Toon posts:

[Win2003] PHP & c:\windows\system32\inetsrv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer JpGraph te installeren op een Windows2003 machine met PHP in ISAPI mode. Nu begint de testpagina van JpGraph te mekkeren over het volgende:
PANIC: Apache/PHP does not have enough permission to read the scripts in directory: c:\windows\system32\inetsrv
Volgens mij moet PHP lekker wegblijven uit deze dir? Maar hoe kan ik achterhalen wat nu probeert in deze dir te lezen? Is het PHP, IIS of JpGraph?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"The scripts directory" geeft ie aan - dus het lijkt me dan het om PHP gaat ? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:43:
Ik probeer JpGraph te installeren op een Windows2003 machine met PHP in ISAPI mode.
Op IIS6 of Apache?
Volgens mij moet PHP lekker wegblijven uit deze dir? Maar hoe kan ik achterhalen wat nu probeert in deze dir te lezen? Is het PHP, IIS of JpGraph?
Waarschijnlijk omdat die je browscap.ini probeert uit te lezen, die staat daar :)
Dan is het nog even zoeken of PHP daar bijkan, check je php.ini eens.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 05-10-2005 12:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft dus IIS6.0.

In PHP.ini staat:
[browscap]
;browscap = extra/browscap.ini

Dus staat feitenlijk op disabled vanwege de ; . Toch?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-03 21:27

McMiGHtY

- burp -

Jups klopt. Hoe heb je PHP geinstalleerd? Ik heb het laatst gedaan via de manier die op: http://www.peterguy.com/php/install_IIS6.html
staat. Werkt goed. Misschien heb je er wat aan.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Topicstarter
McMiGHtY schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:07:
Jups klopt. Hoe heb je PHP geinstalleerd? Ik heb het laatst gedaan via de manier die op: http://www.peterguy.com/php/install_IIS6.html
staat. Werkt goed. Misschien heb je er wat aan.
Ik had alles geinstalleerd volgens de handleiding van deze beste man. Alle andere dingen werken ook gewoon goed. Dat is het domme. Alleen de Browscap instellingen had ik niet gedaan, omdat ik daar het nut niet van inzag. Maar ook nadat ik nu deze settings heb gewijzigd veranderd er helemaal niks en hou ik de foutmelding.

Verwijderd

webserver extensions wordt php toegestaan?
ntfs rechten ok?
op homedirtab van de website staat scripts only as execute rechten?

verder is er naar mijn idee nog steeds geen stabiele php isapi en kan je beter php als cgi installen (maar het zou kunnen zijn dat er tegenwoordig wel een stabiele versie is).

Verwijderd

Topicstarter
De NTFS rechten zit ik wat mee in mijn maag. Welke rechten dienen er te gelden voor de map c:\windows\system32\inetserv ? Volgens mij mogen IIS_WPG en IUSR_* en IWAM_* geen rechten hebben op die map. Alleen de adminaccount heeft hier toch rechten?
Pagina: 1