[2003] Installatie vanaf cdrom lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb hier een P3 500mhz, van fujitsu (type Xd), heb in de bios aangegeven dat het eerste bootdevice de cd-rom is, maar hij wilt niet booten van de cd.
De Windows 2003 cd is echt wel bootable, want in elk ander systeem boot deze wel.

Heeft iemand een idee waarom dit systeem dan toch niet van die cd wilt starten? Wat zijn de mogelijkheden om alsnog de installatie te starten vanaf de cd of anders diskette (want ik vind zo 123 geen mogelijkheid om bootdiskettes te maken met de Windows 2003 cd).

Misschien een vrij simpele vraag, maar wilde dit toch eens delen met jullie...

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 18:04
Wat je kunt proberen...
  • Je hebt niet toevallig twee CD-ROM drives? Mocht dat zo zijn dan zou je de CD in de andere kunnen proberen
  • De boot sequence veranderen naar alleen CD-ROM ipv CD-ROM, A, C (mits dat kan)
  • Proberen is van www.bootdisk.com een bootdisk setje downloaden en dan daarvan booten (met CD-ROM drivers) en dan de setup.exe zoeken op de CD-ROM (geen idee of dit werkt btw)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:59
Aanvulling op hierboven: zet ook Boot From Other Devices uit (als die optie erbij staat), dan weet je zeker dat de computer van niets anders dan de cd-rom kan en mag booten. Doet ie ut niet, dan is er iets mis met óf je mobo óf je cd-rom drive.

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Vanaf een bootdisk werkt (had win98 bootdisk geprobeerd), maar is best omslachtig, want je moet fat32 format doen en dan weer converteren naar ntfs, aangezien hij een schijf moet hebben om temp bestanden op te plaatsen.
Ik kan niet alleen maar van cd-rom booten, maar een andere drive kan ik inderdaad eens proberen, dat zou misschien een oplossing zijn. Cable Select misschien ook een optie, dat hij persee op master of slave moet staan ipv cable select?
Laat het vanmiddag nog ff weten, bedankt alvast

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 18:04
SuB-Gold schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:10:
Cable Select misschien ook een optie, dat hij persee op master of slave moet staan ipv cable select?
Laat het vanmiddag nog ff weten, bedankt alvast
Jah daar dacht ik zelf ook nog aan. Check even of hij master is (CD-ROM), eventueel van cable select af.