TV-kaart+digitale-tv

Pagina: 1
Acties:

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 12:55
Hey,
wij hebben een nieuwe tv en nou bouw ik een shuttletje met windows media center voor erbij (tv heeft dvi aansluiting) met een Hauppauge wintv pvr 500 MCE. Nu is het beeld via gewone kabel een beetje matig op zon grote tv en daarom nemen wij nu digitale tv, maar nu is mijn vraag, hoe ga ik het allemaal zo aansluiten dat ik de digitale tv via mijn shuttle op de t krijg (en wordt het beeld daar slechter van?) ik wil namelijk graag die digitale tv ook weer op die kwaliteit kunnen opnemen.
alvast bedankt!
Gr. Rob

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wellicht was het verstandiger geweest eerst even wat onderzoek te doen, vooraleer over te gaan tot aanschaf van Windows MCE plus Hauppauge 500 MCE i.c.m. digitale TV via de kabel.
Om te beginnen wordt digitale TV (vooralsnog) niet ondersteunt door Windows MCE, en ook de Hauppauge 500 MCE is niet geschikt voor digitale TV, maar juist voor analoge.
De enige mogelijkheid op dit moment om wellicht binnen Windows MCE beeld van digitale TV te ontvangen, is om een losse decoder vóór het systeem te zetten die de beelden omzet in een analoog signaal waar jouw TV-kaart en Windows MCE iets mee kunnen. Dan werk je binnen Windows MCE echter niet meer met digitale signalen zoals ze worden aangeleverd. Het wisselen van kanalen en dergelijke gebeurt dan ook niet meer binnen Windows MCE, maar moet gedaan worden via die decoder. De 2e tuner op de 500 MCE is op deze manier ook overbodig, want als ik me niet vergis zit er maar 1 aansluiting op de kaart, en die wordt in beslag genomen door de decoder. Dus eventueel het analoge TV-signaal (wat direct van de kabel komt) aansluiten op die 2e tuner, gaat dan niet meer.
Het aansluiten van zowel een decoder als een analoge TV-kaart is niet bevorderlijk voor de uiteindelijke beeldkwaliteit, in vergelijking tot enkel een DVB-C kaart.
MediaPortal kan volgens mij wel direct met digitale TV-signalen overweg, maar zoals gezegd is jouw TV-kaart geen DVB-C kaart.

Met de spullen zoals je ze nu hebt, lijkt het me verstandiger om het op analoog te houden.