Toon posts:

Casema gebied, daar ben je lekker mee!

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ga verhuizen naar een plaats waar de kabel ge-exploiteerd wordt door kabelbedrijf casema.

ik wil graag versatel maar dit kan niet, als ik bij chello kijk dan kan dit ook niet, chello geeft aan dat het gebied in het casema gebied ligt en dus buiten hun bereik. dit geld ook voor @home die zegt dat het gebied buiten hun beriek is.

kortom ik kan geen telefonie, televisie of kabelinternet van een derde leverancier krijgen.

ik weet dat ik met de schotel ook versatel kan ontvangen, maar ten 1e wil ik geen schotel op m`n dak, en ik wil een totaal pakket (internet-tv en evnetueel ook telefonie zonder de kpn abbo).

weet iemand wat de mogelijkheden zijn voor mij? woon jij in een casema gebied? hoe heb je het opgelost?

en nog veel leuker:
wat vinden jullie van dit gedoe, je kan toch ook adsl nemen op op elk adres? waarom moeten de kabelexploitanten dan zo hebberig doen met hun lijnen.

btw. andersom is het probleem ook: je kan geen casema krijgen in een upc gebied.

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 22:34

theezeefje

Poehee

Wat is voor jou een reden om geen Casema te nemen ?
Snelle produkten, goede telefonie, lage kosten.
wat wil je nog meer ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 09:20

Barrycade

Through the...

Ik geloof dat je wat dingen door elkaar heen haalt, maar dat terzijde.

Casema laat Wanadoo op de kabel voor internet, maar (uiteraard) niet andere Kabelboeren.

Je wilt een totaal pakket zeg je, nou dat kan Casema ook aanbieden, telefonie à 9.95 en 9,95 voor "onbeperkt" bellen, kabel eventueel met "gratis" digitale tv (alleen de decoder betalen +/- 100 euro) én internet. Totaal kost je dat (afhankelijk van je bandbreedte van je internet) rond de 50 à 60 euro.

Versatel biedt zijn voetbal (ik denk dat je dat bedoelt) alleen via zijn eigen kanalen aan. En daarvoor moet je dus ADSL nemen. Maar dan heb je inderdaad geen totaal pakket.

• Liberia
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-12-2021
Misschien kun je je probleem wat duidelijker omschrijven. Ik woon zelf in een Casema gebied en ben daar vreselijk blij mee. Altijd de volle bandbreedte, redelijk lage pings, 2Mbit voor 33 euro en dat wordt volgend jaar 4Mbit (echter is er de eerste paar maanden meestal een actie tarief van 20 euro o.i.d.). Telefoon heb ik zelf geen ervaring mee maar dat zal vast ook wel snor zitten.

Als je vreest voor "slechte ervaringen met casema" dan ben je threads van meer dan 2 jaar oud over Casema/Wanadoo aan het lezen (vroeger had ik wel wat problemen met die combinatie maar sinds ik naar Casema Kabelbreed ben overgestapt niets dan lof voor Casema).

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 10:05
Kom je te wonen in buitengebied of een dorpje ergens ver uit de buurt van een ADSL-centrale? Of gaat het om een nieuwbouwwijk? Het kan in dit laatste geval namelijk zo zijn dat het bij de postcode-checks nog niet bekend is dat er wel ADSL mogelijk is in jouw postcodegebied. Dat heb ik ook gehad namelijk. Probeer dan eens een postcode te checken van een wijk naast die van jou die al klaar is.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga in een gewone bestaande wijk wonen, dus dat is het probleem niet

ik heb berekend dat ik per maand rond de 50€ kwijt ben voor het casema totaal pakket, dit is heel netjes, en daar klaag ik niet over.

ik klaag eigenlijk alleen over het feit dat de kabelexploitanten hun lijnen van elkaar afschermen, en dus geen breed aanbod kunnen geven aan het hele land.

