervoor dan een microfoon hebben??
En voor shoutcast moet de andere dan ook winamp hebben? of kan die met windows media player connecten?

Bedankt voor al jullie replies :)
Nee dit kan zonder microfoon. De geluidskaart moet wel een microfooningang hebben, maar dat zal vast wel het geval zijn. Je laat windows gewoon denken dat er een microfoon is aangesloten, welke dan het geluid 'opneemt' van mediaplayer. Bij eigenschappen van geluid (en dan het onderdeel opnemen) kan je instellen wat de bron van de microfoon is. De opties die je hebt zullen wel per geluidskaart verschillen

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

je kunt ook met Windows mediaplayer of i tunes connecten.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1