Toon posts:

Draadloos werkt alleen zonder beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kom er niet meer uit,

Heb een Casema internet verbinding en een draadloze router van SCM Barricade g Wireless Broadband Router 108Mbps(SMCWBR14T-G EU) met bijbehorende kaart.

Zonder beveiliging werkt de verbinding prima! Alleen als ik de WAP beveiliging instel kan ik niet meer op internet terwijl er wel een goede verbinding tussen mijn PC en de router en mijn modem geeft aan dat ik wel verbinding heb met internet.

Ik heb XP-pro SP 2 geïnstalleerd

Kan iemand mij helpen??

Thanks!

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
WAP vind ik sowieso wat brak werken, what about MAC beveiliging?

Verwijderd

Heb je alles wel goed ingesteld? Vindt hij het netwerk nog wel als je zoekt op beschikbare netwerken? Ik vermoed dat je de beveiliging of op de router of op je PC niet goed hebt ingesteld...

Wat geeft hij rechtsonderin beeld aan?
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:28:
Hallo,

Kom er niet meer uit,

Heb een Casema internet verbinding en een draadloze router van SCM Barricade g Wireless Broadband Router 108Mbps(SMCWBR14T-G EU) met bijbehorende kaart.

Zonder beveiliging werkt de verbinding prima! Alleen als ik de WAP beveiliging instel kan ik niet meer op internet terwijl er wel een goede verbinding tussen mijn PC en de router en mijn modem geeft aan dat ik wel verbinding heb met internet.

Ik heb XP-pro SP 2 geïnstalleerd

Kan iemand mij helpen??

Thanks!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 20:42
das hier ook zo met een x-micro router. gewoon MAC-filtering aanzette, werkt perfect

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:22:
Heb je alles wel goed ingesteld? Vindt hij het netwerk nog wel als je zoekt op beschikbare netwerken? Ik vermoed dat je de beveiliging of op de router of op je PC niet goed hebt ingesteld...

Wat geeft hij rechtsonderin beeld aan?

[...]
rechts onderin geeft hij aan dat de PC verbonden is..
Ik heb bij de router WAP een keywoord ingetypt en deze ook in het programma van de router op de PC

Verwijderd

Mac filtering is echt niet genoeg hoor. Zijn leuke programma's voor die snuffelen naar mac adressen.
Meestal is dit een firmware of driver probleem. Ook kan het liggen aan de combinatie router/client.
Het kan zo maar zijn dat je laptop netwerkkaart niet lekker communiceerd met de router.

Je kan dus eens testen of je de nieuwste drivers hebt en als dat niet helpt kijken naar een nieuwe firmware voor je router.

Verwijderd

Probeer het eens zonder client software, en gewoon met de windows xp wireless verbinding (wireless zero configuration moet je hiervoor wel aanzetten bij de services)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Mac lijkt in eerste opzich redelijk veilig, alleen kan je met een packet sniffer wel de mac adressen uit de info halen en vervolgens een mac adres klonen om toegang te krijgen. Het is maar dat je het even weet.

Meh ...

Verwijderd

Kijk eerst eens of WEP werkt dan...... is de kaart die je hebt wel in staat WPA te gebruiken *kucheWSC Guardproest*
Pagina: 1