Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

bluetooth carkit en bluetooth GPS gelijkertijd op Nokia 6260

Pagina: 1
Acties:

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Topicstarter
Ik sta op het punt om een bluetooth carkit 2e hands over te nemen van een collega van me. (Parrot CK3000 - http://www.driveblue.com/guide_chm/CK3000/ck_1.htm)
Het mooie van bluetooth is dat het snel even getest kan worden terwijl de carkit nog in zijn auto zit gemonteerd.
Dus ik met mijn Nokia 6260 aanmelden en voila de 6260 denkt dat de carkit een headset is geworden en werkt prima daarmee (eigenlijk moet hij 'm als handsfree aanmerken maar dat probleem is niet aan de orde vandaag).
Ik heb ook een bluetooth GPS ontvanger van Nokia (ld-1w http://europe.nokia.com/nokia/0,,63967,00.html).
En hier onstaat het probleem, ik kan niet gelijkertijd aangemeld zijn bij beide apparaten. Ik moet eerst de ene afmelden en dan de volgende aanmelden, doe ik dat niet dan krijg ik van m'n telefoon een melding: "maximum bluetooth kanalen gebruikt" oid. Ik heb alle overige bluetooth verbindingen voor de zekerheid uit het lijstje gegooid, dus er stonden er nu maar 2 in.
Ik denk wel dat het mogelijk moet zijn om bij de GPS ontvanger EN carkit gelijkertijd aan te zijn gemeld en ook om ze gelijkertijd te kunnen gebruiken.

De foutmelding die ik krijg lijkt me te vertellen dat de gehele bluetooth bandbreedte word gebruikt door de carkit.
Maar het vreemde is, mijn collega (heeft een siemens telefoon), kan WEL op de carkit EN op mijn GPS module gelijkertijd aanmelden en bellen + GPS coordinaten ontvangen.
Nu kan het dus aan (instellingen) van mijn 6260 liggen of aan het feit dat mijn telefoon meer functies samen met de ck3000 heeft en daardoor meer bluetooth kanalen verbruikt. (gewoon een gokje).

Iemand nog meer visie hierop en mogelijk een oplossing hiervoor?

En als je het toevallig weet: hoe maak ik mijn telefoon wijs dat de ck3000 niet als headset maar als handsfree moet worden behandeld?

Alles kan stuk.

• remco_k

remco_k

Topicstarter
Precies een dag later en ik ben wat verder, het blijkt dat de Nokia 6260 maar met 1 bluetooth device tegelijk kan praten.
Dit heb ik getest door mijn telefoon via bluetooth even met Nokia PC Suite te laten connecten en gelijkertijd proberen om te connecten met mijn bluetooth GPS module. Dit geeft dezelfde melding:
"Kan geen verbinding leggen. Maximum bluetooth verbindingen al bereikt".
als ik echter even niets doe met Nokia PC Suite, word kennelijk die bluetooth verbinding suspended en kan het even later wel.

Ik moet dus een manier zien te vinden dat mijn telefoon de verbinding met de carkit niet continu aanhoud zodat m'n telefoon ook een connectie kan maken met de GPS module.

Het rare is, nu ik er even mee aan het klooien ben, nu heeft m'n telefoon ineens wel verbinding met m'n GPS module EN PC. Route 66 krijgt GPS coordinaten door en op m'n pc kan ik browsen op de memcard van de 6260... Ik raak het nu toch even kwijt... |:( 8)7

btw. Ik heb hierover ook een mail gestuurd naar Nokia en wacht nog op antwoord.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 06-10-2005 10:47 . Reden: typo ]

Alles kan stuk.

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Dat toestel kan inderdaad maar een BT-verbinding tegelijk aan. Dat is voor mensen met een carkit en gps module een probleem want je moet steeds kiezen. Heb geen idee of je het automatisch kan laten switchen.

Met BT versie 2.0 kan je dacht ik meerdere verbindingen maken tegelijkertijd. Mijn Sony ericsson K750 kan dit zonder problemen.

• remco_k

remco_k

Topicstarter
Inderdaad, zoiets had ik ook al gelezen.

Maar, het is inmiddels gelukt, zij het met een rare omleiding.
Ik moet ervoor zorgen dat de GPS module automatisch aanmeld en aan is gemeld voordat de carkit dat (automatisch) wil doen.
Dan werkt het gewoon wel met beide devices gelijkertijd. Ik heb het nog even verder getest en ben gaan bellen via de carkit en tijdens het bellen kreeg ik ook nog GPS coordinaten door op m'n foon.

Wel raar dat het specifiek in die volgorde moet, maar daar kan ik dan wel mee leven.

Alles kan stuk.

• remco_k

remco_k

Topicstarter
Het lijkt wel of ik met mezelf aan het praten ben hier. :)
Ik heb de ck3000 gekocht en ingebouwd, helemaal top en echt een aanrader! (mijn collega heeft de 3300 nieuw gekocht - die is nog vetter qua specs en klinkt net zo goed.)

Inmiddels is me meer duidelijk geworden mbt het gps<->telefoon<->carkit probleem:
Als mijn telefoon verbinding heeft met mijn GPS module EN parrot ck3000 dan klinkt de audio van de carkit bibberig. Zodra ik de GPS verbinding verbreek, klinkt de ck3000 weer prima.
Ik denk dat het te maken heeft met mijn telefoon en dat deze niet meer dan 1 bluetooth device gelijkertijd 'aankan'.

Misschien iemand nog tips om dit probleempje eruit te tweaken?

[ Voor 26% gewijzigd door remco_k op 12-10-2005 00:38 ]

Alles kan stuk.

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Is het moeilijk de carkit in te bouwen want ik heb ook erg belangstelling naar?

• remco_k

remco_k

Topicstarter
GUZA schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 02:38:
Is het moeilijk de carkit in te bouwen want ik heb ook erg belangstelling naar?
Ik vond het makkelijk. Was binnen een half uurtje klaar.
.. en gebruik dit setje nog steeds dagelijks met plezier!

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 03-05-2006 09:27 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1