Toon posts:

[BACKUP] open bestanden meenemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze systeembeheerder alhier gebruikt een inmiddels redelijk verouderde tapedrive (weet een geen type) op een NT4 server. Hij gebruikt ook de NT4 backup software. We hadden onlangs een situatie dat er een database teruggehaald moest worden maar deze stond niet op de tape omdat deze op dat moment geopend was.

Is dit te danken aan de NT4 backup software en is het gebruikelijk dat geopende bestanden overgeslagen worden?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ja, dat is normaal voor nt backup.
Je hebt voor diverse backup programma's open files "plug-ins".

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:06:
Ja, dat is normaal voor nt backup.
Je hebt voor diverse backup programma's open files "plug-ins".
We zijn al aan het kijken voor een vervangend systeem. Gezien de huidige situatie; welke software zou je aanraden?

Verwijderd

Wij gebruiken Veritas Backup Exec 10.0. Prima programma, ook voor open files.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Veritas is een goede idd, Arcserve ook.
Voor allebij heb je de Open Files optie, waarschijnlijk alleen wel tegen een extra prijs.
Zelfde geldt voor bv een SQL database, daar moet je ook een aparte "plug-in" voor aanschaffen meestal.

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:15:
Veritas is een goede idd, Arcserve ook.
Voor allebij heb je de Open Files optie, waarschijnlijk alleen wel tegen een extra prijs.
Zelfde geldt voor bv een SQL database, daar moet je ook een aparte "plug-in" voor aanschaffen meestal.
Bestaat zo'n plugin ook voor NT4 dat je weet?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik haal een zeer oud topic omhoog, maar ik was in de Search op zoek naar een antwoord op mijn vraag omtrend dit onderwerp.

Als ik me niet vergis maakt NTBackup alleen maar images en kan het geen 'koude' backups maken zoals wij het hier noemen. (Van losse bestanden).

De Veritas software is een betaald software pakket en het kan ook 'open bestanden' backuppen.

Is dit pakket ook in staat om losse bestanden en op een schema dus mappen te backuppen?

Misschien zelfs compared backups? (Alleen de verschillen worden dan overgekopieerd?).

Als ik voor een pakket ga betalen wil ik natuurlijk wel dat het aan mijn wensen voldoet. :)

PS.

Ik zag dat het een pakket was van Symantec.
Is het een licht pakket kwa systeem performance? (Eventueel kaal te maken zodat er niets op de achtergrond draait?).
Als ik bijvoorbeeld kijk naar Symantec Norton Antivirus dan weet iedereen hier wel wat dat met de PC performance doet denk ik. :P

Bedankt voor enige info!

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Iemand?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Pagina: 1