[XP] AVI files spontaan corrupt...

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gisteren overkwam mij iets heel vreemds... Ik heb een DV film via firewire m.b.v. DVIO overgezet naar mijn PC. Nadat het overzetten klaar was kon ik zonder problemen de AVI afspelen... Deze AVI via het netwerk gekopieerd naar een andere PC... Ook deze AVI kon ik probleemloos afspelen... In de tussentijd dat ik de AVI file van de ene naar de andere PC kopieerde kreeg ik op de PC waar de AVI file oorspronkelijk vandaan kwam de melding dat er files corrupt waren... Ik kon de AVI file daarna niet meer afspelen en ook nog een andere AVI deed het ineens niet meer...
Nu had ik hier al even een beetje gezocht en ook op google, maar al die topics lopen op niets uit... De meeste topics eindigen namelijk dat de verkeerde codecs geinstalleerd zouden zijn. Dit is bij mij zeker niet het geval want een aantal andere AVI's (trouwens allemaal captures van DV videocamera) doen het nog wel gewoon.
Het schijnt dat ook grote ISO en ZIP files hier nog wel eens last van hebben maar alleen in combinatie met Win XP. Ook schijnt het onafhankelijk te zijn van het merk harddisk... In mijn geval gaat het om een 200GB Maxtor (die overigens wel via Maxblast gebruikt wordt).

Mijn vraag is nu: zijn er meerdere mensen die dit meegemaakt hebben?!? En of ze ook daadwerkelijk uitgevonden hebben waar het probleem vandaan komt.

edit: Ik maak gebruik van NTFS.

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Hallo ik heb het zelfde probleem en ik heb ook geen oplossing, sorry.
Toch wilde ik even reageren omdat je dan niet meer alleen staat.
Misschien is er iemand die wel de oplossing heeft????

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Misschien dit, mijn pc heeft 2 netwerkkaarten, internet 0 problemen, toen ik in het thuisnetwerk bezig was, kwam ik na 1 jaar(ja 1 jaar) erachter dat wat ik kopierde soms iets fout tussen zat.(file beschadigd).
Oorzaak na 1 week zoeken, sygate firewall, commodo geinstalleerd, opgelost

Hoe kun je dit testen, door 15 dvd's(of meer) te kopieren, naar de andere pc.
Maar met par2 erbij, dus het beste even uit de nieuwsgroep halen.
Ik had toen regelmatig een fout ertussen staan, dmv par2 direct zichtbaar.

Dus misschien is het dit, en veel dvd's kopieren dan weet je het pas zeker.