Lilliput 7" zonder kabels

Pagina: 1
Acties:

• jon_florijn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-07 14:54
Dag mensen.
Ik heb een 7" lilliput scherm aangeschaft. 2e hands, om mee te experimenteren. Nu zitten er geen kabels aan 't scherm. Alleen een aantal losse draden. Ik heb op de rooie, gele, witte en zwarte draad tulp connectoren gesoldeerd omdat dat vrij logisch leek. Echter op elke ingang: "No signal". Heeft iemand een schema, of weet iemand het zo, waar elk draadje voor is? Ik heb geen exact type van 't scherm omdat de achterkant mist. Er zit wel een usb aansluiting aan de zijkant. Zou dit betekenen dat het een touchscreen is?
Iemand die me een tip kan geven? Ik kon op internet niet de gewenste info vinden.

Alvast bedankt.

Groet, Jon.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Klinkt wel heel erg als een gestolen scherm. Zo zonder info en met alleen wat afgeknipte kabeltjes.

De USB aansluiten zal inderdaat voor de touchscreen zijn. Noormaal gesproken heeft zo'n lilliput scherm dan ook een VGA input.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
:X

die usb is ook voor de composite aansluitingen en eventueel voor een voeding, die losse draadjes zaten aan een VGA stekker idd, maar dan een die lijkt op een S-Video. De layout is via google wel te vinden.

Ik hoop dat ie uit een DIY beamer komt, maar hij is vast en zeker gestolen...

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb een auto gekocht, zaten geen sleutels bij maar wel een bos draad, als het goed is kan ik hem zo starten. Klinkt ook niet echt geloofwaardig.

Zou er sowieso ff wat extra uitleg bij geven en een foto is misschien ook wel handig.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

USB connector = composite in.. Heb eenzelfde gehad maar die was gejat..

Download my music on SoundCloud

• jon_florijn
Het schermpje heeft in een auto gezet die behoorlijk schade had. Daardoor kon hij de kabels niet meer uit het dashboard halen. Het klink inderdaad wel verdacht, das waar. :) Maar hij is dus niet gejat.
De voeding heeft een eigen aansluiting en die werkt ook prima. Het scherm gaat aan en alle toetsen werken verder ook prima.
Dat de usb aansluiting voor de composite ingang was, wist ik niet. Dit kon ik ook niet uit de manuals halen die ik al wel gevonden had.

Naja, ik zal nog 's gaan zoeken dan...

Groet, Jon.

• jon_florijn
Nou, na zoeken op "lilliput layout" kwam ik uiteindelijk bij een goeie site terecht. 't Zijn net even de goeie trefwoorden die je moet hebben.

http://www.digitalww.com/VGA_Lilliput-to-Indash_HowTo.html

Bedankt in ieder geval.

Groet, Jon.
Pagina: 1