Afbeelding uit optielijst in Excel

Pagina: 1
Acties:

• Montfrooij
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 00:43
Ik wil een excel blad maken waar de gebruiker bijvoorbeeld kiest uit 1 - 10, elke keuze moet resulteren in de weergave van een afbeelding (van een locatie op de server of reeds geïmporteerd)

Als voorbeeld: de gebruiker kiest 1 en er verschijnt een afbeelding van een aap, kiest hij / zij 2 dan verschijnt er een afbeelding van een hond.

Hoe doen we dat.

Als het maar knopjes heeft

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

En nu verwacht jij dat er hier een lap vba code komt die je kunt knippen en plakken o.i.d.? Zo werkt het niet helemaal. ;)

Geef op zijn minst aan wat je zelf al bedacht hebt/uitgevogeld/geprobeerd/gezocht/gevonden. Misschien is het een goed idee als je nog even Algemene gedragsregels (Netiquette) en de Officesuites en -software - Beleid leest.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59
Als je dit topic doorbladert zie je een equivalent van wat jij wilt.
Plak alle 10 afbeeldingen in je sheet, maak ze allemaal onzichtbaar en als je gebruiker klikt, dan wordt 1 shape zichtbaar(en evt. op de goede plek gezet).
't is een beetje chaotische code, maar met 10 plaatjes hoef je je over de efficiency van 't geheel geen zorgen te maken.

• Montfrooij
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 00:43
Bedankt, ik moet maar eens gaan werken aan mijn zoek vaardigheden hier.

Als het maar knopjes heeft