IDE Controller Bord ? Vreemd probleem !

Pagina: 1
Acties:

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
(jarig!)
Goedendag,

Ik zal eerst even wat informatie geven over mijn systeem voordat ik het probleem ga behandelen.
Mijn specs zijn:

Msi neo2 platinum
3500+ s939
1024 Twinmos geheugen
X800Pro Sapphire kaart
160 Gb SATA
120 Gb IDE

Nu het volgende,

Een tijd terug had ik een 120 gb als ide en kocht ik een 160 gb sata voor de boot, en gebruikte ik de 120 als back-up.
Dat ging een tijd goed, maar op een gegeven moment begon mijn pc spontaan te rebooten.
Het beeld freezed in 1 keer, dat beeld blijft hangen voor 1 sec. en dan pats! opnieuw rebooten.
Je ziet overigens geen meldingen in windows van het verzendrapport en dergelijke, het enige wat ik kan nagaan is dat er in "eventvwr" een geheugendump is opgeslagen en dat daarom de computer opnieuw is op gaan starten.

Toen heb ik op een gegeven moment de 120 Gb IDE schijf losgekoppeld, en het probleem verdween, ik dacht toen dat de schijf niet goed was.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd zonder de 120 gb, en later aangekoppeld alles gaat goed maar als ik alles geinstalleerd heb begint het rebooten opnieuw.

Toen heb ik de 120 Gb Maxtor doorverkocht aan een vriend, en die had er geen problemen mee :?

Daarna heb ik een nieuwe 120 Gb maxtor gekregen, en die liep een 2 maanden goed.

Nu heb ik windows laatst opnieuw geinstalleerd, en gisteravond kreeg ik weer spontaan "reboot". :(
Ik heb vanmorgen een SATA Raptor besteld, en ik hoop dat ik dan van het probleem af te zijn, ik denk persoonlijk dat de IDE Controller van het bord niet goed werkt.

Iemand ervaring hiermee ?

Alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het zou best je IDE controller kunnen wezen ;)
Kan je het even testen met een PCI IDE controller :?

Wauw, een sig!

• shakespeare
(jarig!)
denk je dat zo'n test werkt, aangezien hij voor de rest wel werkt maar af en toe gewoon spontaan reboot ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien dat het aan de voeding ligt :?
Hoeveel watt voeding heb je :? En als je bij apparaatbeheer kijkt, zie je dan uitroeptekens :?

Lees iig dit dan voor de zekerheid even door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Wauw, een sig!

• shakespeare
(jarig!)
Neuh voeding lijkt me sterk.

Thermalthake Pure Power 480 Watt, nooit problemen mee voor de rest.

In Apparaatbeheer staat alles oke.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Heb je toevallig de IDE-drivers geïnstalleerd? Moet je niet doen! Zou het probleem kunnen wezen.

[ Voor 20% gewijzigd door The__Virus op 05-10-2005 15:03 ]

• shakespeare
(jarig!)
hmm ja,

maar het vreemde is dat hij het na een tijdje pas doet ( rebooten ) .

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer het toch maar eens. En installeer gelijk de nieuwste BIOS en de laatste chipset drivers (op de IDE-driver na ;))
Pagina: 1