php_gd_gif.dll ??

Pagina: 1
Acties:

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Dat bestand zie ik staan in \php\extensions. Ik heb mijn voorgecompileerde php voor windows van php4win.de gehaald.

Zou je hier misschien toch gifjes mee kunnen maken?

Kent iemand dit bestand en zou je er idd gifjes mee kunnen maken via php?

Verwijderd

In de nieuwste versies van PHP met php_gd_gif.dll kun je helaas geen Gifjes meer maken :'(

Maar je kan wel .jpg en .png files maken en dat werkt perfect bij mij. :)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Gif mag niet meer worden gemaakt door een of andere patent ofzo. Doe gewoon PNG, is een prima vervanger van GIF (sterker nog: het is beter).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Ik zou het niet durven zeggen of het daarmee kan of niet, van compilen heb ik geen verstand. Het moet met enig speurwerk wel mogelijk zijn een GD-library te vinden die nog wel GIF ondersteunt. Bij WideXS draait PHP4 er prima mee (yes yes yesssss).

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

(jarig!)
Met php_gd_gif.dll kan je inderdaad gifjes maken. Bij de gecompileerde versie van php4win.de zitten twee versies van de gd library: de nieuwe versie die alleen JPG en PNG kan maken (php_gd.dll) en een oude versie om GIF te maken (php_gd_gif.dll). Wel even in php.ini zetten natuurlijk :)

En ja, dat werkt goed :P

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
mooi, ik zal het is effe proberen

het werkt idd perfect. Je moet alleen niet vergeten de gewone php_gd.dll te commenten |:(

• Osiris
  • Niet online
Sorry dat ik deze omhoog kick, maar bij mij doet ie 'et dus niet :( Ik zag dit topic in de search staan en dacht: 'Waarom doet ie 'et bij mij dan niet?'

Ik heb dus de normale .dll gecommentateerd en de php_gd_gif.dll ge-un-commentateerd.

Maar toch zegt ie:
code:
1
2
3
4
5
6
<br>
<b>Warning</b>:  ImageCreateFromGif: No GIF read support in this PHP build in <b>C:\Root\test2.php</b> on line <b>6</b><br>
<br>
<b>Warning</b>:  ImageGif: No GIF create support in this PHP build in <b>C:\Root\test2.php</b> on line <b>7</b><br>
<br>
<b>Warning</b>:  Supplied argument is not a valid Image resource in <b>C:\Root\test2.php</b> on line <b>8</b><br>

Maar hierboven wordt beweerd, dat het wel zou moeten lukken...

Welke versie gebruiken jullie??? Ik heb PHP Version 4.0.8-dev

Ik vind het wel vaag btw. Gif mocht niet meer, maar toch douwen ze er een php_gd_gif.dll tussen...

edit: Ow |:( Hierboven wordt ook gezegt, dat gif niet meer met php_gd_gif.dll werkt... Waarom zit die er dan nog bij???

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 18:58
Op dinsdag 25 december 2001 14:09 schreef Osiris_NL het volgende:
edit: Ow |:( Hierboven wordt ook gezegt, dat gif niet meer met php_gd_gif.dll werkt... Waarom zit die er dan nog bij???
Voor het geval je de oude versie van de module hebt gedownload waar het dus wel inzit...

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 20:17 schreef Ericston het volgende:

[..]

Voor het geval je de oude versie van de module hebt gedownload waar het dus wel inzit...
En hoe zit dat het die Australische hack dan?

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:16 ]

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 21:38 schreef hdd het volgende:
Kun je die php_gd_gif.dll even online zetten? Ik heb hier een kut gd die nieteens een normaal png'tje kan maken .. dus dan maar een ouwe met in 1x gif erbij. ;)
Mag dat wel???

edit: like I care:

php_gd
en
php_gd_gif

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 09:16 ]