Toon posts:

Kan je onder windows 95/98 alles dicht spijkeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit toch wel graag willen eigenlijk!

IVB met misbruik op de computers hoe dit te doen, kan dit in het loginscript?

bij mij op school missen er ook een heleboel opties in de menu's en kan geen configuratie doen enzo!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Je bedoelt de zogenaamde policies. W9x is echt niet goed dicht te zetten al kun je alles wel wat verbergen. Goed verbergen kan ook maar iemand die goed is met Windooz kan er altijd via via wel bij. Waarom wil je dit dan?

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Ja, waarom denk je? Zodat-ie op school de boel kan openkrikken!!!!!!!!

>:)

Verwijderd

Topicstarter
nee om het netwerk bij mij op het werk te beveiligen!, er zat gdv een napster server te draaien, terwijl je ook je site nog wel eens wil uploaden en dan blijft er niet veel bandbreedte over hoor geloof mij maar!!!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

is simpel. ga maar eens een beetje met poledit.exe (van de win9x cdrom) spelen.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Win9x krijg je neit dicht. zelfs niet voor een amateur gebruiker.

Maar als bandbrewedte je probleem is, heb je wel eens aan een packetshaper gedacht?
http://www.packeteer.com

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 20:53

Robert

You have your answer..

Win98 is best wel dicht te krijgen hoor...ik weet niet precies hoe het bedoelt word maar ik kom zelfs niet meer in de systemen die ik "beveilig".

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 16 januari 2001 22:17 schreef tOcoOl32 het volgende:
Win98 is best wel dicht te krijgen hoor...ik weet niet precies hoe het bedoelt word maar ik kom zelfs niet meer in de systemen die ik "beveilig".
dan ben je een slechte hacker (8>

Win9x (:r) is zo lek als een mandje. en die krijg je met software niet dicht. :+

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

windows 95/98 zijn ABSOLUUT NIET te beveiligen. Je kunt dingetjes verbergen, maar die zijn altijd wel op een of andere manier terug te halen. voorbeeldje hiervan is onder andere dat je via poledit kunt voorkomen dat je explorer mag opstarten (verkenner), en dat werkt goed zolang je explorer via het menu opstart. als je echter bijv. in word naar save as zou gaan, en je zou met de rechtermuisknop op een wit gedeelte van het bestandsvak klikken, dan krijg je een pulldown menu waarmee je explorer wel kunt openen...

het probleem ligt in het feit dat een gebruiker, wie dan ook, ALLES mag op het filesysteem. dit in tegenstelling tot NT (ntfs is al veel beter), en linux/*nix.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 11:41
Gaat wel met een stukje software fortres.
Daar kan je hem dus ECHT helemaal mee dichtimmeren. En werkt als een trein :z
op deze site kun je meer info vinden
http://www.fortres.com

Verwijderd

quote van fortres.com:
Please Note: Fortres 101 is designed to be installed on the Windows NT Workstation and Windows 2000 Professional desktop operating systems.
windows 2000 en NT kan ik ook zelf wel dichtgooien.

• Milmoor
  • Laatst online: 06:14

Milmoor

Footsteps and pictures.

Je kan Windows 9x bijna niet beveiligen. Je kan er wel voor zorgen dat elke keer bij het opstarten een nieuwe image overheen wordt gezet. Virus/hacker/sukkel + reset = schoon systeem. Ik heb al meer dan een jaar een Win95 netwerk stabiel draaien. Kijk maar een op www.rembo.com (bpbatch is de gratis variant).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Je kan Win9x dicht gooien wat je wil... zolang Office eropstaat kom je OVERAL bij

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Win 9x is niet dicht te krijgen.

Bolke

http://www.hroling.nl

• Byteripper
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Hehe het kan wel degelijk...

We hebben hier een aantal "Quake PC's", PC's waar klanten Quake op kunnen spelen. Nou heb ik er policies opgezet (alles dicht), en vervolgens in system.ini de shell=explorer.exe veranderd naar shell=rundll32.exe (want rundll32.exe doet nix als je m zo aanroept). Verder heb ik in het opstartscript op de server een commando gezet om Quake te starten. Nu kom je er dus even echt niet meer in, je hebt niet eens een shell. Alleen als je fysiek toegang hebt tot de kast (en dat moet weer dmv een sleutel) kan je van een bootdisk opstarten en de PC weer opengooien... Ik kan je wel mailen hoe je dit in de praktijk allemaal kunt doen als je dat wilt.

Byteripper.

• Robert
  • Laatst online: 24-08 20:53

Robert

You have your answer..

Nee idd, hangt er voor het grootste deel van af wat er met de computers gedaan word :)

De pc's die ik nl. beheer voor een school zijn enkel voor gamen daaro. Dus heb ik gezorgd dat er enkel 2 spellen kunnen worden opgestart, daar kom je echt niet in hoor. Geen taskbar/desktop/rechtermuisklik/startmenu mogelijkheden :P

(ps: mijn voorganger hield geloof ik net zo'n soort verhaal tegelijkertijd :) )

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Je zou inlog porfielen kunnen aanmaken en deze vervolgens hier en daar geen toegang kunnen geven maar dat is altijd wel te omzeilen. Neem Pc Lock-up zo heet het volgens mij :? daarmee kan je een aantal dingen wel goed uitzetten maar zoals gezegd is en blijft het te omzeilen, maar je moeder zal er dan niet meer bijkomen ;)

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 16 januari 2001 21:17 schreef TheRitz het volgende:
Je bedoelt de zogenaamde policies. W9x is echt niet goed dicht te zetten al kun je alles wel wat verbergen. Goed verbergen kan ook maar iemand die goed is met Windooz kan er altijd via via wel bij. Waarom wil je dit dan?
WAT IS EEN ABIT KT7-PRO2 ?????? ken ik niet

Geen inspiratie

• Byteripper
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op woensdag 17 januari 2001 19:47 schreef martijn12345 het volgende:

[..]
:?

