Toon posts:

[VB.net] Password protected Acces DB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn project directory heb ik een beveiligde acces database neergezet, db.mdb met als password "test". Nu kan ik in mijn visual basic .net 2003 code zonder problemen verbinding maken met deze code:
code:
1
Dim pConnection As OleDbConnection = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=..\db.mdb;Jet OLEDB:Database Password=test")
En dan datasets bouwen etc wat ik maar wil.

MAAR omdat ik een beginner ben in Visual Basic wil ik voor een wizard die ik aan het maken ben in mijn programma gebruik maken van de grafische methode in Visual Studio .net 2003 om gemakkelijk objecten van inhoud uit mijn database te voorzien. Dan ga ik dus een verbinding maken met een acces file door naar mijn server explorer te gaan en een connectie aan te maken. Ik selecteer dan netjes de Jet 4.0 provider (3.51 ook geprobeerd, file komt uit acces 2000) en browse naar mijn database file. (Zoals beschreven in mijn step by step boek dat bij VB.net 2003 learning edition komt)

Dan moet ik dus een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Maar ALLES (o.a. user: Admin of Beheerder en password "test") wat ik daar invul leid bij het testen van de verbinding (met de testverbinding knop in hetzelfde dialoog venster) tot de volgende foutmelding:
"[Microsoft Data Link-fout] Verbindingstest is mislukt vanwege een fout bij het initialiseren van de voorziening. Kan de toepassing niet starten. Het gegevensbestand van de werkgroep ontbreekt of is exlusief geopend door een andere gebruiker."

Ik weet 100% zeker dat die file nergens geopend is, ook wordt er in dit form (wel in andere van het project maar dat mag niet uitmaken denk ik) nergens een verbinding gemaakt in de source code.

Als ik het wachtwoord uit mijn database haal kan ik gewoon verbinding maken en een data adapter en dataset aanmaken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 13:26 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 13:16
Aangezien je er wel al in geslaagd bent om mbhv die code die je gepost hebt, een connectie te maken met je DB, denk ik dat je misshchien die connectie nooit gesloten hebt ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Jewel maar dat staat er eigenlijk los van, want ik zit in Visual Studio .NET en hij heeft dus nog niets gecompiled of uitgevoerd. Hij test daar puur de verbinding met die acces file. In het form waar ik nu in zit zijn nog geen verbindingen gemaakt en in de overige forms worden die altijd gesloten met:
code:
1
pConnection.Close()
Daarnaast zou hij dan ook niet mogen verbinden naar de file zonder passwd als dat de fout was.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 13:32 ]