Gegevens:
Ik heb een webserver draaiend op Windows 2003 SBS, IIS 6 met PHP en MSSQL 2000.
Voorheen draaide ik mijn betreffende webapplicatie op Windows XP met Apache en MySQL en PHP.
Mijn webapplicatie draait nu na een aantal aanpassingen op de nieuwe server.
Het probleem is:
Als ik een lege variabele invoer (een tekstveld waar niks wordt ingevoerd en wordt verstuurd naar de database), dan schrijft PHP iets in de database weg, dat anders is dan "".
Ook is het geen NULL (Ik heb bij mijn database velden ingevulde dat ze geen NULL mogen zijn (NOT NULL) en dat hij als standaardwaarde ('') in moet vullen).
Ook is het niet de normale spatie " ".
Ook niet de html-spatie " "; .
Mijn vraag aan jullie:
Wat is het dan wel?
Ik heb dit alles getest met if-statements:
Ik heb een webserver draaiend op Windows 2003 SBS, IIS 6 met PHP en MSSQL 2000.
Voorheen draaide ik mijn betreffende webapplicatie op Windows XP met Apache en MySQL en PHP.
Mijn webapplicatie draait nu na een aantal aanpassingen op de nieuwe server.
Het probleem is:
Als ik een lege variabele invoer (een tekstveld waar niks wordt ingevoerd en wordt verstuurd naar de database), dan schrijft PHP iets in de database weg, dat anders is dan "".
Ook is het geen NULL (Ik heb bij mijn database velden ingevulde dat ze geen NULL mogen zijn (NOT NULL) en dat hij als standaardwaarde ('') in moet vullen).
Ook is het niet de normale spatie " ".
Ook niet de html-spatie " "; .
Mijn vraag aan jullie:
Wat is het dan wel?
Ik heb dit alles getest met if-statements:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| // Ik heb uiteraard hiervoor wat functies uitgevoerd // om het veld email uit de database te halen // De variabele is een value, gehaald uit een niet ingevuld tekstvak $legevariabele = $list->email; if($legevariabele <> "null") { echo "Damn, wat staat er dan?"; } else { echo "Jeej, ik heb dat gekke teken gevonden!"; } if($legevariabele <> "") { echo "Damn, wat staat er dan?"; } else { echo "Jeej, ik heb dat gekke teken gevonden!"; } if($legevariabele <> " ") { echo "Damn, wat staat er dan?"; } else { echo "Jeej, ik heb dat gekke teken gevonden!"; } if($legevariabele <> " ") { echo "Damn, wat staat er dan?"; } else { echo "Jeej, ik heb dat gekke teken gevonden!"; } |
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 13:44 ]