Toon posts:

Gedisconnecte Usb apparaten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Op mijn laptop heb ik veel verschillende usb aparaten aangesloten:
USB HD
USB brander (+ 2x flashkaartlezer)
USBstick(mp3)

dit zijn dus 5 drives in windows.
Mijn probleem is dat één apparaat niet steeds dezelfde letter krijgt.
Als ik ze niet allemaal aan heb staan kan het zijn dat de mp3stick de letter van de usbhd krijgt.

Kan ik tegen windows (xp) zeggen dat het mijn usb aparaten net zo behandeld als mijn floppy drive? Dus dat de driveletters er wel zijn maar er geen media in zit ?

alvast bedankt
Gerrit-Jan

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen

Dat er niemand reageert, betekend dat dat niemand het weet of dat ik het niet duidelijk heb uitgelegd?

heeft niemand meer als 1 extern usb device? Of doe ik iets verkeerd?

Tnx all.

mvg,
Gerrit-Jan

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29
Ik heb ooit in win98 een optie gebruikt om de CD-rom drive op een bepaalde letter te forceren. Hier moet volgensmij wel ergens iets over te vinden zijn, een of andere ini file ofzo.

Edit: ik denk dat de enige (snelle) werkbare oplossing is dat je voor ieder apparaat een eigen usb poort gebruikt. Windows heeft de eigenschap om een USB-apparaat als een nieuw apparaat te herkennen als je deze in een andere poort stopt.

Verder zou je misschien kunnen kijken in het register onder HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/MountedDevices.

[ Voor 49% gewijzigd door Fauna op 05-10-2005 18:41 ]

Verwijderd

Misschien in Schijfbeheer handmatig driveletters instellen zodat de instelling wel onthouden wordt ipv "he, niet handmatig vastgesteld dus ik pak gewoon de eerstvolgende beschikbare driveletter"

• Grumphy
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-02 14:43

Grumphy

Straaaaaal

Je kan proberen om bij "disk management" je USB device een andere letter toe te kennen dan de eerstvolgende die vrij is (Bijvoorbeeld "Z" o.i.d.). Bij mij thuis werkt dit wel (al moet ik eerlijk bekennen dat dit een normale PC is en geen laptop, maar het principe blijft hetzelfde).

Wellicht ten overvloede: Je komt in "disk management" via rechtermuisknop "my computer" en dan kies je voor "Manage". Dan heb je links onderin ergens "disk management".

Marco

Verwijderd

Topicstarter
k ga ik dat proberen.

het is dus niet mogelijk om van standaard devices removable devices te maken ?

bedankt iedereen,
Gerrit-Jan
Pagina: 1