[98] Kan bepaalde sites niet bereiken*

Pagina: 1
Acties:

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Ik heb het volgende probleem ; ben al een poosje bezig met pc , eerst gaf hij socket fout nr 100050 dit heb ik inmiddels opgelost door de winsocks te repairen (via een paar register edits) en de netwerk kaart opnieuw te installeren.

Hiervoor kon hij ook geen www.google.nl bereiken, nu nog steeds niet, startpagina.nl enz opent hij goed. Zodra ik naar google ping zegt hij onbekende host, startpagina enz pakt hij wel goed. Zodra ik begin te pingen naar mn ingevulde DNS werkt dit allemaal prima.

Ik heb gecheckt op spyware, er staat niets meer op, er stond een restant van zonealarm op. Dit heb ik inmiddels volledig verwijderd tezamen met bullit guard , plus de virusscanner die er nu op stond, meteen ook het register opgeschoond.

Maar het vreemde is als ik met de modem inbel , ik alles zonder problemen kan bereiken. Toen heb ik er een andere USB to LAN converter ingestoken, nog steeds niet werken.

Ik ben nu windows eroverheen aan het draaien, maar denk dat het niet helpt. En alle cookies zijn geleegt + alle temp mappen. Veiligheids instellingen zijn allemaal naar standaard gezet. Plus nog een paar andere dingen naar standaard gezet.

De pc hangt aan een netwerk, alle andere pc's bereiken www.google.nl

heeft iemand nog een paar ideeen??

ps ik heb eerst alles nagezocht op dit forum!! (ben 3 uur bezig geweest met zoeken) maar tot nu toe hielp alles niks :(

Verwijderd

Hosts-file leeggegooid?
Zie dat het via je modem wel lukt

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 08:54 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:04
Probeer je modem eens aan een andere USB poort te hangen dan hij nu hangt? :)

offtopic:
Een paar enters zouden je verhaal nog net iets leesbaarder maken ;)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• marc181982
was het even vergeten te melden maar de host file had ik als 1e leeggegooit. De installatie van win98se is net klaar, het werkt nog steeds niet zoals verwacht :/ . Ik heb net ook nog even gepingt naar de dsn servers van xs4all (194.109.6.66) (194.109.9.99) en (194.109.104.104) , van deze krijg ik allemaal een antwoord terug. En IE6 staat erop. En met mozilla firefox precies hetzelfde probleem. Het ligt dus echt aan een instelling in windows .

• marc181982
Morax schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:57:
Probeer je modem eens aan een andere USB poort te hangen dan hij nu hangt? :)

offtopic:
Een paar enters zouden je verhaal nog net iets leesbaarder maken ;)
De pc hangt aan een netwerk, ik heb het eerst via 2 verschillende netwerk kaarten geprobeert (PCI) , daarna via een USB to LAN converter . Deze methodes werken nog steeds niet.

• marc181982
Ik heb net nog even het volgende geprobeert ; via msdos het volgende uitgevoert ipconfig /all . Als ik dit intyp krijg ik steeds als het ware de helpfile met de commands te zien , en niet de ipadressen enz.

• marc181982
en weer even een update:

Via eem proxy server kan ik wel internetten, google.nl enz zijn dan goed bereiken.

[ Voor 4% gewijzigd door marc181982 op 05-10-2005 09:16 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:04
Marc, er staat bij elke post van jezelf een edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif), hiermee kan je je post aanpassen. Dan hoef je niet elke keer een nieuwe post te maken als je een update hebt (word hier niet zo gewaardeerd ;))

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Pagina: 1