DVD met CRC error copiëeren

Pagina: 1
Acties:

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 20:41

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik heb hier een DVD (video) die ik wil kopieeren. Nu krijg ik bij de laatste VOB file (VTS_01_5.VOB) een CRC error als ik deze vanaf de DVD naar de HDD wil schrijven. Wellicht is de DVD beschadigd.

Zijn er geen progsels die de file ondanks de error gewoon copiëeren? Deze laatste VOB bevat de aftiteling, dus zo kritisch is de beeldinfo niet ;)

Ik heb ook geprobeerd met Nero een DVD copy te maken, maar ook die loopt stuk met een read error.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:31
Ik doe dit meestal met DVD decrypter met de optie "Ignore Read Errors" ingeschakeld.
Beste is ook om het aantal "Read Error Retries" laag of uit te zetten, anders kan het erg lang gaan duren.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 05-10-2005 12:09 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik heb met Copy Expert de file kunnen copiëren (DVD was niet encrypted). De utility gaf aan dat er 2 blocks (verspreid over de file) corrupt zijn; in totaal 64 KB aan data. Je kunt aangeven wat er met de bad blocks moet gebeuren:

• Vullen met 00H (default)
• Vullen met een bepaalde hexwaarde
• Vullen met een string
• Vullen met Last Read sector
• Weglaten (de file wordt dan korter).

Ik heb nu de default gebruikt. Wat zou in het geval van een VOB file eigenlijk het beste zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door EXX op 05-10-2005 12:09 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
The_Doman schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:41:
Ik doe dit meestal met DVD decrypter met de optie "Ignore Read Errors" ingeschakeld.
Beste is ook om heet aantal "Read Error Retries" laag of uit te zetten, anders kan het erg lang gaan duren.
dit doe ik idd ook altijd.
read errors idd op 1 zetten oid.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Heb de DVD even bekeken. De brakke sectors (nu gevuld met 00) veroorzaken even een hik in het beeld, niets dramatisch dus. :)