Servicebeurten op low-cost inktjets: absurd!

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik kreeg vandaag onder mijn handen een Canon IP2000 printer die weigert te printen en een knipperende foutcode geeft. Na wat zoekwerk komt naar boven dat de inktabsorbeerder vol is en dat de printer naar Canon terug moet voor reiniging en onderhoud. Grr, dat ding is nog niet eens 11 maanden oud!!

Ik heb dit al eens eerder gezien met Epson printers (Epson C42 geprogrammeerd dood na 14 maanden) en hierom Epson afgezworen omdat dit een misleidende verkooptruuk is en de eigenlijke prijs ver omhoog stuwt. Bovendien wordt je niet gewaarschuwd maar weigert de printer accuut al zijn diensten zodra de electronica dit aangeeft.

Wat moet ik mensen nu nog adviseren om aan te schaffen? Het is iedere keer een getouwtrek vanwege de garantie etc. Ik vind dat dit soort zaken in ieder geval vermeld moeten worden op de verpakking: na x paginas een servicebeurt van € 100,-

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Mja, een servicebeurt van minimaal €100 of een nieuwe printer met inkt tankjes erbij... Een printer is gewoon een wegwerp artikel geworden.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Heb je na 11 maanden geen garantie meer dan? Meestal zit er toch wel 12 of 24 maanden garantie op zo'n apparaat. Dat ze er vlak na het verstrijken van die periode mee ophouden is een bekend gegeven...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

zwippie schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:47:
Heb je na 11 maanden geen garantie meer dan? Meestal zit er toch wel 12 of 24 maanden garantie op zo'n apparaat. Dat ze er vlak na het verstrijken van die periode mee ophouden is een bekend gegeven...
Dit is alleen geen fabricage fout, dit is gewoon onderhoud zoals een grote beurt van je auto. Dat valt ook niet onder garantie...

Niet dat ik het een juiste gang van zaken vind, maar in de handleiding zal er vast wel iets over vermeld staan, dat er na x aantal pagina's printen het opvangbakje vol kan zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Gé Brander op 05-10-2005 14:54 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!