Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 14:31
Het gaat om een mp3 discman, ik heb hem zo'n 2 weken nu, van iemand overgekocht voor 50euro..
(linkje naar info + plaatje linkje
Mijn probleem is dat hij het niet meer doet, behalve als ik hem met een adapter gebruik..ligt dus aan de batterijen denk ik.
1 batterij heeft ook een beetje gelekt, ik heb de aansluitingen schoongemaakt al, glimt weer enzo. Maar ik denk dat 1 van de batterijen kapot is..dat is is niet zon ramp zou je denken, maar er zitten geen gewone penlites in :( de batterijen zijn ongeveer 5mm dik, 1,5cm breed, en zo'n 7~8 cm lang.
t zijn rechthoekige batterijen (HHF-AZ01 staat erop)
heeft iemand enige idee waar ik deze batterijen kopen kan?

Verwijderd

Mijn oude Panasonic discman CT780 gebruikt ook hetzelfde type oplaadbare baterijen (zogenaamde prisma batterijen). Die kunt je vervangen door bijv. deze van GP, heb ik ook gedaan ;) !

• agoNITE
batterijen doorgemeten, lijken in orde te zijn...t gekke is dat ie ze wel oplaadt via adapter.
k heb de discman open gehaalt, en voor t opladen zit er een aparte print in de discman, aparte aansluiting naar de batterijen ook, kan ook niet iets van schade zien...wat ook logisch is aangezien hij gewoon werkt op de adapter.

mja, connectoren voor de batterijen naar de discman (dus niet die op de print voor opladen) maar es nakijken...hoop dat t nog te repareren is ;(

edit:
discman weer uit elkaar gehaalt, punten die er ook maar een beetje vies uitzagen schoongemaakt...maakt nix uit, werkt nog steeds niet ;( en t gekke is ook dat op de remote control wel komt te staan dat ie opgeladen word...k heb m ook al 2x een nacht aan de oplader gehad, tussen door ook schoongemaakt..maar t maakt helemaal nix uit)

[ Voor 28% gewijzigd door agoNITE op 05-10-2005 15:20 ]

• agoNITE
hm hij werkt weer...

hoe?
niet lachen :P er zaten koekkruimels in de aansluiting voor de adapter...hierdoor dacht de discman dat de adapter er in zat, ook als dit niet het geval was, mja, 2e hands discman...je weet nooit wat je erbij krijgt.

@aspa, thx voor die tip qua batterijen...k had hier voor de zekerheid bij expert ff gevraagd of die batterijen makkelijk te krijgen zijn, koste 20 euro p/stk, origineel panasonic :O

Verwijderd

20 Euro per stuk, over afzetters gesproken }) . De GP Prisma batterijen hebben grotere capaciteit voor minder dan 50% van de prijs (~19 Euro per 2 stuks). Deze zitten al meer dan 1 jaar in mijn discman en doen nog steeds heel goed, geen lekkage :9 .

• agoNITE
die van GP zijn maar 50 mAh meer...weet niet of dat erg goed te merken is.
maar goed, ben zowiezo al blij dat discman t weer doet, zonde als ie kapot was, al issie wel mooi om alleen al naar te kijken :P
Pagina: 1