Toon posts:

Processor in ene langzamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem, ik merkte dat mijn computer wat langzamer is geworden en keek bij het opstarten naar me scherm en zag dat mijn AMD athlon xp 2200+ maar op 1365 mhz werd herkent.
Bij hardware werd hij ook als een ACPI uniprocessor pc herkent :|
Nou heb ik hier op het forum gekeken voor een oplossing maar mijn FSB staat op 266/300 mhz zoals het hoort. het voltage staat goed en de external cpu setting op 133 mhz. wat ik ook doe mijn mobo herkent hem niet.
Ik ben net nieuw hier dus wees een beetje rustig voor me :P :P

Ik heb een:

Asus a7n8x mobo
Amd xp 2200+
1500 mb ram
Ati radeon 9700 pro video kaart

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

bios update al geprobeerd?

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Wat heb je gedaan nadat hij langzamer is geworden? Of weet je dat niet meer? Als je FSB goed hebt ingesteld, zou het gewoon moeten werken lijkt me...

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 20:55
misschien multiplier, acpi uniproceesor is gewoon goed.

Verwijderd

Topicstarter
Het laatste wat ik heb gedaan is een BIOS update..........
Ik had ook een tijdje terug problemen met mijn nieuwe harde schijf maar die heb ik opgelost door in het register iets aan te passen wat ik had gevonden op de windows site maar dat kan er denk ik niks mee te maken hebben.
Vroeger herkende mijn mobo hem gewoon:S

Verwijderd

Topicstarter
The_Priest schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:24:
misschien multiplier, acpi uniproceesor is gewoon goed.
Mijn multiplier stond op 13.5x
maar zelfs op 14x doet ie het niet

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:27:
Het laatste wat ik heb gedaan is een BIOS update..........
Ik had ook een tijdje terug problemen met mijn nieuwe harde schijf maar die heb ik opgelost door in het register iets aan te passen wat ik had gevonden op de windows site maar dat kan er denk ik niks mee te maken hebben.
Vroeger herkende mijn mobo hem gewoon:S
Een officiele update van de website van de fabrikant? Als dat zo is kan er eigenlijk weinig misgaan.
Heb je een onofficiele update gedaan, dan kan het wel eens niet goed aflopen.

Deliriant isti Romani.

Verwijderd

Topicstarter
Yup officieler kan denk ik niet www.asus.com naar mijn moederbord gezocht en geupdate.
Daarom begrijp ik het ook niet want voor die update had ik het probleem niet |:(

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 21:06
ik heb het ook wel eens gehad met mn 2200+. misschien helpt t om je bios te resetten en dan alles opnieuw in te stellen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:08
Gezien de snelheid waarop je proc nu draait zou je zeggen dat je FSB op 100MHz staat.
Download eens een CPUID (WCPU/CPU-Z) programma en kijk daarin naar je FSB.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
probeer is default settings in je bios. dan zet die hem op 100Mhz, zet hem vervolgens dan weer op 133Mhz. kijk dan of die goed loopt. Vaak zit er ook een optie op: load High performens settings.
in sommige gevallen kan je moederbord dan wel locken en start je pc niet meer op. Dan is wel handig als je weet waar je reset jumpertje zit.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 05-10-2005 11:47 ]

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
http://img95.imageshack.us/my.php?image=cpu12bc.jpg

dit is wat cpu-z zegt ik heb mijn bios op default gezet maar cpu-z zegt dat mijn FSB op 100mhz staat terwijl de jumper op mijn mobo toch goed staat

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:20
Zoals mensen al eerder hadden gemeld is dat dus het probleem. Volgens mij moet je in je bios de FSB van je CPU handmatig op 133 zetten. Hoe je dat moet doen kun je het beste in je handleiding opzoeken. Voor meer informatie over jouw mobo kun je het beste ook even hier in kijken:

[rml][ Ervaringen] Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 6[/rml]

Dat Athlons verkeerd worden herkend en verkeerd worden ingesteld is een algemeen bekend probleem. dit ligt altijd aan een te lage FSB, zo ook in jouw geval.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Of misschien is gewoon je cpu aan het afsterven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik defaults geladen maar toen deed hij het nog niet.
Handmatig eerst van 133mhz naar 100mhz gezet opgestart prima prima. Afgesloten op 133 mhz terug gezet geen verandering cpu-z zegt nog steeds dat mijn FSB op 100 draait terwijl hij op 133 mhz staat, ik word gek 8)7
iemand nog tips?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:05
oude bios weer installeren he

Verwijderd

Topicstarter
kheb geen backup van de ouwe toen ik de nieuwe installeerde |:(

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:43

St@m

@ Your Service

er zijn vast wel oudere biossen te vinden voor je mobo op de asus site

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:15:
Nou heb ik defaults geladen maar toen deed hij het nog niet.
Handmatig eerst van 133mhz naar 100mhz gezet opgestart prima prima. Afgesloten op 133 mhz terug gezet geen verandering cpu-z zegt nog steeds dat mijn FSB op 100 draait terwijl hij op 133 mhz staat, ik word gek 8)7
iemand nog tips?
en high performens settings?

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
Nee als ik hem van optimal naar aggressive zet is ook geen oplossing het lijkt alsof de FSB van mijn mobo niet op mijn BIOS reageerd

Verwijderd

Topicstarter
PROBLEM SOLVED :) :*) :)
Het bleek dus gewoon aan me BIOS versie te liggen ik had een oudere BIOS van asus gedownload en geflashed 1.007 ipv 1.009. FSB ingesteld en hij draait weer lekker mee.
Thnx voor alle feedback _/-\o_ _/-\o_

PS: soms zijn de oudere dingen gewoon beter ;)
Pagina: 1