Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATA Password Omzeilen

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb hier een HD waarvan zowel de master als de user pwd onbekend is. Ik heb gelezen dat je de schijf dan weg kan gooien maar op deze site staat toch echt dat een data-recovery bedrijf het wachtwoord heeft kunnen achterhalen en dus zelfs zonder data verlies:
http://www.heise.de/ct/english/05/08/172/

Verschillende progies al gebruikt, hdunlock, hddisabl, atapwd en altijd is of het master of het user pwd benodigd. Ook mbv de Ultimate Boot disk (Partition/HD tools: Low-Level format / fill zero / Format MBR) geen succes

Het gaat om een Hitachi Travelstar 60GB 4200 Notebook HD

Ik weet dat er een oplossing bestaat anders had dat data recovery bedrijf dat nooit voor elkaar gekregen,..

Iemand? 8)7

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

HD weg gooien omdat je het password niet weet? 8)7
Als laatste uitweg kan je hem altijd formatteren en windows er opnieuw opgooien toch? zonde van je 60 Gig anders :/

Maar wat voor een dat staat er op die je nodig hebt dan? als je hem gewoon in een andere pc hangt als slave kun je de data tochgewoon kopieëren?

[edit]
Wacht ff... wat voor een password is het precies eigenlijk??

[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 05-10-2005 01:24 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, alle wachtwoorden proberen?

Op HD's zitten vaak niet de langste wachtwoorden..of de meest complexe...

Dus je zoekt een Brute Force applicatie die in dosmodus op jacht kan gaan naar de code ;-)

There is no place like ::1

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
TS: Je hebt toch wel enig idee wat een datarecovery bedrijf voor prijzen rekent???

Dus als het een data-recovery bedrijf lukt hoeft dit nog lang niet te betekenen dat het jou als prive persoon wel lukt, of je moet dezelfde apparatuur en progs kopen als het data-recovery bedrijf.

Een goed data-recovery bedrijf kan tegen genoeg geld zelfs van een in 100 stukjes stukgeslagen ( dus behuizing + platters etc ) nog wel een hele hoge recovery halen. Alleen kost dit een paar miljoen ofzo.

Misschien dat je het kan brute-forcen, maar ik weet niet waar het wachtwoord gevraagd wordt ( OS / bios ) en ik weet niet of er een beveiliging van aantal keren proberen opzit ( dus 100x fout is hdd-wipe )

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:00
Zo'n soort beveiliging heeft Microsoft X-box ook.

Wat misschien de moeite waard is, is het traceren van de lock status. Als deze door de controller wordt gedaan, heb je een grote kans dat je de data kan terughalen met een andere controller.

Als deze al iets geavanceerder is en de data daarna dus ge-encrypt op de schijf opslaat, dan ben je verder van huis en moet je voor jezelf afwegen wat de moeite waard is:
1) Heel lang blijven zoeken (veeeeeeeel tijd en misschien wel doodlopend)
2) Laten doen tegen prijzen die particulieren er gewoonweg niet voor (over) hebben

Ben echt geen expert op dit gebied, maar misschien wel de moeite waard om te traceren :?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

waarschijnlijk zit het wachtwoord of een hash daarvan in de controllerchip op de printplaat.
misschien dat je de print kan vervangen :P

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gomez12 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 01:58:
Een goed data-recovery bedrijf kan tegen genoeg geld zelfs van een in 100 stukjes stukgeslagen ( dus behuizing + platters etc ) nog wel een hele hoge recovery halen. Alleen kost dit een paar miljoen ofzo.
Overdrijven is ook een vak ;)
Van HD's die hebben gestuiterd in een vliegtuig bagageruim, of Raid crashes wel ja*, maar in 100 stukjes (inc. platters) valt geen "hoge recovery" te halen. En die bedrijven zijn inderdaad duur, maar de hoogste prijsopgave die ik ooit heb gezien (voor behoorlijk belangrijke data) was iets van 2.5 ton (Guldens toen nog). Ik heb vaker met die bedrijven te maken gehad, en voor een 'doorsnee-HD' zit je gauw op 5k tot 15k euro's voor het recoveren van gecrashte data. Hoe het zit met een passwordje eruit gooien weet ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat dat meer zou kosten dan het recoveren van een hele HD. Hooguit 5k.
Hoe dan ook is het inderdaad voor een particulier die "maar" wat "filmpjes, games en 3 documentjes" kwijt is niet te doen. Ben je écht belangrijke data kwijt, dan moet je dus gewoon effe afwegen of het het geld waard is.
1 van die bedrijven die dat doen is Vogon. e kunt ze makkelijk eens mailen voor een prijsopgave (ook meermalen gedaan) en redelijk snelle response.

* Vaak doen dit soort bedrijven een "headstack-swap", oftwewel ze vervangen de koppen van de HD's en proberen het dan botweg weer. Er zijn, uiteraard, veel geavanceerdere mogelijkheden en oplossingen, maar die zijn alleen bereikbaar voor forensisch onderzoek en dergelijke.
Verbrandde HD's, in 100 stukjes geslagen HD's, HD's van de zeebodem na 3 jaar enzovoorts zijn doorgaans mythes. IBAS heeft het overigens wel over "In het ergste geval heeft het apparaat water- of brandschade", maar ik betwijfel of het dan gaat over de platters zélf of
"alleen de buitenkant zwart". En als je al iets van een verbrandde platter kunt halen zal het érg weinig en érg onbetrouwbaar zijn.
Meer links:
http://www.drivesavers.com/
http://www.ontrack.com/
http://www.data-recovery-direct.co.uk/
Here at Data Recovery Direct we provide our customers with a cost effective data recovery solution, in about 78% of the cases data recovery costs do not exceed the amount of £379.99+VAT for an IDE hard disk with up to 120GB of storage.
Maar goed, het gaat niet zo zeer om recovery als wel het wachtwoord eruit vissen / wissen :P

[ Voor 77% gewijzigd door RobIII op 05-10-2005 03:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt dit programma niet op deze HD's zie mail:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hello,

These drives will not be supported by Repair Station, there is no way to unlock such drive with a software. They need special equipment to allow unlocking.

We can unlock this drive in our lab. Please let me know if you're interested.

Sincerely,
Daniel Clay
A-FF Support
Support@hdd-tools.com
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan ik die speciale equipment niet zelf bouwen? Wel heb ik deze HD op een apparaat van Maxtor geprobeerd maar tevergeefs...

Verwijderd

Ik weet niet of dat wachtwoord op de disk zelf staat of gewoon in een rammetje op die print, maar anders zou je dus kunnen overwegen om de print te vervangen (dat is misschien ook wat een datarecovery-bedrijf doet?). hmm zit dus op de schijf opgeslagen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 09:48 ]

Pagina: 1