Sata Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Matthe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
Haai,
Ik had op m'n A8N-SLI 2 maxtor's staan in mirrored op de sil sata.
ik denk vanwege uitgestelde schrijfproblemen werd deze niet meer zichtbaar, en wat ik nu ook probeer kan ik ze niet meer benaderen.
Ik heb geprobeerd via de Nforce sata, maar daar hetzelfde.
Los of tegelijk hetzelfde probleem.
Met opstarten en in schijfbeheer zie ik ze staan als dynamisch,
maar als ik opnieuw activeren doe word de bewerking niet voltooid.
er staat een 'inrijverbodsbordje' teken bij.
Ik heb het idee dat als ik chkdsk kan uitvoeren het verholpen kan zijn, maar dan moet ik de schijf wel kunnen benaderen.
Als ik m'n data (belangrijke) kan terugkrijgen stop ik meteen met raid, ik heb er geen goede ervaringen mee.
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, of het zelfde probleem gehad?
Als ik 1 vd schijven alleen aansluit, en xp erop wiol installen (dit werkt ook wel eens om weer te kunnen benaderen) ziet ie de schijf als geheel gebruikt (vol) en kan dus xp er niet tijdelijk ff opzetten.
:'(
Mvgr,
Matthé

Verwijderd

Er staan heel veel tips over data terugkrijgen in de OM FAQ / Beleid, bijvoorbeeld de sectie Mijn config is brak, hoe komt dat.
Daar wordt ook weer verwezen naar Mijn HDD doet vaag, wat nu, waar diverse diagnose en repairtools staan. :)
In de RAID FAQ staan overigens nog specifieke RAID zaken beschreven, maar in principe zou dat bij RAID 1 niet zo van toepassing zijn als je 1 afzonderlijke schijf ook al niet kan benaderen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 10:57 ]

• Matthe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik had al eea gesnuffeld, maar niets gevonden.
Met de tool van maxtor zegt ie dat de schijf (ven) ok zijn, maar dat was 't probleem ook niet.

Verwijderd

Vermeld anders ook even exact wat je allemaal precies gedaan hebt en wat daarbij de resultaten waren. Ik denk niet dat je hiervoor ineens een hapklare oplossing gaat krijgen.

Heb je bijvoorbeeld al een van de schijven in een andere machine erbij gehangen, of even een andere schijf in dezelfde machine en daar windows op gezet, en gekeken of je dan iets met de schijf kunt? Bijvoorbeeld of je de gegevens kan backuppen met iets als bijvoorbeeld getdataback?

Er is echt meer informatie nodig om wat zinnigs te kunnen zeggen.