dit is erg jammer voor de mensen in nederland, want je hebt dus geen vrij keuze (tenzij je de keuze ik neem het wel of ik neem niks een keuze noemt :P)

als de kabel bedrijven de lijnen vrij geven kan iedereen zlef kiezen wat hij wilt en zal iedereen gewoon tevreden een keuze kunnen maken en kunnen de bedrijven met elkaar concurren wat beter zal zijn voor de prijs maar vooral de kwaliteit die tegenwoordig in sommige vallen erg laag is (geen bereik, geen beeld, lage snelheden, lange oplevertijden, noem het maar op.....)

tevens vroeg ik me af of ik dus een andere keuze heb dan:
-casema telefonie + I-Net + TV
of
-kpn abbo + ADSL(willekeurige adsl provider) + Casema TV

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 14:34 ]

• Liberia
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-12-2021
Wel je hebt ook digitale televisie van kpn - zowel via de ether (alleen in de randstad? en via adsl) maar daar zou ik mij (nog niet) aan wagen aangezien er volgens mij geen garantie is dat het signaal van goede kwalieit is.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 13:35

GVR

Kabel heb je geen keuze in, maar wel de keuze of je adsl of kabel neemt. Met die rede zit ik hier op adsl, omdat UPC de kabel verzorgt. (overigens supertevreden met adsl)

Verwijderd

Topicstarter
Ja wat ik (en vele met mij zoeken) is een goede oplossing voor adsl zonder kpn.

waarom adsl? omdat daar gewoon meer keuze is. het is natuurlijk bullshit dat je per maand gewoon 18€ kwijt bent aan de kpn, ik weet ook dat je na een jaar je lijn actief kan houden voor zo`n 9 euro, maar toch.

ik vind dat de kabelmarkt een vrije markt waar verschillende leveranciers hun diensten op kunnen verlenen, en ook vind ik dat kpn niet het recht mag hebben om een abbo te eisen van de gebruiker, wel hebben hun het recht om huur te vragen voor de telefoon lijnen omdat die van hun zijn.

Mja dat is niet het enige wat er mis is in dit land :X er zal toch niks aan veranderen helaas :|

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 01:21
Een dienst bij Casema bestellen en die ook geleverd krijgen...........wie is dat gelukt in de afgelopen maanden :X. Mij niet in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
arnem_ schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:13:
Een dienst bij Casema bestellen en die ook geleverd krijgen...........wie is dat gelukt in de afgelopen maanden :X. Mij niet in ieder geval.
Owh hou alsjeblieft op hoor }) .... ik wil echt binnen een maand alles draaiend hebben in m`n nieuwe huis. (hoewel ik wel vrees voor het ergste)

ik ga maar van het beste uit , je hoort bij iedereen wel problemen en gezeik. ik ga iig geen monteur erbij bestellen want dat zal het allemaal vertragen.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:47:
Ja wat ik (en vele met mij zoeken) is een goede oplossing voor adsl zonder kpn.

waarom adsl? omdat daar gewoon meer keuze is. het is natuurlijk bullshit dat je per maand gewoon 18€ kwijt bent aan de kpn, ik weet ook dat je na een jaar je lijn actief kan houden voor zo`n 9 euro, maar toch.
Je kan bij het aanvragen de lijn ook meteen op belbudget laten zitten hoor, en das idd 9 euro per maand. Hoeft niet eerst de standaard belbasis, 18 euro per maand, te nemen voor een jaar.

Bovendien kan je ook directadsl zonder vaste telefoonaansluiting nemen (bij belcompany de go variant voor 21,95...), uiteraard wel van kpn...

Verwijderd

Met de dienstverlening van Casema is helemaal niets mis hoor.

Ik heb Casema Televisie (14,95 per maand), Casema Digitale Televisie (Gratis + 7,50 per maand tot het eind van het jaar aangezien ik nog het Plus pakket heb), Casema Internet Maxi (49,50 per maand), Casema Digitale Telefonie (4,95 per maand + 9,95 per maand voor onbeperkt bellen).

Dat komt dus uit op een totaal van 86,85 per maand, en dat vindt ik niet eens zo gek duur vergeleken met wat ik eerst betaalde toen ik nog KPN had.