Byteripper.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 15:50

Erikie

www.erikie.nl

????????????????? wat bedoelt ie?

traktor scratch!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op woensdag 17 januari 2001 19:47 schreef martijn12345 het volgende:

[..]
Hij bedoelt dat ie een stomme boer is, die hier niks van snapt :Z

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01
Hij bedoelt de sig van TheRitz, daar staat nl in dat hij zo'n ding heeft...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

En al zou het mogelijk zijn om alles dicht te spijkeren, de kans is heel groot dat je toch nog een klein dingetje vergeet hoor....

Afgelopen zomer hebben we op de HBO in utrecht een nieuwe image gemaakt voor alle workstations in de lokalen en de studiepleinen (was wel NT4), maar voordat alles echt dicht zit ben je echt wel een tijdje verder hoor.... Ten eerste ben je TE lang in het register aan het klooien en daarna moet je bovendien nog es alle andere apps nalopen, wat die nodig hebben.... We waren dan ook heel blij toen we ontdekten dat er nog een dosproggie op stond.... (command.com dus), dus écht dicht kregen we hem dus niet... Maar goed.... Voor 95% van die flippo's die daar rond liepen was t goed zat

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op donderdag 18 januari 2001 10:03 schreef MT het volgende:
En al zou het mogelijk zijn om alles dicht te spijkeren, de kans is heel groot dat je toch nog een klein dingetje vergeet hoor....

Afgelopen zomer hebben we op de HBO in utrecht een nieuwe image gemaakt voor alle workstations in de lokalen en de studiepleinen (was wel NT4), maar voordat alles echt dicht zit ben je echt wel een tijdje verder hoor.... Ten eerste ben je TE lang in het register aan het klooien en daarna moet je bovendien nog es alle andere apps nalopen, wat die nodig hebben.... We waren dan ook heel blij toen we ontdekten dat er nog een dosproggie op stond.... (command.com dus), dus écht dicht kregen we hem dus niet... Maar goed.... Voor 95% van die flippo's die daar rond liepen was t goed zat
als je met poledit de zooi goed dichtzet kun je win95/98 heel goed dicht-timmeren.
een vriend van mij had dat geprobeerd en die kon bijvoorbeeld de dosprompt niet meer opstarten. zelfs niet als je command.com renamede.
wie zegt dat win9x niet is dicht te timmeren heeft ongelijk.

I wish I had a cool signature like everybody else

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:45
Ik nodig iedereen uit die beweert dat 95/98 niet dicht te krijgen is, om eens met zijn pc'tje bij ons netwerk aan te loggen.
No way dat je die weer werkend krijgt zonder administrator rechten.
Voor degene die beweren dat 95/98 niet dicht te timmeren is, moet eens een cursus gaan volgen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 16 januari 2001 21:26 schreef cyberkiller het volgende:
nee om het netwerk bij mij op het werk te beveiligen!, er zat gdv een napster server te draaien, terwijl je ook je site nog wel eens wil uploaden en dan blijft er niet veel bandbreedte over hoor geloof mij maar!!!
Hmmm, Napsterserver op het werk? Dat moet je niet met pc-policies oplossen, maar met de company policy...ONTSLAG >:)

Het lijkt me een duidelijke zaak, dat deze gebruiker iig een flinke waarschuwing krijgt. Het is toch logisch, dat er maar weinig banen zijn waarbij het gebruik van Napster noodzakelijk is of goed te praten valt. ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Whehehehe..... Ik neem aan dat IEDEREEN die zegt dat hij windows 98 dicht krijgt, GEEN MCSE is?

jongetjes toch... misschien dat je een machine die alleen maar quake draait wel redelijk goed dicht kunt zetten, maar zodra je een 'werkbare' machine wil beveiligen dan kun je het vergeten. Zodra je office er bijvoorbeeld op zet kun je alsnog overal bij.

Paz.

• bolke
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Op donderdag 18 januari 2001 11:03 schreef Paz het volgende:
Whehehehe..... Ik neem aan dat IEDEREEN die zegt dat hij windows 98 dicht krijgt, GEEN MCSE is?

jongetjes toch... misschien dat je een machine die alleen maar quake draait wel redelijk goed dicht kunt zetten, maar zodra je een 'werkbare' machine wil beveiligen dan kun je het vergeten. Zodra je office er bijvoorbeeld op zet kun je alsnog overal bij.

Paz.
Eindelijk iemand met verstand.

Bolke

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
Tja ontslag gaat zo moeilijk he in een vrijwilligers vereniging, en dan bedoel ik dus een omroep.

Tja, ik vind het best dat napster daar op een systeem komt te draaien, maar laat ze het dan wel ff via mij regelen, dan zorg ik wel dat de upload er niet voor gebruikt wordt.
Pagina: 1