[JS] Lezen van windows eventlogs

Pagina: 1
Acties:

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 16:57
Mijn probleem gaat niet over Javascript in een browser, maar over javascript dat gewoon met "CScript" gestart wordt. Ik plaats het hier omdat hier de JS experts zitten.

Ik wil de System- en Application-Event logs lezen die op een andere PC staan. Hiervoor heb ik een stukje javascript gemaakt. Het werkt goed op de locale PC (windows XP), op een remote PC die onder XP loopt, doch op een Windows NT 4 machine krijg ik een error.

Hier is (een gedeelte van) de code
code:
1
2
3
4
5
6
      var strComputer = "remote";
      var objSWbemLocator = new ActiveXObject("WbemScripting.SWbemLocator");
      var objWMIService = objSWbemLocator.ConnectServer(strComputer, "", "", "", "", "");

WScript.Echo("Starting ExecQuery");
      var wmiResultSet = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_NTLogEvent Where Logfile = '" + logType + "'");

Ik weet dat ConnectServer veel meer opties heeft, maar ik ben begonnen met de "volledige" en steeds meer gaan uitkleden toen het niet werkte.
De volledige:
code:
1
 objWMIService = objSWbemLocator.ConnectServer(strComputer, "root/cimv2", strUser, strPassword, "MS_409", "ntlmdomain:" + strDomain);

Vanuit eventvwr mag ik wel in de event logs van de NT machine kijken, doch bij mijn javascript krijg ik een "class not registered" foutmelding op het ConnectServer commando (uitgeklede versie)

Iemand enig idee wat ik fout doe?

[Edit]
Ok, ik ben toch wat verder gekomen. In tegenstelling tot wat hier en daar op het web beweerd wordt, heeft WinNT standaard niet de WMI services aan boord. Die heb ik gedownload van http://www.microsoft.com/...earch.aspx?displaylang=en (zoeken op "wmi core").
Ik krijg nu tenminste een "normale" access denied, maar dat los ik wel op.

[ Voor 18% gewijzigd door kzin op 05-10-2005 14:17 ]