Dat Casema Internet Maxi is voor mij de eerste 6 maanden 34,95 per maand, omdat ik een nieuw contract had afgesloten toen ik overstapte naar Digitale Telefonie.

We hebben hier nooit storingen in Utrecht (3552), en de snelheid is echt 1 rechte lijn.

Als je het mij vraagt zou ik zeggen dat Casema de beste kabel ISP van Nederland zou zijn, als ik het vergelijk met de kabelverbindingen van vrienden die buiten het Casema gebied wonen.

Verwijderd

hier is met de laatste regenbui de kabel vol met water komen te staan, ik dank god op mijn blote knieen dat ik ook nog een kpn lijntje heb.
want van de casema plantenservice komt weinig anders dan we zijn er mee bezig.

Verwijderd

Kabelmaatschappijen hebben inderdaad een monopolie. De techniek die ze gebruiken voor het verspreiden van gegevens is heel anders dan bij de telefoon (tv gaat van casema naar iedereen, telefoon is een heleboel 1-naar-1 verbindingen). Bij telefonie is het mixen van aanbieders op hetzelfde net een stuk eenvoudiger dan bij kabel. Ik weet niet of het bij kabel uberhaupt praktisch mogelijk is.

Maar geen zorgen. Als ze geen structureel betere diensten leveren dan, zeg, de ADSL maatschappijen, verdwijnt de kabel op de langere termijn vanzelf. Het wordt een overbodige dienst zodra TV over Internet gemeengoed is. Telefonie wordt ook overbodig om diezelfde reden, maar die kabeltjes kunnen dan wel voor ADSL etc gebruikt worden.

Verwijderd

arnem_ schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:13:
Doe je misschien iets verkeerd?

Ik heb in juli een RTV-abo genomen bij ze en dat was meteen geregeld, internet (ook in juli) duurde een kleine week en TVD (augustus) was dezelfde dag geregeld.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:24:
Kabelmaatschappijen hebben inderdaad een monopolie. De techniek die ze gebruiken voor het verspreiden van gegevens is heel anders dan bij de telefoon (tv gaat van casema naar iedereen, telefoon is een heleboel 1-naar-1 verbindingen). Bij telefonie is het mixen van aanbieders op hetzelfde net een stuk eenvoudiger dan bij kabel. Ik weet niet of het bij kabel uberhaupt praktisch mogelijk is.

Maar geen zorgen. Als ze geen structureel betere diensten leveren dan, zeg, de ADSL maatschappijen, verdwijnt de kabel op de langere termijn vanzelf. Het wordt een overbodige dienst zodra TV over Internet gemeengoed is. Telefonie wordt ook overbodig om diezelfde reden, maar die kabeltjes kunnen dan wel voor ADSL etc gebruikt worden.
maar dan krijgt kpn een nog grotere monopolie positie toegespeeld omdat we dan voor 100% afhankelijk zijn van hun lijnen. want ik denk niet dat elk huishouden in nederland een nieuw soort lijn (zeg glasvezel oid) aangelegd krijgt.

Ik denk dat we op een gegeven moment toch een lijn moeten hebben waarmee we alles kunnen, ik denk alleen niet dat de huidige kpn koper lijnen alle data overdracht aankunnen.

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

De kabelmaatschappijen zijn ook eigenaar van het netwerk, ze steken er geld in, dus waarom moeten ze iedereen toelaten?
Verder biedt het kabelnetwerk een veel hogere (en gegarandeerde) bandbreedte dan de (kpn) koperdraadjes, dus ik zie eerder de telefoonlijn verdwijnen.

