Toon posts:

[98se] Opnieuw installeren Windows 98 lukt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Ik ben nieuw op dit forum, en ik zit met een probleem.
Ik heb mijn pc geformatteerd omdat ik hem helemaal schoon wou hebben in me nieuwe huis, maar nu lukt het installeren van Windows 98 niet meer...
Eerst krijg ik de keuze of ik Windows op wil starten met cd, zonder cd etc, als ik 1 van de drie keuzes aanklik dan word er gevraagd om de opstartdiskette, die ik er dan ook indoe, vervolgens springt en verdwijnt er vanalles op het scherm waarna ik de Help-functie aan kan vragen.
Er staat dan: A:\>
als je: A:\>HELP intypt kom je bij een helpmenu, die heb ik helemaal doorgelezen maar er staat niet in hoe je nou gewoon windows moet installeren, en ik heb ook al alles ingetypt na die A:\> maar zonder resultaat.

Dus kan iemand me hier misschien mee helpen?
(Ik heb niet zo gek veel verstand van computers ;))

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

X:  <- waar X je CD-ROM is, natuurlijk wel opstarten met CD
cd win98
setup
:?
Gevonden bij het [google=install windows 98] als 3e link, waarna ik doorklikte naar Windows 98 Installation ;)

Signature

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Die A:\> is de prompt van MS-DOS, die zal je niet verder helpen met installatie van Windows.
Ms-Dos en Windows zijn verschillende operatings systems.

Ik vermoed dat je opstart-discette alleen een kale MS-DOS versie bevat, niet een Windows-opstart discette.

• Krijg je dat menu met de 3 opties nadat je de pc geboot hebt met de Windows 98 CD er in?
• Krijg je de DOS prompt na elke van de drie keuze mogelijkheden?

edit:
Pasta was me voor met een nog betere optie.. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 05-10-2005 14:20 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
Als je toegang tot een andere pc hebt met internet.
Hier een link voor Bootdisks voor windows enzo.

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

IdieAloth

Verwijderd

Topicstarter
Jo Pasta, ik had al gegoogled maar alleen in het nederlands dan zijn die termen al lastig genoeg voor me, ik snap echt helemaal niks van die link die je bedoeld zou je of iemand anders dit nog even uit kunnen leggen?

Verwijderd

Topicstarter
NakedOne_NL30 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:25:
Als je toegang tot een andere pc hebt met internet.
Hier een link voor Bootdisks voor windows enzo.

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Oke dan bedankt, en als ik zo'n bootdisk maak dan hebbik wel de goeie i.p.v. de kale dos-versie die ik nu heb?

n.a.v. tukk:
Ik vermoed dat je opstart-discette alleen een kale MS-DOS versie bevat, niet een Windows-opstart discette.

• Tukk
  • Laatst online: 11:36

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:27:
[...]

Oke dan bedankt, en als ik zo'n bootdisk maak dan hebbik wel de goeie i.p.v. de kale dos-versie die ik nu heb?

n.a.v. tukk:

[...]
Ik vermoed dat ik je op het verkeerde been heb gezet, ik zou toch proberen de link
van Pasta te begrijpen, daarbij is zijn korte uitleg mijns inziens duidelijk genoeg.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet uit, toch bedankt!
Ik ga dalijk toch maar even dat verhaal van Pasta proberen, hopen dat het lukt ;)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De tip van Pasta is zeker begrijpbaar voor iemand die zich op Got registreerd. Ik zie dat dit je eerste post is en wil je toch even wijzen op de: FAQ: Algemene gedragsregels (Netiquette).

Misschien heb je hier nog wat aan: http://npotechs.org/documents/Windows_Reinstall_Guide.pdf

• simplemouse
  • Laatst online: 18-03 13:31

simplemouse

*.*.*.*

Als het goed is moet een win98 cd zelf booten zo niet maak een dos start disk en volg dan gewoon de oplossing in de eerste reactie

http://www.schoonepc.nl/instal/startdisk.html <-- maken in win 98

Verwijderd

edit:
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 14:55 ]

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Als je 3 opties hebt:
1. Installate Windows 98 starten van CD
2. De computer opstarten Met CD Rom ondersteuning
3. De computer opstarten Zonder CD Rom ondersteuning

O-)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:45:
[...]
Wanneer de pc opstarten vanaf de cdrom niet ondersteund , dit omdat het nog niet mogenlijk is met de pc of omdat het niet ingesteld is in de bios.
Is die Windows 98 cd wel een bootable cd? Ik dacht eigenlijk dat de win98 cd's helemaal niet bootable waren, of misschien pas de laatste versies.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [98se] vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy. Let daar in het vervolg even op. Verder is het hier @ GoT de goede gewoonte om even op zoek te gaan naar een oplossing, en het een en ander te proberen alvorens je een vraag stelt. Je had heel veel kunnen vinden, binnen een -aar seconden zelfs een paar oplossingen. De meeste vragen die je stelt zijn heel eenvoudig zelf te beantwoorden. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door, die geeft je een goed beeld van het beleid hier op ons mooie forum. Welkom :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

tsssskk..... gewoon booten van je CD. Waarom zo moeilijk?
Eventjes je bios instellingne veranderen en booten maar.
Modbreak:Windows cd's uitwisselen doen we hier niet aan ;)
Policy mbt illegale software

[ Voor 130% gewijzigd door sanfranjake op 05-10-2005 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jo met die tips van Pasta is het gelukt, iedereen bedankt voor de moeite!
En Noork ik ga zeker nog ff de Algemene Gedragsregels checke want wie weet hebbik dit forum weer nodig als het pimpen van me pc niet lukt :P
Pagina: 1