Toon posts:

BF2 cpu gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb BF2 nu al een geruime tijd maar wat ik me nu echt nog steeds afvraag is of het normaal is dat hij maar 18% de cpu gebruikt?

ik had al eerder een topic over dat ik te weinig fps heb in die game en daar vroeg ik het ook maar nooit daarop antwoord gehad dus vandaar maar zo.

sorry dat ik mijn systeem ben vergeten te melden.

mijn systeem is een amd64 3400+ 1gig ram en geforce 6800GT

ik heb nu gemiddeld 40 fps op 1024x768 4x AA 8xAF

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 15:03 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat zijn je specs?

(edit) Ik heb er trouwes nooit op gelet wat mijn cpu gebruik is maar ik haal met medium @ 1024*768 toch een mooie 60 fps met mijn oude radeon 9600.

[ Voor 82% gewijzigd door MensionXL op 05-10-2005 14:47 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-11 16:39
bij mij ok zoiets met amd64 3200+, volgens mij is het normaal. ik haal gewoon 50-60fps op high zonder een schokje dus vind het wel best.

[ Voor 38% gewijzigd door Pred87 op 06-10-2005 09:15 ]

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Het lijkt me dat dat niet normaal is, lijkt me logischer als de load 100% om zoveel mogelijk fps proberen te maken...
En het lijkt me niet dat je gpu zo langzaam is dat de processor het zo makkelijk bij kan houden!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoe controleer je dat?
Door tijdens het spelen de taskmanager te gebruiken?
Dan kan het goed zijn dat het spel pauzeerd zodat het cpu gebruik daalt tot het spel weer verder gaat.

Verwijderd

Ik heb een amd64 3500+ en een x800 XT en heb ook meestal zo'n lage cpu load en haal meestal ook maar iets van 40 fps hoor. Met settings allemaal op high en fsaa op 8x

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoe check je die 18% CPU? Als je met Alt-Tab terugschakelt naar Windows, is het logisch dat hij niet meer op 100% staat te blazen, want er zijn andere processen die meer willen en moeten op dat moment (explorer.exe, taskman etc).

Als je dualscreen continu een cpu-monitor open hebt, dan heb ik niks gezegd.

Bij mij staat BF2 vrolijk @ any given moment (Radeon 9800XT op een Athlon XP 2700, 1Gb dualchannel ddr) alles te slikken wat hij kan slikken...met gemak een hele game door 70-90% cpu usage en flinke bak memory (meestal rond de 800mb) erbij. Nou speel ik op 1024x768 met bijna alles op low/medium....liever hogere framerate (85+) dan iets wat op ook maar een beetje op eyecandy lijkt...

Verwijderd

Lijkt me veel handiger dat je je bij je oorspronkelijke topic houdt.

Wel opvallende trouwens dat je in dit topic exact het tegenovergestelde beweert, want in je vorige topic had je nog last van 100% load namelijk (ipv wat je nu zegt).

Overigens is in dat oude topic alles al duidelijk beantwoord. Want er zijn grote vermoedens van spyware op je systeem (men wist zelfs de naam van die spyware). En over hoe je dat moest oplossen, is alle relevante info in je oude topic gegeven (inclusief links naar de faq's);

Daarnaast is de herhaaldelijke tip gegeven om daarmee te beginnen, en je daarna evt terug te melden met de resultaten.

Zie: [rml]G_M_C in "[ BF2]High CPU load tijdens gamen."[/rml]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 09:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:33:
[...]
ik had al eerder een topic over dat ik te weinig fps heb in die game en daar vroeg ik het ook maar nooit daarop antwoord gehad dus vandaar maar zo.
[...]
Geen antwoord krijgen is geen reden om een nieuw topic te openen. Je mag je vorige topic na 24 uur (dat is nu wel voorbij ;)) gerust een schop omhoog geven, maar vergeet dan niet te melden wat je in de tussentijd geprobeerd hebt (waarom werkte die suggesties die mensen gaven niet?).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.