[XP/MCE 2005] Media center + spellen*

Pagina: 1
Acties:

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 13:30
Ik ga beneden een pc zetten met daarop een media center. Deze moet de gebruikelijke media kunnen afspelen. Dit wil ik in de trend doen van showshifter of windows mce. Maar het liefst wil ik ook een menutje met daarin de geinstalleerde spellen. Zodat je helemaal geen normale windows meer ziet. Wat ishiervoor de beste oplossing...
Ditpost ik in windows os omdat ik vond dat linux afviel i.v.m. de games. of kan dit ook heel goed?
speel graag race spellen (nfs underground e.d.)

heb een AMD 2100+ met een xfx 5700 videokaart en 1024mb geheugen daarvoor beschikbaar

mijn pc

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, MCE of een ander front-end werkt opzich prima... Alleen het integreren van de spellen in het menu wordt denkik een uitdaging...

• Rusky
ik heb mce en showshifter allebei ... dat is het probleem niet. wilde gewoon mce erop zetten eerst. maar zit meer met de vraag van die games. Want als het niet werkt (die mce) zit er zo weer een andere versie, dat is toch een beetje experienteren wat ik persoonlijk het fijnst vind.
Maar wie weet hoe ik een menu met spellen erin krijg??

mijn pc

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 13:27
Mediaportal heeft een plugin, "Programs" waarmee dit meen ik kan.
Hier is overigens een directe link naar het relevante Wikideel. http://www.maisenbachers....s:myprograms?s=MyPrograms
't Schijnt dat configureren een piece of cake achtige niveau is.

[ Voor 56% gewijzigd door onkl op 05-10-2005 12:40 ]

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-03 13:04

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Ik zit idd aan t zelfde te denken (alleen dan sim games)
volgens mij moet het mogelijk zijn een link in je programma groep MCE/programma's
te zetten (zodat de link te voorschijn komt bij het menu item programma's)
misschien is er wel de MCE SDK voor nodig

Maar het moet te doen zijn

Proffesioneel Platzak

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? - ik zet die graag nog even in je topic titel enzo :)

• Rusky
elevator schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:30:
Welke Windows versie gaat het hier over? - ik zet die graag nog even in je topic titel enzo :)
windows media center
of een windows met daaroverheen een media skin (als showshifter) ... dus zal winxp worden

mijn pc

Verwijderd

Je kunt in MCE onder "more programs" (dat is een map die je gewoon in het startmenu kunt terugvinden) shortcuts plaatsen naar programma's (dus ook spellen) die je vanuit MCE wilt openen.

bij het openen van een shortcut minimaliseert MCE zichzelf dan (wat als het goed is geen systeembronnen opslokt tenzij je iets aan het afspelen/opnemen bent) en het spel verschijnt full-screen op het scherm.

Verwijderd

Ter informatie:
Ik heb hier ook MCE2005 draaien, maar mijn games (COD2, FEAR, NFS underground etc) speel ik
toch echt liever in Windows XP Professional op een andere partitie.
In MCE draaien deze games wel, maar grafisch zijn ze net even wat minder mooi en ze lopen
niet zo vloeiend. Tuurlijk ligt dit aan de drivers van mijn grafische kaart, maar ik krijg de instellingen maar niet optimaal.
MCE2005 en kale Windows XP draaien normaal gezien natuurlijk alle software vlekkeloos.
Let wel, ik kwam hier pas achter nadat ik FEAR opnieuw installeerde in XP pro.
Toen dacht ik, waar ligt dit verschil aan!
Na uren tunen met instellingen van mijn Nvidia kaart geen resultaat geboekt.

Succes

>>edit<<

zie het nu pas, zit een oud topic omhoog te schoppen... mijn excuses

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 01:20 ]

Pagina: 1