Verwijderd

Topicstarter
ColdSTone schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:57:
De kabelmaatschappijen zijn ook eigenaar van het netwerk, ze steken er geld in, dus waarom moeten ze iedereen toelaten?
Verder biedt het kabelnetwerk een veel hogere (en gegarandeerde) bandbreedte dan de (kpn) koperdraadjes, dus ik zie eerder de telefoonlijn verdwijnen.
maar als ze alle lijnen open zouden zetten dan heeft iedereen de keuze en kan je allemaal adverteren met landelijk bereik, en heb je niet het probleem dat je wanneer je 5/10 km verderop verhuist, je ineens geen versatel kan ontvangen omdat je net in een andere gemeente zit (zoals ik nu ga doen)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Casema is bij ons thuis de enige leverancier van tv/internet/telefonie, werkt uitstekend nooit klachten. 's avonds is het *soms* wat trager, maar wat wil je, dan zit iedereen te leechen. Maar dan nog haal ik op mijn 2Mbit lijntje 200k ipv de gebruikelijk 250. Neehoor, niks dan lof.

Klachten zijn er over ALLE aanbieders van welke dienst dan ook, en ja, op tweakers is een vergaarbak van echte oerhollandse klagers ontstaan. Die denken dat je bij Casema nog steeds een serieel modem hebt met een 28k8 snelheid (maar daar waren ze wel zo ongeveer als eerste mee in heel .nl) en dat je op mail terstond antwoord moet krijgen.

Kortom, Excel0101010101, je kan rustig Casema nemen. Natuurlijk zullen ze niet een ander op het netwerk laten, want dan zou de hele straat vol met die grijze kabelkastjes komen te staan. ADSL is namelijk centraal (vandaar: Centrale) te regelen, en niet per straat.

ping 127.212.23.124

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Tja, naast Casema heb je inderdaad weinig andere mogelijkheden als je alles-in-èèn wilt hebben in hun regio.

Wij hebben al jaren Casema, maar we zijn ze ook zat. Na lang zeuren hebben we een nieuwe modem gekregen (ook al een jaar geleden) en alle andere klachten (slecht TV kwaliteit, internet problemen èn niet normaal kunnen mailen) werden genegeerd. Dus nu hebben we TV van KPN en Internet via Tiscali genomen.

Dus dat hebben we 2 maanden geleden opgezegd, het hele Casema-spul. Het enige is, dat ze naast onze klachten ook onze opzegging(en) negeren. Gelukkig aangetekend verstuurd en de gele kaart om het abbo-geld voor deze maand terug te laten storten zit ook al op de bus.

Kortom, als je Casema neemt zorg dat ze het gelijk goed installeren :+ en houd er rekening mee dat je er voorlopig ook niet van af ben :'( .

Verwijderd

Ik zit in exact dezelfde situatie als de TS - ben (van UPC) naar Casema gebied verhuisd.

RTV aanvragen was in een paar dagen gelukt, maar hoewel ik de aanvragen tegelijk heb gedaan is internet nog steeds niet geregeld. Ik heb alles al twee-en-een-halve maand geleden (24 juli) aangevraagd, maar het is nog steeds niet geregeld! Twee keer per week bel ik met de 'fijne' helpdesk om te kijken of de aanvraag nog wel in behandeling is, en soms is opeens mijn oude aanmelding zomaar verdwenen en moet er een nieuwe aanmelding aangemaakt worden. Het lijkt wel of ze mijn geld niet willen hebben.

Kortom, ik zit nu al sinds 1 september zonder internet en kan alleen bij kennissen af en toe mail ophalen en wat browsen. Maar ik heb goede hoop dat het binnen 3 maanden opgelost kan worden, dat zou toch plezierig zijn. Er zit ook een mogelijk voordeel aan de vertraging, misschien dat ik nu als nieuwe klant gelijk van de hogere snelheden gebruik kan maken. Als het uiteindelijk ooit nog eens lukt bedoel ik dan...

Maar goed, ik hoop dat jouw aanmelding een beetje soepeler loopt. Als de verbinding eenmaal werkt dan is Casema een goede provider, afgaande op wat ik zie bij kennissen in het Casema gebied.

