Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Na installatie van Panda Titanium 2005 CPU-gebruik 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Omdat mijn licentie van Norton Antivirus verlopen was besloot ik om een andere antiviruspakket te kopen. Ik heb gekozen voor Panda Titanium 2005, omdat dat ook op mijn andere computer draait(ik heb meerdere pc's), en dat naar mijn mening, prettiger werkt dan Norton. Ik heb dus Norton verwijdert, die al drie dagen disabled was, en de pc opnieuw opgestart. Daarna heb ik Panda Titanium geinstalleerd en gelijk geupdate. Daarna weer even opnieuw opgestart om optimaal beschermt te zijn. Het viel me op dat bij deze reboot de computer ontzettend lang erover deed om op te starten. Ik heb na het rebooten gelijk de computer gescand omdat de computer drie dagen zonder virusscanner had gezeten, want na de verloop van je licensie word Norten gedisabled. Er stond alweer ontzettend veel spyware en virussen op, maar na de scan zijn die allemaal weer verwijdert. Na die scan heb ik weer gereboot, maar mijn computer is nog steeds gigantisch traag.
Ik heb toen gekeken in de msconfig! Daar stonden bij het tabblad opstarten alleen de virusscan aangevinkt en een paar andere kleine dingen. Niets bijzonders dus, want ik hou de msconfig bij installatie van elk programma goed in de gaten.

Ik vind dit vreemd, want Symantec Norton Antivirus draaide perfect op de pc, terwijl Norton juist iets zwaarder is dan Panda wat betreft de applicatie. Als ik de taskmanager tevoorschijn haal(na heel lang wachten komt hij eindelijk) zie ik dat mijn CPU gebruik 100% is.

Mijn systeemspecs:

Intel Pentium 4 1.7GHz
256MB Ram
Windows XP Home

ps. Adviseer me niet om er een geheugenkaartje bij te zetten, want met deze computer werk ik vrij weinig en met Norton was de computer gewoon snel. :)

Verwijderd

Topicstarter
(8> :Y) Niemand die enig idee heeft :?

8)7 |:( O-) :X B) :| :/ }:O :O O+ :7

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd om het opnieuw te installeren?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

welk proces gebruikt (volgens taakbeheer) de cpu 100%??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Br3zip schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:41:
Heb je al eens geprobeerd om het opnieuw te installeren?
Ik heb nog niet geprobeerd opnieuw te installeren. Ik zou het wel willen doen als de moeite maar geloond wordt!

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:51:
welk proces gebruikt (volgens taakbeheer) de cpu 100%??
Gewoon alle processen bij elkaar geloof ik. Ik heb er nog niet helemaal goed naar gekeken maar de CPU staat in ieder geval op 100% :/

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Alle processen bij elkaar :? Verklaar je nader. :) Zijn het alle Panda AV gerelateerde processen? Games e.d. die draaien? (omdat je niet zegt welke, kan ik moeilijk gokken :P)

offtopic:
Zou je overigens de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop willen gebruiken als je de laatste bent die binnen 24 uur reageert? :)

Signature

• angeleyes1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02-2021
Heeft Panda daar niet vaker problemen mee dat het CPU gebruik hoog ligt, en anders svghost virus. Die zorgde toen ook voor 100% CPU gebruik.

PSN id angeleyesprox

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:08:
Alle processen bij elkaar :? Verklaar je nader. :) Zijn het alle Panda AV gerelateerde processen? Games e.d. die draaien? (omdat je niet zegt welke, kan ik moeilijk gokken :P)
Gewoon de opstartservices, en de Panda Titanium 2005. Als ik de comp start draaien er natuurlijk geen games. Ik heb de msconfig zo ingesteld dat het opstarten zo snel mogelijk gaat! :)

Verwijderd

Ik neem aan, dat je NAV via software in het configuratiescherm hebt verwijderd?

Als dat zo is vermoed ik, dat er nog het een en ander van Norton opstaat.
Kijk bijv. eens naar Liveupdate ;)

Misschien kan Rnav2003.exe iets voor je beteken?
Tot en met NAV 2003 kun je hiermee echt van je schijf poetsen, maar gebruik het niet voor versie 2004/2005 !
Lees de instructies op die pagina maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:57:
Ik neem aan, dat je NAV via software in het configuratiescherm hebt verwijderd?

Als dat zo is vermoed ik, dat er nog het een en ander van Norton opstaat.
Kijk bijv. eens naar Liveupdate ;)

Misschien kan Rnav2003.exe iets voor je beteken?
Tot en met NAV 2003 kun je hiermee echt van je schijf poetsen, maar gebruik het niet voor versie 2004/2005 !
Lees de instructies op die pagina maar :)
Ik gebruikte eerst Norton Antivirus 2005. Ik heb alles via Software in het configuratiescherm verwijdert, incl. de live updates van NAV. Daar let ik altijd goed op, omdat twee antivirusprogramma's op je pc conflicten geven en de computer dan inderdaad ook erg langzaam wordt. Ik kan Rnav2003 niet gebruiken omdat ik dus de 2005 versie gebruikte. Ik denk dat ik Panda maar deinstalleer en opnieuw ga installeren. Ik hoop dat het helpt. :*)

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie! _/-\o_

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
En heeft het geholpen? Ik heb namenlijk hetzelfde probleem als jouw en wordt er ook niet echt vrolijk van de boot is 3x zo langzaam als normaal. alvast bedankt :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb ooit eenzelfde probleem gehad: Panda startte met 100% CPU gebruik op en de computer was nagenoeg onbruikbaar.
Oorzaak was ook iets van verkeerd installeren. Ik weet niet niet meer precies, maar er zat een nieuwe harddisk in na een crash, maar wel alle files van de oude harddisk waren gekopieerd. Op de een of andere manier pikte windows dat met Panda niet.

Oplossing: Panda volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. En bij dit soort programma's kun je echt niet genoeg rebooten, dus rebooten nadat je deinstalleert, rebooten nadat je installeert, rebooten nadat je update, rebooten nadat je naar de WC bent geweest.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:58:
Oorzaak was ook iets van verkeerd installeren.
Ik heb Panda zeker te weten goed geinstalleerd. Ik ben namelijk student ICT-beheerder en heb alle virusscanners "al onder mijn knie". Maar meestal is met een reboot of herinstall het probleem weg, maar in dit geval dus niet. Maar ik heb inmiddels Panda eraf gegooid en AVG erop gezet. Dat is een gratis antivirus programma maar het werkt perfect en je pc vertraagt bijna niet. Ik vind een gratis virusscan voor mijn 3e pc meer dan genoeg, omdat ik die pc zelden gebruikt... :r

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 22:02 ]

Pagina: 1