Winkel inrichten met aantal TFT's

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:04
Binnenkort openen wij een winkel bij het bedrijf waar ik werk. Daarbij gaat er gebruik gemaakt worden van een aantal TFT schermen waar Powerpoint presentatie op worden getoond.

Het gaat om 8 TFT schermen, die ieder een andere Powerpoint presentatie moet tonen. Daarbij komen er nog 2 grotere LCD schermen waar ook op ieder scherm een andere presentatie getoond moet worden.

Schematisch ziet het er als volgt uit:

http://thinktwice.nl/winkel.gif

Zoals te zien heb ik zelf bedacht dat ik met 1 pc (met 2 dubbele videokaarten) 4 schermen afzonderlijk aan moet kunnen sturen. Voor de 2 voorste schermen gebruik ik 1 pc met 2 videokaarten om de beide schermen aan te sturen.

- Is dit een beetje een gangbaar idee ? Of is er iets efficienters te verzinnen ?
- Is het mogelijk te maken dat als ik de pc opstart, dat meteen de juiste presentaties op het juiste scherm wordt getoond, zonder tussenkomst van de gebruiker ?
- Is een oplossing met thin clients iets ? Lijkt mij wel duurder.

Pay peanuts get monkeys !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt in ieder geval een Powerpoint presenatie gelijk laten starten. Moet je ze opslaan als PPS ipv PPT. Ik weet alleen niet in hoeverre die dan ook gelijk naar het goede scherm gaat, maar dat zou een kwestie van uitproberen zijn.
Beste kun je gewoon eens een simpele quadhead desktop bouwen (dus gewoon wat oude pci kaartjes vinden) en kijken in hoeverre je het precies aan kan sturen zoals jij wilt. Dan kom je al een heel eind met wat je kunt realiseren en alles. Ik weet namelijk niet of Powerpoint meerdere monitoren tegelijkertijd aankan (volgens mij namelijk niet).

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:31
Ik heb thuis dual monitor setup en dan kun je in powerpoint instellen op welk scherm de presentatie getoond moet worden.

Zit ergens onder 'diavoorstelling instellen' .

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:01

Elwood Blues

87167191

Dutch_guy schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:45:
Voor de 2 voorste schermen gebruik ik 1 pc met 2 videokaarten om de beide schermen aan te sturen.
Is het niet veel goedkoper om hier een pc met 1 dualhead kaart te gebruiken? Volgens mij kan dat zelfs met de übersimpele Radeon 9250...

• Dutch_guy
Carpento schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:00:
Ik heb thuis dual monitor setup en dan kun je in powerpoint instellen op welk scherm de presentatie getoond moet worden.

Zit ergens onder 'diavoorstelling instellen' .
Ik heb dat net geprobeerd, maar je kan niet iedere presentatie op een andere monitor tonen. Wel allebei op dezelfde monitor.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:48

Valkyre

Kitesurf FTW!

kan je niet beter zon verdeel kastje voor monitoren gebruiken?
bij ons in de winkel ook 2 kastjes 8 monitoren voor in toytaal 16 schermen

weet alleen het merk + typen en de prijs ervan niet

iRacing Profiel

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Met een verdeelkastje wordt het moeilijk om op 4 schermen verschillende presentaties te draaien ;)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:35

TwoR

Gekleurde stippen

Gohan-san schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:15:
kan je niet beter zon verdeel kastje voor monitoren gebruiken?
bij ons in de winkel ook 2 kastjes 8 monitoren voor in toytaal 16 schermen

weet alleen het merk + typen en de prijs ervan niet
Maar dan heb je ook op elk scherm hetzelfe beeld en dat was niet de bedoeling.

• Dutch_guy
Ik ben er nu wel achter dat het niet gaat lukken met PowerPoint, zoals ik dat wil.

Echter nu heb ik een programmaatje gevonden dat heet "OfficeOne PowerViewer" waarmee je dus met behulp van de normale PowerPoint viewer meedere presentaties over meerdere schermen kan verspreiden.

Dit werkt prima, ik kan met behulp van deze software 2 snelkoppelingen plaatsen in de "opstarten" map, zodat de presentaties automatisch opstarten en naar de juiste monitor gaan.

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Dutch_guy schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:14:
Ik ben er nu wel achter dat het niet gaat lukken met PowerPoint, zoals ik dat wil.

Echter nu heb ik een programmaatje gevonden dat heet "OfficeOne PowerViewer" waarmee je dus met behulp van de normale PowerPoint viewer meedere presentaties over meerdere schermen kan verspreiden.

Dit werkt prima, ik kan met behulp van deze software 2 snelkoppelingen plaatsen in de "opstarten" map, zodat de presentaties automatisch opstarten en naar de juiste monitor gaan.
Mijn vader verkoopt een product waarmee dit wel kan. Kijk eens op
http://www.repromotion.com/

• Dutch_guy
Jigs schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:19:
[...]

Mijn vader verkoopt een product waarmee dit wel kan. Kijk eens op
http://www.repromotion.com/
Over wat voor bedragen praat je dan ?

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Dat weet ik niet precies maar dan zou je even contact moeten zoeken met dit bedrijf. De importeur in Nederland:

http://web.inter.nl.net/users/ander/produmin/index.htm
Pagina: 1