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 23:12
Het zal mij benieuwen...ik heb nu Wanadoo ADSL Basic en heb enige tijd geleden Casema Maxi aangevraagd incl. digitale telefonie met als actie gratis onbeperkt bellen.
Heb netjes brieven van kpn, wanadoo gekregen dat het afgesloten wordt, plus brief gehad van Casema dat ze 8 oktober (morgen dus) langskomen om het te installeren.
Tot nu toe gaat alles via afspraak dus heb goede hoop.
Met (analoge) televisie van Casema eigenlijk nooit echt last gehad, behalve dan als het eens goed stormt of bliksemt dat er een aantal zender uitleggen maar lig daar niet echt wakker van.
Ruisen moet ik zeggen dat het ook wel meevalt, goede kabels en connectors scheelt al een heleboel denk ik. Alhoewel ik Talpa gigantisch vind ruisen, niet normaal meer, andere zenders zijn goed.

Als dit een beetje lekker verloopt dan denk ik dat ik in de toekomst ook wel over ga naar digitale tv van Casema.
Dus Casema-gebied daar ben je lekker mee...ach ik vind het prima. :-)

Verwijderd

gister weer een uur met de helpdesk van casema aan de telefoon gehangen. ik ben 2mnd geleden naar een nieuw appartement verhuisd (nieuwbouw). Ik kan wel meteen tv kijken, maar geen internet aanvragen omdat de adres gegevens nog niet verwerkt zijn. Ik heb al 3 formulieren ingestuurd, kreeg ik gister te horen dat ik weer een andere moet opsturen :S Zeg ik tegen die vent of ie het zelf ook niet een beetje raar vindt, antwoordt hij: heeft u verder nog vragen.... wat een L*L!.
maar goed, kan dus nog steeds niet bellen/internetten, en ben gewoon maar ah wachten. ik heb geen zin om een kpn abo te nemen, dus adsl is niet echt een optie...
heel irritant!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 07:50:
Ik zit in exact dezelfde situatie als de TS - ben (van UPC) naar Casema gebied verhuisd.

RTV aanvragen was in een paar dagen gelukt, maar hoewel ik de aanvragen tegelijk heb gedaan is internet nog steeds niet geregeld. Ik heb alles al twee-en-een-halve maand geleden (24 juli) aangevraagd, maar het is nog steeds niet geregeld! Twee keer per week bel ik met de 'fijne' helpdesk om te kijken of de aanvraag nog wel in behandeling is, en soms is opeens mijn oude aanmelding zomaar verdwenen en moet er een nieuwe aanmelding aangemaakt worden. Het lijkt wel of ze mijn geld niet willen hebben.

Kortom, ik zit nu al sinds 1 september zonder internet en kan alleen bij kennissen af en toe mail ophalen en wat browsen. Maar ik heb goede hoop dat het binnen 3 maanden opgelost kan worden, dat zou toch plezierig zijn. Er zit ook een mogelijk voordeel aan de vertraging, misschien dat ik nu als nieuwe klant gelijk van de hogere snelheden gebruik kan maken. Als het uiteindelijk ooit nog eens lukt bedoel ik dan...

Maar goed, ik hoop dat jouw aanmelding een beetje soepeler loopt. Als de verbinding eenmaal werkt dan is Casema een goede provider, afgaande op wat ik zie bij kennissen in het Casema gebied.
Hoe heb je je aanvraag voor internet dan gedaan als ik vragen mag? Ik heb het online aangevraagd (op de zaak ook internet tuurlijk) en dan kun je zelfs meteen aangeven op welke dag ze de BroadBandBox bij je af kunnen leveren, 's ochtends of 's middags. Ik had hem echt binnen een week in huis en een kwartier later zat ik online. Misschien heb jij het schriftelijk aangevraagd.... en duurt het daarom wat langer door al die medewerkers die je formuliertje onder op de stapel op hun bureau leggen. (en op vakantie gaan en kwijtraken enzo...)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 18:52 ]

• Tadream
Even snel een updatetje...
Monteur is vanochtend langsgeweest en alles was binnen 5 minuutjes aangesloten.
Na de registratie kon ik meteen internetten en schijnt dat ik ook al met digitale telefonie
kan bellen alleen nog niet gebeld worden omdat KPN pas de 13e de telefoon afsluit, pas dan kan ik ook digitaal gebeld worden. :-)
Mochten er problemen opduiken dan laat ik het wel horen, maar tot nu toe gaat alles volgens afspraak en werkt alles prima.
Snelheid bij speedtest is: 501KB/s oftewel 4008kbps.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben ook tevreden over Casema. Ik heb internet (midi) en televisie van ze. Telefonie van Casema vind ik te duur om alleen maar bereikbaar te zijn (waar ik het voor zou gebruiken). Mede doordat ik geen vaste lijn hoef is kabelinternet voor mij interesanter als adsl.

