Toon posts:

[XP] WMP 10 - geen geluid meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb XP en WMP 10 geïnstalleerd op mijn computer en heb een zeer raar probleem met WMP10.

Wat ik ook doe ik krijg geen geluid meer. Tot een paar dagen geleden was er geen probleem, maar nu gaat het niet meer. Ik heb zowat alles geprobeerd. Ik dacht eerst dat het aan de codecs of zoiets lag. Eens nieuwe codecs geïnstalleerd maar dat biedt geen oplossing. Ook alle opties eens uit en aan gezet maar ook dat maakt geen verschil. Ook herinstalleren bood geen oplossing.

Het moet in ieder geval aan een of andere instelling liggen want als ik als andere gebruiker inlog gaat het geluid wel!

Weet iemand waaraan dat kan liggen? Of hoe ik mijn instellingen kan resetten? Of hoe ik de instellingen van de andere gebruiker zou kunnen gebruiken voor de hoofdgebruiker- dan zou volgens mij het probleem ook moeten zijn opgelost

alvast bedankt.

Verwijderd

Al in volume control gekeken (mute O-) ) :X

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik ook gekeken :-)

En ik heb ook nagegaan of juiste soundkaart wordt gebruikt (niet de onboard) en die instellingen staan ook juist.

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-08 20:48

antipode

-=Got is in the details=-

heb je al geprobeerd de oude audiodrivers te verwijderen en te vervangen door of dezelfde, of nieuwe?
Zo'n verse install wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

Is het alleen in WMPlayer of doen andere geluiden/programma's het ook niet?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48
Ligt het probleem alleen bij WMP10 dan, of zijn er ook andere applicaties die er last van hebben?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Het is alleen in WMP. Met VLC of ander prog is er geen probleem.

Als ik aanlog als andere gebruiker is er ook geen probleem. Dan gaat WMP!!! Vandaar dat het volgens mij alleen aan een instelling kan liggen bij WMP bij de hoofdgebruiker - maar ik vind ze niet :-(. Daarmee dat ik mij afvroeg of ik de instellingen van WMP van de "andere gebruiker" niet zou kunnen kopieren naar de hoofdgebruiker.

ps. ik heb de audiodrivers eens vernieuwd maar maakte geen verschil.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48
Kijk de volumesettings van de betreffende user ook eens na. Misschien dat net het balkje wave ofzo naar beneden staat?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Anders zou je nog TweakMP Powertoy plugin van Microsoft kunnen downloaden, daarmee kun je alle instellingen resetten.

Verwijderd

Topicstarter
Volumesettings van user staan juist. Anders zou VLC bv ook niet gaan denk ik.

Tweakmp zou ik wel eens willen proberen. Maar werkt dat ook voor WMP 10. Ik dacht dat dat enkel bestond voor WMP 9? Of werkt dat sowieso?

Verwijderd

Is ook voor WMP10 te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik vanavond al in ieder geval eens proberen (nu op werk). Bedankt .

Maar moest dit ook niet werken. Is het mogelijk van de WMP instellingen van een andere gebruiker te kopieren naar hoofdgebruiker?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
nee, maar je kan evet wel overwegen een nieuwe gebruiker aan te maken en je profiels daarnaartoe te kopiëren. Misschien lukt dat?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Druk eens op M terwijl je iets doet in WMP.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Windows Media Player zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik ga je topic nog even verplaatsen :)

Verwijderd

Topicstarter
@Herelam

Superbedankt!!!!

Met die tweakmp settings gereset en WMP gaat terug!!!!

blijkbaart moet er dus iets misgegaan zijn met mijn settings
Pagina: 1