Toon posts:

Studio Sub in HT gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam deze studio sub van Behringer tegen > Link

360 watt actief voor 200 euro (bij musicstorekoeln), das nie niks dacht ik.
Maar goed dit ding is natuurlijk bedoeld voor studio doeleinden, dus mijn vraag is of het ook zou kunnen werken in een HT setup?
Voordeel van een studio sub is dat hij goed snel is om muziek weer te geven, iets wat een vereiste voor me is naast het weergeven van filmgeluid.
Is het nadeel misschien (voor films) dat hij niet zo 'diep' gaat?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Een sub die af subsonic filtert bij 33 Hz is denk niet ik niet echt HT bruikbaar. High-pass is niet instelbaar, dat is wel jammer. Verder ziet het er wel aardig uit voor 200 euro. Bedenk ook dat je hem via XLR moet aansluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 05-10-2005 11:22 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
- Inderdaad XLR > maar Tulp naar XLR moet geen probleem zijn denk ik
- Geen volumeknop > maar inputwaarde is wel in te stellen via de 'trim' draaiknop

Hier nog wat technische gegevens:

Afbeeldingslocatie: http://stud.cmd.hro.nl/0749734/zooi/TRUTHsub.jpg

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

symetrisch naar cinch is makkelijk, maar andersom is volgens mij niet zo eenvoudig.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Dat wil ook prima hoor, signaalsterkte is dan alleen 3dB lager (maar dat is dus wel bij te regelen). Het schijnt best een goed ding te zijn, check anders hier even.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Zo te zien aan de cijfertjes doet ie het prima in een HT setup. Denk wel aan je buren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij is echt lekker kwa prijs, maar over zijn beperkte diepte (uitgaande van de specs) maak ik me toch zorgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 17:42 ]

Verwijderd

Vind hem ook wel vet, zeker voor die prijs. Denk niet dat je veel beter zult vinden hoor...

en ja.. de specs. Die zeggen meestal nooit zo veel. ik wil hem wel proberen voor dat geld hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:54:
en ja.. de specs. Die zeggen meestal nooit zo veel. ik wil hem wel proberen voor dat geld hoor ;)
Oke ik wacht je review wel af dan :P

• JT
  • Laatst online: 21-02 15:09

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:40:
Hij is echt lekker kwa prijs, maar over zijn beperkte diepte (uitgaande van de specs) maak ik me toch zorgen.
:?
-3 db @ 32hz is een waarde die vele subs van over de 1000 euro geen eens halen....dus als het waar is is het echt wel een goede waarde.

Ik zet echter mijn vraagtekens bij 360w met een 8" woofer...over het algemeen des te kleiner de woofer des te lager de xmax. Des te lager de maximale uitslag, des te zachter die gaat. En al helemaal in een HT, waar je toch wel wat lage bas hebt, is 8" niet echt geschikt voor het echt diepe werk. Tenminste, niet op hoog volume.

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 05-10-2005 21:06 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

De Magnat Omega 300 kost in het brave Duitsland maar 50 euro meer. 250 dus :P Als je zekerheid wilt, neem die dan. Getest en goed bevonden ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:06:
[...]

Ik zet echter mijn vraagtekens bij 360w met een 8" woofer...over het algemeen des te kleiner de woofer des te lager de xmax. Des te lager de maximale uitslag, des te zachter die gaat. En al helemaal in een HT, waar je toch wel wat lage bas hebt, is 8" niet echt geschikt voor het echt diepe werk. Tenminste, niet op hoog volume.
Hij komt te staan in een 'beperkte' ruimte, dus kwa volume heb ik aardig wat speling.
Er zitten overigens twee 8" woofers in.

Verwijderd

Topicstarter
TomSwinnen schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:35:
De Magnat Omega 300 kost in het brave Duitsland maar 50 euro meer. 250 dus :P Als je zekerheid wilt, neem die dan. Getest en goed bevonden ;)
Ja maar er komt dan ook nog 50 euro verzendkosten naar Nederland overheen.
100 euro extra in totaal is toch heel wat.

• JT
  • Laatst online: 21-02 15:09

JT

VETAK y0

50 :? Informeer er is naar. Als ze de juiste bezorger gebruiken dan is het misschien maar 30e.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die behringer sub is een prima ding, maar ik ben bang dat 'ie voor HT gebruik te "droog" klinkt.

Wise enough to play the fool

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:57:
[...]

Ja maar er komt dan ook nog 50 euro verzendkosten naar Nederland overheen.
100 euro extra in totaal is toch heel wat.
Mijn oude Magnat (Motion) kwam toch ook uit DE en dat koste lang geen 50 euro hoor :)
Ik zou er toch eens over nadenken hoor, zijn echt fijne HTsubs die Omega's. GameOver van op dit forum heeft zelfs 2 Omega 380's. Ook best fijn ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Pagina: 1