Alleen zou ik wel een wat sterker signaal willen. Internet is een paar keer weggevallen en het tv-beeld heeft ook wat lichte ruis (al stoor ik me er niet aan als ik tv kijk)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:50:
[...]

Hoe heb je je aanvraag voor internet dan gedaan als ik vragen mag? Ik heb het online aangevraagd (op de zaak ook internet tuurlijk) en dan kun je zelfs meteen aangeven op welke dag ze de BroadBandBox bij je af kunnen leveren, 's ochtends of 's middags. Ik had hem echt binnen een week in huis en een kwartier later zat ik online. Misschien heb jij het schriftelijk aangevraagd.... en duurt het daarom wat langer door al die medewerkers die je formuliertje onder op de stapel op hun bureau leggen. (en op vakantie gaan en kwijtraken enzo...)
De eerste aanvraag is online gedaan. Toen had ik ook direct een datum geprikt, daar heb ik zelfs een automatische bevestiging per email van gekregen. Toch is die aanmelding op de een of andere manier zoek geraakt. De aanmelding(en) daarna zijn allemaal per telefoon direct aan de administratie doorgegeven, maar dat gaat dus ook niet altijd goed.
Inmiddels heb ik een brief bezorgd gekregen waarin een nieuwe afspraak staat om het kabelmodem langs te komen brengen. Ik hoop dat ze nu wel op de afgesproken tijd langskomen...

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 13:59
Tadream schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:45:
Met (analoge) televisie van Casema eigenlijk nooit echt last gehad, behalve dan als het eens goed stormt of bliksemt dat er een aantal zender uitleggen maar lig daar niet echt wakker van.
Ruisen moet ik zeggen dat het ook wel meevalt, goede kabels en connectors scheelt al een heleboel denk ik. Alhoewel ik Talpa gigantisch vind ruisen, niet normaal meer, andere zenders zijn goed.

Als dit een beetje lekker verloopt dan denk ik dat ik in de toekomst ook wel over ga naar digitale tv van Casema.
Dus Casema-gebied daar ben je lekker mee...ach ik vind het prima. :-)
Talpa doet het hier (regio 2171/2172) gewoon goed. Wel hebben we (huisgenoten) de kabel naar boven vervangen, aangezien Talpa (en sbs, rtl enz) niet goed te ontvangen was door de oude kabel.

Voor de rest echt geen klachten over casema, 2-3 keer echte storing gehad, maar dat was regionaal, en niet lokaal alleen thuis.

http://specs.tweak.to/5253

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Marzman schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:56:
Alleen zou ik wel een wat sterker signaal willen. Internet is een paar keer weggevallen en het tv-beeld heeft ook wat lichte ruis (al stoor ik me er niet aan als ik tv kijk)
Een hint: bel met de storingsdienst van de televisie en meldt storing aan voor je TV-signaal en dat het je opvalt dat je internetverbinding ook soms wegvalt, als het goed is wordt er direct een afspraak gemaakt, er komt een monteur langs die je signaal komt meten en indien nodig de versterker opnieuw afstelt.

• Tadream
Dimmu schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:52:
[...]

Talpa doet het hier (regio 2171/2172) gewoon goed. Wel hebben we (huisgenoten) de kabel naar boven vervangen, aangezien Talpa (en sbs, rtl enz) niet goed te ontvangen was door de oude kabel.

