Toon posts:

Onbeveiligd draadloos netwerk op Mac Mini

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal.

Ik heb onlangs een Mac Mini aangeschaft met ingebouwde airport kaart. Nu hangt er bij ons een prachtig onbeveiligd draadloos netwerk waar ik dus graag mee verder wil. De Mac echter ziet alleen de beveiligde netwerken in de buurt.

Mijn Windows laptop vraagt bij een onbeveiligd netwerk gewoon niet om wachtwoorden, de Mac ziet de netwerken zoals gezegd dus helemaal niet en als ik de naam van het netwerk hard intyp krijg ik een 'verkeerd wachtwoord' melding.

Heeft iemand dit probleem eerder aan het handje gehad? Er moet toch een oplossing voor zijn zou ik denken. Alvast bedankt voor eventuele reacties.

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

zet een WEP-key op je router? net zo veilig voor je eigen netwerk.
en als je apple alleen de beveiligde ziet, dan zal jou eigen netwerk ook wel gevonden worden.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:37

Gerco

Professional Newbie

Staat er niet ergens een setting aan "Toon alleen beveiligde netwerken". Ik kan me moeilijk voorstellen dat de Airport ze helemaal niet kan zien.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz...ik kan die setting nergens vinden. Het netwerk is met reden onbeveiligd, dus daar wil ik liever niet mee rommelen.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
2 mogelijkheden:

1. De Airport is niet sterk genoeg om het signaal van het onbeveiligde netwerk op te pikken. Probeer 'm eens dichterbij te zetten en kijk of het dan wel lukt.
2. Het AP staat op een kanaal te zenden dat door de Airport niet wordt ondersteund, waarschijnlijk kanaal 12 of 13. Verander daarom het kanaal van het AP in 11 of lager.