Voor de rest echt geen klachten over casema, 2-3 keer echte storing gehad, maar dat was regionaal, en niet lokaal alleen thuis.
Talpa doet het hier ook weer goed.
Wat blijkt, ik had er een splitter tussen zitten die niet helemaal lekker meer was.
Het gekke is dat alle zenders prima waren behalve Talpa. Splitter vervangen door de standaard splitter die meegeleverd werd met kabelinternet en ruis verdween als sneeuw voor m'n tv scherm. :P

Verwijderd

He ik heb een zelfde probleem:

Vorige week verhuisd naar een nieuwbouw woning.
Begin februari alvast over internet (in me ouwe huis) tv en kabelinternet aagevraagd.
Week later een brief gekregen dat het aanleggen van een kabelaansluiting 160 euro kost.
Kabelaansluiting was allang aanwezig en ik had al televisie, ik moest dus alleen "in het systeem" opgenomen worden..
Veel bellen , fout door casema toegegeven, tv dus goed geregeld, alleen... aanvraag voor internet verdwenen. Dit was dus twee weken geleden, opnieuw internet aangevraagd bij de mevrouw over de telefoon, kwam dit keer helemaal goed..
Net weer gebeld (10 dagen later, ik voelde al weer nattigheid ) : wederom was de aanvraag "verloren" gegaan. Een hele boel gelul eromheen, en in eens: "ja meneer, ik zie nu dat uw kabel aansluiting niet voldoet voor kabelinternet" ik: waar kom dit nou ineens vandaan / slaat dit op!? Het lag aan de "widecast" of zoiets..

Wat doe ik nu?

Ik wil internet over de kabel omdat ik geen telefoonaansluiting wil, ik bel alles met mijn mobiel..

Iemand tips/hulp?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:14:
He ik heb een zelfde probleem:

Vorige week verhuisd naar een nieuwbouw woning.
Begin februari alvast over internet (in me ouwe huis) tv en kabelinternet aagevraagd.

[...]

Een hele boel gelul eromheen, en in eens: "ja meneer, ik zie nu dat uw kabel aansluiting niet voldoet voor kabelinternet" ik: waar kom dit nou ineens vandaan / slaat dit op!? Het lag aan de "widecast" of zoiets..

Wat doe ik nu?

Ik wil internet over de kabel omdat ik geen telefoonaansluiting wil, ik bel alles met mijn mobiel..

Iemand tips/hulp?
Dat kan ook komen doordat je een nieuwbouw-woning hebt. Vriend van me heeft met zijn nieuwbouw-appartement precies hetzelfde probleem met @home. RTV-signaal kan hij al wel ontvangen, maar zijn aansluiting is NOG niet geschikt voor internet. Daar wordt nog aan gewerkt.

Gewoon blijven bellen. Je zult, voordat je wordt aangesloten, nog wel meer lulkoek te horen krijgen van de klanten-afpoeier-service.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 14:41 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:19

sphere

Debian abuser

Neanderthaler :X

Kan je niet gewoon de postcode check doen en dan kiezen voor een mailtje als het beschikbaar is?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

sphere schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:57:
[...]
Neanderthaler :X

Kan je niet gewoon de postcode check doen en dan kiezen voor een mailtje als het beschikbaar is?
Niet dagelijks ofzo....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

en welk nut denk jij dat het heeft om de helpdesk te bellen? Dat de dienst die dat technisch mogelijk maakt ook maar 1 seconde eerder jouw woning/buurt/wijk geschikt maakt voor internet? Neehoor, daarmee belast je alleen maar de klantenservice en frustreer je jezelf...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
Nieuws!
Toegang tot de kabel voor concurrenten kabelaars

Woensdag 1 maart 2006, 11:48 - De grote kabelaanbieders moeten concurrenten tegen 'kostengeoriënteerde tarieven' toegang verschaffen tot hun netwerken.

Door Maarten Reijnders

Dat is één van de maatregelen voor de kabelsector waarover de OPTA en de Europese Commissie overeenstemming hebben bereikt. De kabelaanbieders moeten daarnaast op de tv-rekening duidelijk vermelden welk deel van de prijs betrekking heeft op het transport van programma's en welk deel op de inhoud. Kabelaanbieders moeten hun programmapakket 'ontbundeld' aanbieden.

De kabelaars waren al onder de oude Telecomwet verplicht om andere partijen toegang te verstrekken tot hun netwerk. De kabelbedrijven hadden echter niet de plicht om dat tegen 'kostengeoriënteerde tarieven' te doen. Tot nu toe geven de kabelaanbieders nog geen toegang tot de kabel aan bedrijven als KPN.

Dit betekent dat aan de afname van het pakket niet de verplichting mag worden verbonden andere diensten of voorzieningen tegen betaling af te nemen, zoals bijvoorbeeld internettoegang, digitale televisie of een decoder.

Regulering

De OPTA wil al langer meer grip krijgen op de kabelmarkt. De Europese Commissie was daar tot nu toe echter geen voorstander van. "Ik ben nog niet overtuigd van de noodzaak van regulering", aldus Eurocommissaris van Mededinging Neelie Kroes vorig jaar tijdens een OPTA-bijeenkomst.

Nu is er dan toch overeenstemming over de te nemen maatregelen, stelt minister Laurens Jan Brinkhorst (Economische Zaken) in een brief aan de Tweede Kamer. De maatregelen hebben de nodige voeten in de aarde gehad.

"Dit waren zeker geen eenvoudige gesprekken omdat de Europese Commissie, zoals ik u al eerder berichtte, een andere inschatting maakte dan OPTA ten aanzien van de ontwikkeling van alternatieven voor de kabel", aldus Brinkhorst in zijn brief.
Bron: http://www.webwereld.nl/articles/40050

[ Voor 12% gewijzigd door yohan op 02-03-2006 22:36 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:29
Ik woon in het Casema gebied en neem alle diensten bij dit bedrijf af: telefonie, internet, televisie en digitale televisie en ben zeer tevreden. Bovendien zijn de tarieven erg concurrerend, voor mij de belangrijkste reden dat ik KPN de deur heb uit gedaan. Maar kortom, niks te klagen dus over Casema.

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:32:
en welk nut denk jij dat het heeft om de helpdesk te bellen? Dat de dienst die dat technisch mogelijk maakt ook maar 1 seconde eerder jouw woning/buurt/wijk geschikt maakt voor internet? Neehoor, daarmee belast je alleen maar de klantenservice en frustreer je jezelf...
Tuurlijk frustreer je jezelf niet. Hoe wilde jij, zonder internetverbinding, op de site van Casema gaan kijken of je al aangesloten kan worden? Niet dus, of je moet er elke keer voor naar iemand anders toe die al wel internet heeft. Dus gewoon bellen, nee heb je, ja kun je op een gegeven moment krijgen.

(Als Casema de klantenservice wil ontlasten, zouden ze kunnen proberen om meer informatie te verschaffen. Een concrete datum bijvoorbeeld. Niet bellen omdat je dan de klantenservice minder belast is niet jouw taak. Casema moet maar zorgen dat je niet HOEFT te bellen.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 11:14 ]

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:12:Casema moet maar zorgen dat je niet HOEFT te bellen.
Waarom denk je dat er de optie is dat je een mailtje krijgt wanneer een product beschikbaar is? Dat je dat ding niet zou kunnen lezen, omdat je geen internet hebt is echt een lulsmoes.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Volgens de casema site is internet beschikbaar op mijn adres, volgens de helpdesk alleen niet..

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:51:
Volgens de casema site is internet beschikbaar op mijn adres, volgens de helpdesk alleen niet..
Je moet sowieso de klantenservice bellen, de helpdesk kan je niet helpen met een aansluiting. Helaas is het niet voldoende dat iets technisch op te leveren valt, het moet ook nog goed in het systeem staan. Schrijf anders een brief, als de wachttijden je niet bevallen, of dien een service aanvraag in op de klantenservice pagina van Casema.

Briefje kan je sturen naar:
Casema NV
tav Klantenservice
Postbus 16192
2500 BD Den Haag

Pagina: 1